Volkswagen Phaeton w wersji I 3.2 L AT (241 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 2002 do 2007 roku. Model ten otrzymał sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 3189 cm³ (3.2L) osiągający maksymalną moc 241 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 315 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8.4 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 245 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 11.4 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 789 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy trzy miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 4 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 5175 mm, jest szerokie na 1903 mm, a wysokość jego jest równa 1450 mm. Rozstaw osi na poziomie 3001 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Volkswagen
Model: Phaeton
Generacja: I
Seria: Sedan
Modyfikacja: 3.2 L AT (241 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 2002 - 2007
Liczba miejsc: 4
Wymiary i masa
Długość: 5175 [mm]
Szerokość: 1903 [mm]
Wysokość: 1450 [mm]
Rozstaw osi: 3001 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1628 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1612 [mm]
Masa własna: 2187 [kg]
Prześwit: 129 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 500 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 500 [litr]
Masa całkowita: 2770 [kg]
Średnica zawracania: 12.00 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 3189 [cm³]
Moc silnika: 177 [kW] | 241 [KM]
Maksymalne obroty: do 6 200 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 315 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
Liczba cylindrów: 6
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 400 [obr/min]
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 16.10 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 11.40 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 8.70 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.4 [s]
Zasięg: od 560 do 1 030 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 90 [litr]
Prędkość maksymalna: 245 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Wentylowane tarcze hamulcowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Pneumatyczne, Wielowahaczowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Pneumatyczne, Wielowahaczowe, Stabilizator przechyłów