Maserati 228 I 2.8 Turbo MT (250 KM) Coupe

  • Dane techniczne samochodów
  • Marka
    Model
    Generacja
    Modyfikacja
  • Maserati 228 I 2.8 Turbo MT (250 KM) Coupe

    Ocena: 0.0/5
    Maserati 228 w wersji I 2.8 Turbo MT (250 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu coupe produkowany w latach od 1986 do 1992 roku. Model ten otrzymał sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2790 cm³ (2.8L) osiągający maksymalną moc 250 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 373 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5.0 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 235 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 11 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 82 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 745 km.

    We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4460 mm, jest szerokie na 1865 mm, a wysokość jego jest równa 1330 mm. Rozstaw osi na poziomie 2600 mm występuje zazwyczaj w samochodach kompaktorych z segmentu C przeznaczonych glówne do jazdy po mieście.

    Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
    Marka: Maserati
    Model: 228
    Generacja: I
    Seria: Coupe
    Modyfikacja: 2.8 Turbo MT (250 KM)
    Rodzaj nadwozia: Coupe
    Lata produkcji: 1986 - 1992
    Liczba miejsc: 5

    Wymiary i masa

    Długość: 4460 [mm]
    Szerokość: 1865 [mm]
    Wysokość: 1330 [mm]
    Rozstaw osi: 2600 [mm]
    Rozstaw kół przednich: 1540 [mm]
    Rozstaw kół tylnych: 1550 [mm]
    Masa własna: 1240 [kg]
    Prześwit: 135 [mm]
    Maksymalna przestrzeń bagażowa: 530 [litr]
    Minimalna przestrzeń bagażowa: 530 [litr]
    Masa całkowita: 1800 [kg]

    Silnik

    Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
    Pojemność silnika: 2790 [cm³]
    Moc silnika: 184 [kW] | 250 [KM]
    Maksymalne obroty: od 6 000 [obr/min]
    Maksymalny moment obrotowy: 373 [Nm]
    Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
    Układ cylindrów: Widlasty (typu V)
    Liczba cylindrów: 6
    Rodzaj doładowania: Turbo
    Średnica cylindra: 94.0 [mm]
    Skok tłoka: 67.0 [mm]
    Liczba zaworów na cylinder: 3
    Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 3 600 [obr/min]
    Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna

    Skrzynia biegów i napęd

    Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
    Liczba biegów: 5
    Rodzaj napędu: Tylny

    Spalanie i osiągi

    Spalanie - cykl miejski: 18.00 [l/100km]
    Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 11.00 [l/100km]
    Spalanie - cykl pozamiejski: 9.00 [l/100km]
    Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5.0 [s]
    Zasięg: od 460 do 910 [km]
    Norma ekologiczna EURO: Nie obowiązuje
    Pojemność zbiornika paliwa: 82 [litr]
    Prędkość maksymalna: 235 [km/h]

    Układ hamulcowy i zawieszenie

    Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
    Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
    Zawieszenie przednie: Sprężyny śrubowe
    Zawieszenie tylne: Sprężyny śrubowe
  • Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat oglądanego modelu podeślij je do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [DT9734] korzystająć z tej wiadomości na PW.