Demontaż zderzaka BMW e60

28 Wrz 2018, 00:05

Dziś opiszę jak zdjąć zderzak tylny i przedni BMW e60. Demontaż jest dość prosty i szybki, narzędzia jakie będą nam potrzebne to
Klucz 8 (najlepiej na grzechotce)
Torx 30 lub 25 (nie pamiętam dokładnie)
Brzeszczot lub ostry nożyk
Płaski śrubokręt
Przedni
W pierwszej kolejności odkręcamy śrubki od nadkola przykręconego do zderzaka 3 śruby z każdej strony

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Następnie odkręcamy śrubki od dołu, kolejne 2 znajdują się na rogach kratki środkowej zderzaka.
Zderzak przy błotnikach trzyma się na ''ślizgu'' więc śmiało trzeba pociągnąć bo trzyma się dość ciasno.
Teraz możemy wziąć się za śrubki pod maską. Sruby znajdują się pod uszczelką

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Teraz możemy powoli zdemontować zderzak, UWAGA na kable od halogenów i kostki głównej.

Tylny
Przy tylnym analogicznie jak przedni, w nadkolu obok koła 4 śruby z każdej strony, jedna na samej górze mało widoczna więc trzeba dobrze wymacać

Na dole pod zderzakiem po jednym z każdej strony klips którego nie ma szans zdemontować aby nie pękł i tu najprostrzym sposobem jest użycie nożyka lub brzeszczota i ucięcię go.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Kolejnym etapem jest wymontowanie tapicerki bagażnika. W pierwszej kolejności wykładzina a potem boczki, boczki są mocowane na takie oto plastikowe klipsy, przekręcamy je tylko o pół obroty i wyciągamy

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Po zdemontowaniu boczków pod lampa znajdują się 2 śrubki z lewej i prawej na torx 25

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jak dobrze pamiętam to już wszystko i możemy zdemontować zderzak. UWAGA na kostkę główną, znajduje się na wysokości prawej lampy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10994
Zdjęcia: 50
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator momentu obrotowego
    Jednostką stosowaną w samochodach do określenia momentu obrotowego jest Nm (niutonometr). Moment obrotowy zaś jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego.
    Toyota Publica 1961 rok
    Po sukcesie modelu SA Toyota pracowała nad nowym małym autkiem miejskim na rodzimy rynek. W 1961 roku w sprzedaży pojawiła się Toyota Publica. Oferowana z nadwoziami sedan, kombi, cabrio, a nawet pick-up, szybko okazała się ...

  •  
    • Warto przeczytać