Diesel do 10-12 tys.

Diesel do 10-12 tys.

27 Mar 2013, 22:35

Witajcie,
Od ok. 7 miesięcy jeżdżę Mitsubishi Coltem CJ0 99' po liftingu (wersja 1.3, 75KM). Postanowiłem zmienić to na coś innego (nowszego). Okazuje się, że taki mały japończyk z małym silnikiem benzynowym potrafi swoje spalić. Więc przymierzam się do diesla (LPG odpada).

Nie mam jeszcze dokładnych typów, tak sobie tylko rozmyślałem nad:
Audi A3
Renault Laguna
Golf 4 (choć raczej nie przymierzam się za bardzo do niego - wiadomo, jak ciężko znaleźć coś poniżej 300 tys przebiegu)
Astra Bertone
Peugeot 307

Typ nadwozia: Coupe/hatchback - sedany i kombiki odpadają.



Czego od samochodu oczekuję? Na pewno bezawaryjności i komfortu prowadzenia na poziomie. Bez klimy, el. szyb, 4 poduszek się nie obejdzie.

Czekam na Wasze porady, moi drodzy :)
irmax
Nowicjusz
 
Posty: 26
Rejestracja: 27 Mar 2013, 22:27
Prawo jazdy od: 05 01 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Diesel do 10-12 tys.

28 Mar 2013, 13:13

Żadnych pomysłów, ani rad?
irmax
Nowicjusz
 
Posty: 26
Rejestracja: 27 Mar 2013, 22:27
Prawo jazdy od: 05 01 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Diesel do 10-12 tys.

28 Mar 2013, 14:38

Dlaczego nie chcesz auta z lpg ?
Gdybym miał kupić diesla to napewno to by był TDI(chociaż wiadomo jak trudno znaleźć niezajechany egzemplarz) lub JTD ewentualnie SDI , innego bym nie kupił ponieważ są dość awaryjne i drogie w serwisowaniu . Takie jest moje zdanie , inni pewnie go nie potwierdzą ale..
MatHl
Początkujący
 
Posty: 171
Rejestracja: 29 Sty 2012, 12:30
Prawo jazdy od: 02 01 2012
Auto: Felka
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

Re: Diesel do 10-12 tys.

28 Mar 2013, 15:21

Kolego z tych aut co podałeś, odpuść sobie lagunę ,niestey słaba elektronika ,golf autko bardzo fajne ale za tą cenę tak jak pisałeś. Audi a3 za niska kwota za dobry egzemplarz.Astra Bertone dobry wybór , tylko przy zakupie kontrola na stacji.Peugeot 307 też dobry wybór można dostać dość dobry egzemplarz.Taka jest moja opinia ,decyzja należy do ciebie.A tak na marginesie poszukaj opini o tych autach na forach.Pozdrawiam.
jarasgd
Początkujący
 
Posty: 80
Rejestracja: 18 Mar 2013, 14:39
Prawo jazdy od: 19 09 1978
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: saab 9-3
Silnik: 1.9 tid
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Diesel do 10-12 tys.

28 Mar 2013, 15:24

Nie chcę LPG dlatego, że jak już ktoś zakłada instalację LPG, to ma na celu dużo jeździć (żeby się zwróciła z nawiązką). Dlatego z przebiegiem będzie problem. Poza tym wg mnie niezagazowany silnik to zdrowszy silnik :)

Oczywiście zależy mi również na Waszych propozycjach innych samochodów.
irmax
Nowicjusz
 
Posty: 26
Rejestracja: 27 Mar 2013, 22:27
Prawo jazdy od: 05 01 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Diesel do 10-12 tys.

28 Mar 2013, 15:47

Kolego może mazda 323f,auto mało awaryjne mocne silniki diesla. Albo toyota avensis te roczniki z początku lat 2000 są dość dobre.Tylko za każdym razem wizyta na stacji diagn.
jarasgd
Początkujący
 
Posty: 80
Rejestracja: 18 Mar 2013, 14:39
Prawo jazdy od: 19 09 1978
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: saab 9-3
Silnik: 1.9 tid
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sportowe limuzyny - sportowe osiągi i luksusowe wyposażenie Sportowe limuzyny - sportowe osiągi i luksusowe wyposażenie
    Sportowe limuzyny to segment, którego nie trzeba reklamować. Będąc częścią firmowej floty – najczęściej limuzyną prezesa - stanowią idealny kompromis pomiędzy sportowymi osiągami, a luksusowym wyposażeniem i ...
    [C] Civic VI 1,5 / Elantra 1,6 / Carisma 1,6 / 45 1,6 / Octavia I 1,6 [C] Civic VI 1,5 / Elantra 1,6 / Carisma 1,6 / 45 1,6 / Octavia I 1,6
    Podstawowe kryteria zestawienia: - liftback segmentu C - silnik benzynowy o mocy ok. 100KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2001r. Wytypowane modele do zestawienia: - Honda Civic VI 1,5 - 114KM - Hyundai ...

  • Re: Diesel do 10-12 tys.

    28 Mar 2013, 16:08

    Avensis z tych lat nie bardzo mi podchodzi wizualnie, no i jeszcze to sedan.

    A co powiecie na Nissana Almerę N16 (po liftingu) 1.5 dCi? Mieliśmy takowy w rodzinie, tyle, że 1.5 w benzynie.
    irmax
    Nowicjusz
     
    Posty: 26
    Rejestracja: 27 Mar 2013, 22:27
    Prawo jazdy od: 05 01 2012
    Przebieg/rok: 16tys. km
    Auto: Mitsubishi Colt CJ0
    Silnik: 1.3 75KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Diesel do 10-12 tys.

    28 Mar 2013, 16:35

    Almera niezłe auto z tym silnikiem,z tego co wiem ma słabe opinie jeżeli chodzi o blachy.Ale silnik 1,5 dci to chyba francuska jednostka, jeżeli tak to oszczędne auto.
    jarasgd
    Początkujący
     
    Posty: 80
    Rejestracja: 18 Mar 2013, 14:39
    Prawo jazdy od: 19 09 1978
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: saab 9-3
    Silnik: 1.9 tid
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Diesel do 10-12 tys.

    28 Mar 2013, 20:32

    1.5 dci dobry ale jako nowy,używany to raczej skarbonka.Poszukaj czegoś z tdi,dti(renault) lub hdi np peugeot
    406
    Curver
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Rejestracja: 26 Lut 2013, 20:14
    Auto: Renault Clio II FL
    Silnik: 1.2 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
     
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009