Diesel do ok 20 tys zł

Diesel do ok 20 tys zł

27 Sie 2017, 13:44

Witam,
mam pytanie jakiego diesla w kompakcie polecicie do ok 20 tys? Robię rocznie ok 15 tys km, jeżdżę Golfem 4 z 1,9 tdi ale auto już swoje przeszło, chce coś świeższego.
Myślałem nad:
- VW Golfem 5 1,9 tdi 105
- Opel Astra H 1,9 cdti 120
- Fiat Bravo 1,9 JTD 150
ewentualnie poza kompaktami:
BMW E46 320d

Będę jeździł z okolic Wielkopolski pod Hamburg do rodziny więc nie może auto palić 10/100 i przyspieszać jak czołg :)
Musi spokojnie sobie radzić przy prędkościach 140-160 km/h

Opcja z Golfem i Astrą H + chiptuning, tak chyba najlepiej co sądzicie?
we fiacie to 150 koni starczy wg mnie, w BMW może też lekki zastrzyk mocy by się przydał bo jednak waga robi swoje.
Milano396
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 27 Sie 2017, 13:36
Prawo jazdy od: 16 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Diesel do ok 20 tys zł

27 Sie 2017, 20:34

A nie lepiej iść w Pb + lpg?
Np Astra H 1,8?
z VW to może iść w Audi A4 B6 1,8T? wygodniej, przyjemniej, od razu fajna moc.

Jak już diesel to wg mnie ten fiatowski chyba najciekawszy, chociaż w Astrze CDTI też ok.

Ja bym chyba wolał benzynkę, mniejszy popyt na to paliwo, szczególnie apropo TDI no i mniej kłopotliwe
Pionek
Aktywny
 
Posty: 364
Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna

Re: Diesel do ok 20 tys zł

27 Sie 2017, 20:36

Pionek napisał(a):Jak już diesel to wg mnie ten fiatowski chyba najciekawszy, chociaż w Astrze CDTI też ok


To ten sam silnik.

IMO diesel nie ma sensu przy takich rocznych przelotach. Jeśli kupowałbyś nowy sprzęt to jeszcze może może ale przy dziesięcioletnich strupkach to niestety bardzo ryzykowna opcja
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2250
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: S60 2004, Octavia 2013
Silnik: 2.5T, 1.6tdi

Re: Diesel do ok 20 tys zł

27 Sie 2017, 21:40

Strupki? :) To dziwne że np u mojego kumpla ojciec jeździ Mondeo 99 1,8 diesel i jakoś jeździ, po tylu latach :)
Są ludzie co szukają Audi 80 z lat 90 w dieslu.

Wydaje mi się że takie przebiegi to nic w silniku diesla, po to chyba one są czy się myle?
Poza tym no panowie, z okolic Grodziska Wlkp pod Luneburg koło Hamubrga to jest autostradami 500 km w jedną stronę, dwie - 1000 km, to spalanie w benzynie nie wiem czy zejdzie poniżej 9/100 to nie trudno się domyśleć ile to litrów, to jeden bak nie starczy, tankowanie za granicą - masakra ceny wyższy, poza tym 90 litrów to ile to zł?
LPG też dużo mniejszy zasięg niż na ON

Poza tym czy benzyny się nie psują? szczególnie turbo, 6 cylindrowe czy jakieś kompresory? trudno żebym szukał 1,4 80 koni do jazdy 140-150 na autostradzie.

Pomijam fakt instalacji lpg za 2500 zł.

Chodzi mi o oszczędne auto a nie 4,2 L gdzie na pełnym baku do granicy nie dojade :)
Milano396
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 27 Sie 2017, 13:36
Prawo jazdy od: 16 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Diesel do ok 20 tys zł

27 Sie 2017, 21:52

A to zwykły diesel przy 150 km/h będzie oszczędny, cichy i wspaniały?
Nie przyrównuj nowoczesnych jednostek do starych na pompie rotacyjnej, bo to dwa odrębne światy. Jeśli się uparłeś, to kup, to są Twoje pieniądze ale zrozum, że nikt tego Tobie z czystym sumieniem nie poleci. Po prostu. Jeśli przyszedłeś po poradę to ją dostaniesz, ale nikt nie powie "kup sobie diesla na CR z dwumasą i drogimi pompkami bo to tania jazda po autostradzie, polecam" :)

Jeśli auto nie ma przyspieszać jak czołg, to nie wiem co tu robi muł w postaci 1.9 TDI 105 KM? Przecież to kompletnie nie jedzie...

Bravo z JTD to jeden z lepszych wyborów akurat, nie wiem tylko jak z budżetem (podejrzewam, że może być słabo).

320D odpada, jeśli już to 330D.
galakty
Stały forumowicz
 
Posty: 4028
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Diesel do ok 20 tys zł

27 Sie 2017, 22:12

No ok ale czy dla Ciebie nie ma różnicy czy płacisz 4,50 za litr paliwa i tankujesz 50 litrów i auto pali 10/100? To przejedziesz 500 km i znowu tankowanie za 250 zł to dwie strony 500 zł - średnio 2x w miesiącu 1000 zł
To taniej wyjdzie lot samolotem :)

Poza tym w benzynach też są dwumasy, turbiny, wiele garów drogich do naprawy, drogie rozrządy, wycieki

1,9 tdi nie sądze aby był CR, chyba że o czymś nie wiem.

Czyli warto wybrać Bravo? a ile średnio trzeba mieć na takie auto?
Milano396
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 27 Sie 2017, 13:36
Prawo jazdy od: 16 05 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Historia sukcesu: Napęd na cztery koła quattro Historia sukcesu: Napęd na cztery koła quattro
    Napęd na cztery koła quattro opracowany przez Audi, to kamień milowy w historii motoryzacji. W roku 1980, żaden inny producent nie był w stanie zaproponować równie szybkiego i lekkiego napędu na cztery koła przeznaczonego ...
    [A] Matiz 0,8 / Seicento 0.9 / 106 1,0 / Lupo 1,0 [A] Matiz 0,8 / Seicento 0.9 / 106 1,0 / Lupo 1,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochód segmentu A - pojemność silnika do 999ccm - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Daewoo Matiz 0,8 - 51KM - Fiat Seicento 0,9 - 39KM - Peugeot 106 1,0 - ...

  • Re: Diesel do ok 20 tys zł

    27 Sie 2017, 22:41

    Milano396 napisał(a):Poza tym w benzynach też są dwumasy
    które są kilka razy trwalsze niż w dieslach.
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10657
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Diesel do ok 20 tys zł

    27 Sie 2017, 23:04

    Tak, zgadza się gdybym kupował auto rocznik 2017, a nie 2004 np. z przebiegiem 240 tys benzyna turbo, katowana do odcinki.
    Poza tym dwumas to jedno a turbo? a cewki? a skrzynie? a rozrządy?, uszczelki pod głowicami?
    Założe lpg za 2500, po miesiącu zacznie turbo kopcić, posypią się cewki, wywali uszczelkę pod głowicą i 6 tys nie jest moje, za tyle to będę mógł serwisować diesla i starczy mi na pól roku na przejazdy.
    Milano396
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 27 Sie 2017, 13:36
    Prawo jazdy od: 16 05 2007
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: VW Golf 4
    Silnik: 1,9 tdi
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Diesel do ok 20 tys zł

    28 Sie 2017, 05:00

    Tutaj możesz porównać koszta ON vs PB na przykładzie Bravo.

    download/file.php?id=2199&mode=view

    download/file.php?id=3250&mode=view
    taquito
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 160
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 20 Sty 2017, 20:42
    Miejscowość: Bytom
    Prawo jazdy od: 07 02 2012
    Przebieg/rok: 9tys. km
    Auto: Fiat Grande Punto
    Silnik: 1.2 8v 65KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Diesel do ok 20 tys zł

    28 Sie 2017, 06:27

    Tutaj nikt nie poleci Ci diesla mimo iż jest to jak najbardziej sensowny i uzasadniony wybór w przypadku Twoich przebiegów, głownie dlatego iż na forum jest dużą grupa osób, która ma kompletnie inną teorię na ten temat nie wiążąc jej z praktyką, argumenty są te same w postaci tego iż diesle ma nowoczesny osprzęt i to oczywiście racja, ale wszystko zależy od tego w jakiej kondycji kupisz auto oraz jak będziesz go użytkował. Zamiast Astry czy Fiata Bravo na trasę polecam większy i bardziej komfortowy samochód jak Vectra C 1.9 CDTi lub C5 II 2.0 HDI.
    Ludwa10
    Aktywny
     
    Posty: 286
    Rejestracja: 18 Gru 2013, 13:27
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
    Silnik: 1.9 TDI 110km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Diesel do ok 20 tys zł

    28 Sie 2017, 09:43

    Milano396 napisał(a):1,9 tdi nie sądze aby był CR, chyba że o czymś nie wiem.


    Niektóre są, ale jak pisałem wersja 105 KM się nie nadaje do Twoich wymagań, bo to muł i nie jedzie.
    galakty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4028
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Diesel do ok 20 tys zł

    28 Sie 2017, 13:44

    Nie dyskutuj z nimi bo szkoda twojego czasu naprawdę. Obojetnie ile byś nie jeździł i gdzie to i tak ci wlula benzynkę. Kij ze nie jedzie i tankować ten badziew trzeba co chwile, ważne ze jest beeeeeenzynka. Chcesz mieć szybkie auto a oni ci 1.8 proponuja Hahaha no to są jakieś jaja naprawdę. Masz bardzo rozsądne opcje... jtd spoko silnik tak samo 2.0d w bmw. Jak zrobisz chip w 2.0d to będziesz tak samo szybki jak ich ukochane 6garowe 325i po lifcie, a przy tam masz 2x mniejsze spalanie. Kwestia kupienia ładnego egzemplarza to pojeździsz bez problemu. Im na tym forum zawsze jakieś dziwne historie się tworzą o naprawach za 10k samochodu który technologicznie ma 20lat Hehehe. Niemal wszyscy moi znajomi jeżdżą dieslami, nikt nie narzeka. Forumowicze przezyc nie mogą, ze mi 320cdi 40kkm w 1,5 roku dmuchnęło i nic się nie zepsuło :x :x
    Mnie te ich argumenty o psujących się osprzetach w dieslu rozbrajają, a za chwile proponuja turbo benzynę której naprawa kosztuje tyle samo + jest z zasady konstrukcyjnie mniej trwała niż diesel.
    959rn
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Rejestracja: 13 Sie 2017, 13:07
    Auto: Dieselek

    Re: Diesel do ok 20 tys zł

    28 Sie 2017, 13:55

    959rn napisał(a):Nie dyskutuj z nimi bo szkoda twojego czasu naprawdę. Obojetnie ile byś nie jeździł i gdzie to i tak ci wlula benzynkę. Kij ze nie jedzie i tankować ten badziew trzeba co chwile, ważne ze jest beeeeeenzynka. Chcesz mieć szybkie auto a oni ci 1.8 proponuja Hahaha no to są jakieś jaja naprawdę. Masz bardzo rozsądne opcje... jtd spoko silnik tak samo 2.0d w bmw. Jak zrobisz chip w 2.0d to będziesz tak samo szybki jak ich ukochane 6garowe 325i po lifcie, a przy tam masz 2x mniejsze spalanie. Kwestia kupienia ładnego egzemplarza to pojeździsz bez problemu. Im na tym forum zawsze jakieś dziwne historie się tworzą o naprawach za 10k samochodu który technologicznie ma 20lat Hehehe. Niemal wszyscy moi znajomi jeżdżą dieslami, nikt nie narzeka. Forumowicze przezyc nie mogą, ze mi 320cdi 40kkm w 1,5 roku dmuchnęło i nic się nie zepsuło
    Mnie te ich argumenty o psujących się osprzetach w dieslu rozbrajają, a za chwile proponuja turbo benzynę której naprawa kosztuje tyle samo + jest z zasady konstrukcyjnie mniej trwała niż diesel.


    Po co siedzisz na tym forum? Tylko po to żeby negować opinie innych?
    taquito
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 160
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 20 Sty 2017, 20:42
    Miejscowość: Bytom
    Prawo jazdy od: 07 02 2012
    Przebieg/rok: 9tys. km
    Auto: Fiat Grande Punto
    Silnik: 1.2 8v 65KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Diesel do ok 20 tys zł

    28 Sie 2017, 13:57

    Przy takim sposobie użytkowania auta zdecydowanie postawiłbym na diesla. Benzyna, w szczególności wolnossąca, na trasie zamęczy Cię hałasem i brakiem elastyczności.

    galakty napisał(a):Jeśli auto nie ma przyspieszać jak czołg, to nie wiem co tu robi muł w postaci 1.9 TDI 105 KM? Przecież to kompletnie nie jedzie...


    Zamiast teoretyzować przejedź się zdrowym Golfem V 1.9 TDI 105 KM, będziesz zaskoczony :ok:
    hondziarz
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 332
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 03 Lip 2017, 10:47
    Auto: honda

    Re: Diesel do ok 20 tys zł

    28 Sie 2017, 14:01

    hondziarz napisał(a):Zamiast teoretyzować przejedź się zdrowym Golfem V 1.9 TDI 105 KM, będziesz zaskoczony


    Jeździłem kilkoma dieslami i również tym TDI, nie robi na mnie żadnego wrażenia. Nie jara mnie sekundowe uczucie wgniatania we fotel, a potem zmiana biegu i dziura, znowu wgniatanie i bieg i dziura... To ledwo się odpycha. Już chyba 1.6 HDi jest przyjemniejszy.

    EDIT: Co innego, gdyby dać mu wirusa, wtedy jest lepiej, ale stockowe 1.9 TDI 105 KM jest słabe, to typowy wół roboczy do klepania kilometrów.
    galakty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4028
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • Fiat 124 Spider, 1979 rok, tył
      Tańczące dziewczyny
      Nissan 350Z
      Ładowanie samochodu - Seat Altea XL Electric Ecomotive