Diesel lub ekonomiczna benyzna

Diesel lub ekonomiczna benyzna

03 Gru 2011, 17:30

Witam. Dzis postanowiłem rozstać sie z moja Skoda, ponieważ skończyła sie cierpliwość, chwaliłem ją bo silnik był ok ale dzis siadła pompa wtryskowa i zauważyłem wyciek z turbiny, zal na to pieniędzy. A wiec zaczynam poszukiwania nowego autka bo to już czas najwyzszy sprzedac. A wiec tak panie i panowie pomózcie mi wybrać autko sedan ewentualnie hatchback ale bagażnik nie mniejszy niż 400L. Cena do 13 tyś. oczywiscie jak najnowsze, bezawaryjne w Dieslu lub ekonomiczna benzynka pojemność do 2.0 koniecznie 4/5 drzwi. Nie chcę nic z grupy VAG chyba ze z polskiego salonu i serwisowane ale raczej nie za te pieniadze. Myślałem coś o jakimś japońcu lub francuzie ale zbyt dużo o nich nie wiem moze mnie oświecicie i podajcie inne propozycje. Z góry dziękuję za pomoc. Cena to te 13k już z opłatami wiec jak sprowadzony do max 11.5k a zarejestrowany w polsce 12.5k. Dziękuję za uwagę i rozpoczynamy poszukiwania. Szczególnie proszę o pomoc vwmaniak-a Barol-a91 i Daro20Vt bo są dobrze obcykani w temacie aut używanych. Pozdrawiam Jurek.
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Rejestracja: 14 Sty 2011, 21:08
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy od: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

03 Gru 2011, 17:54

Jak benzyna to najlepsza bedzie Avensis, autko bije rankingi niezawodnosci, tylko kupic jakas ktorej wczesniej walec nie przejechal.

Citroen C5.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

03 Gru 2011, 17:58

A ile taki Avensis moze palić i są diesle? pytanko czy w Citroenie C5 nie ma tego awaryjnego pneumatycznego zawiasu?
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Rejestracja: 14 Sty 2011, 21:08
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy od: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

03 Gru 2011, 18:06

Avensis I sie w benzynie kupuje, a C5 ma jedno z lepszych zawieszen na nasze drogi(hydrauliczne), duzo tansze w utrzymaniu niz w innych autkach tej klasy.

A spalanie to nie wiem, szukaj na stronach co raporty spalania oferuja.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

03 Gru 2011, 18:23

Tylko kurcze niezbyt podoba mi sie C5 ;] A za spalaniem zaraz sie rozejrzę. A jakaś inna propozycja co myślisz o Mazdzie 323F/626 ?
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Rejestracja: 14 Sty 2011, 21:08
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy od: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

03 Gru 2011, 18:30

No spalanie to około 8.5-9l moze to nie dużo ale za 13k cieżko znaleźc sensowny egzemplarz w sedanie bo hatchback brzydki a kombi za duze.
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Rejestracja: 14 Sty 2011, 21:08
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy od: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy powinniśmy zaciągać hamulec postojowy (ręczny)? Kiedy powinniśmy zaciągać hamulec postojowy (ręczny)?
    Na drogach nie brakuje roztargnionych kierowców, którzy parkując samochód zostawiają go bez wrzuconego biegu i zaciągniętego hamulca postojowego. Skutkuje to wytoczeniem się auta na drogę, zsunięciem ...
    Nowe VW Transportery T6 dla Policji Nowe VW Transportery T6 dla Policji
    Volkswagen Samochody Użytkowe, na zamówienie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, w procedurze przetargu publicznego, na początku grudnia dostarczył Policji flotę 100 Transporterów T6 z silnikiem ...

  • Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

    03 Gru 2011, 20:42

    Przy tym budżecie musisz się liczyć, że niezależnie od marki w przypadku nowożytnego diesla prędzej czy później znów pojawią się usterki których naprawa będzie nieopłacalna.
    Nie bierzesz pod uwagę benzyny która dobrze współpracuje z LPG?
    Polecałbym Peugeota 406 z końca produkcji, trwałe i komfortowe auto z udanymi silnikami, dodatkowo kupujesz auto dopracowane po wszystkich liftingach.
    Nissan Primera P11 z końca produkcji też jest godzien uwagi, choć tu dochodzi problem korozji.
    Nie wiem jak zapatrujesz się na auta z Włoch ale warto się przyjrzeć Lancii Lybrze z silnikiem JTD.
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

    03 Gru 2011, 20:44

    Paliwko mam jak za darmo benzynka po 4zł/litr diesel 3zł/litr wiec najbardziej opłacalny diesel a potem benzyna gaz raczej nie. No bardziej myślałem o Alfie 156 niz Lybrzae ale jest ok. A primery nawet nie brałem pod uwage, peugeot wiem ze dobry sprzęt. jednak wolę diesla tylko i wyłącznie.
    Mati2802
    Aktywny
     
    Posty: 389
    Rejestracja: 14 Sty 2011, 21:08
    Miejscowość: Elblag
    Prawo jazdy od: 18 06 1981
    Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

    Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

    03 Gru 2011, 21:17

    Kurcze jak tak parze po tym allegro to tylko rozsądne jest kupienie czegos z koncernu vag ;/ A jak z fabią? lepsze to niż octavia?
    Mati2802
    Aktywny
     
    Posty: 389
    Rejestracja: 14 Sty 2011, 21:08
    Miejscowość: Elblag
    Prawo jazdy od: 18 06 1981
    Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

    Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

    03 Gru 2011, 21:22

    W takim przypadku rzeczywiście diesel jest sensowny.
    A myślałeś może nad Astrą II 2.0 DTI? Lybra ma tę przewagę nad 156, że ma mniej skomplikowane i trwalsze od niej zawieszenie, na naszych drogach to spora zaleta.
    Z bardziej nowożytnych aut to może udało by się kupić jakieś Mondeo 2 TDDI.
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

    03 Gru 2011, 21:47

    No właśnie myślałem nad Mondeo tylko korozja je łapie a Astra jak dla mnie jest spartańsko wykonana ;/ W silniki JTD raczej bym nie szedł bo ropka po 3zł wiadomo jak jest z jakoscią najlepsza nie jest to nie verva racing czy cos takiego. Wiec po prostu szkoda na to silnika. Pozostaje TDI ... które teoretycznie przyjmie wszystkie paliwo.
    Mati2802
    Aktywny
     
    Posty: 389
    Rejestracja: 14 Sty 2011, 21:08
    Miejscowość: Elblag
    Prawo jazdy od: 18 06 1981
    Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

    Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

    03 Gru 2011, 22:14

    Właściwie to mógłbyś rozejrzeć się za Seatem Toledo II generacji. Mógłbyś poszukać benzynki albo 1.9 TDI. Bagażnik 500l, 4 osoby bedą na pewno podróżowały wygodnie. Stylistycznie też nie jest najgorzej. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny... Uważam to za sporą zaletę.
    Nie drogie części, cóż generalnie można polecić ten samochód.
    Ciężko porównywać TDI do JTD.
    JTD ma na pewno większą kulturę pracy i pracuje ciszej niż TDI.

    Ale mniejsza z tym, przemyśl temat Seata, może Ci się spodoba. Pozdrawiam ! :wink:
    BMW E60 530dA
    Daro20VT
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1470
    Rejestracja: 18 Sie 2009, 10:15
    Miejscowość: Warszawa
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E60 530dA
    Silnik: 3.0d
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

    03 Gru 2011, 23:09

    Nie byłbym taki pewny tego stosunku cena/jakość.
    Seat Toledo II/Leon mają cenę na rynku wtórnym zbliżoną do analogicznych VW a jakość wnętrza jest znacznie gorsza(w Leonie II i Toledo III podobnie, naprawdę niby Skoda jest budżetową marką w tym koncernie ale to Seaty sprawiają takie wrażenie), wyciszenie również.
    Zawieszenie również do zbyt komfortowych nie należy, jest twardsze niż w Octavii.
    Skoro masz ropę niepewnego pochodzenia to JTD, HDI i inne diesle na szynie CR odpadają, TDI na pompowtryskiwaczach zresztą też, bo są wrażliwe na jakość paliwa.
    Jeśli nie zależy Ci na osiągach to warto poszukać czegoś z SDI z VAG bądź 1.9 D z PSA, w takim przypadku silniki będą ostatnią rzeczą jaka padnie Ci w danym modelu albo jeśli godzisz się na starsze auto to jakiś MB z dieslem, znajomy jeździł W202 220D na oleju po frytkach i dawał radę, nie pochwalam tego i uważam za głupotę ale samochód to wytrzymał.
    A teraz propozycja ode mnie: [link wygasł]
    [link wygasł]
    linki przykładowe
    auta dość młode, z niezniszczalnym silnikiem i prostą budową, tylko pytanie czy jesteś gotów pogodzić się z dostawczymi korzeniami które jednak są w nim wyczuwalne.
    Pozdrawiam Jasiek
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

    04 Gru 2011, 12:22

    Niestety wolałbym cos z 100KM+ I Takie Berlingo nie bardzo mi pasuje, A Toledo II to praktycznie to samo co mam. A co sądzicie o Mercku E220? Dobre autko? Chociaż słyszałem że lubią gnić? Moje paliwo nie jest bardzo niewiadomego pochodzenia bo jest ze stacji Falco a dostarcza je Lotos wiec nie jest tak źle. I jak możecie wypowiedzieć sie na temat 406-ki? zainteresowałem się Też Toyota Avensis 2.0D-4D , Mazdą 323F 2.0 DITD i Rover 75 2.0 CDT Wiecie cos o nich?
    Mati2802
    Aktywny
     
    Posty: 389
    Rejestracja: 14 Sty 2011, 21:08
    Miejscowość: Elblag
    Prawo jazdy od: 18 06 1981
    Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

    Re: Diesel lub ekonomiczna benyzna

    04 Gru 2011, 13:23

    W210 kupisz tylko przed FL majac 13k zl i fakt, te przed FL gnija.
    Na W210 po FL musisz miec przynajmniej 15k zl.

    Popatrz moze na Audi A6 C4, swietne i trwale autko, ale moze byc problem np zeby znalezc zadbanego z 2,5 TDI 140KM, ale silnik jest idealny, stary dobry diesel, do tego ma sporo mocy przy niskim spalaniu.

    A Rovera 75 w dieslu tez nie kupisz za 13k zl, znaczy kupisz, ale kapcia.

    @Jasiek90
    A co do Seatow to zalezy jakie, Alhambra nie dostaje od Sharana w niczym.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Infiniti Q50
      Subaru Impreza STI