Dlaczego po przekroczeniu pewnych obrotów silnika spada moc?

Dlaczego po przekroczeniu pewnych obrotów silnika spada moc?

01 Lis 2009, 21:50

Witam!!!
Nie wiem czy w dobrym dziale pisze ale wg. mnie ten jest najlepszym miejscem :wink:
Mam do Was pytanie, mógłby mi ktoś wytłumaczyć na chłopski rozum dlaczego jest tak że jak silnik przekroczy wyznaczone obroty to moc spada? Np.: Max moc 150KM przy obrotach 7800rpm. To po przekroczeniu tych obrotów nie bedzie miał 150KM tylko załużmy 140KM?
Bo czytałem w innych artykułach ale nie potrafię tego zrozumieć.
Jeśli ktoś coś wie niech napisze, bede wdzięczny :wink:
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
Ostatnio edytowany przez pawlak73, 04 Lis 2009, 22:14, edytowano w sumie 1 raz
pawlak73
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 20 Paź 2009, 20:45
Miejscowość: Bytom

Re: Dlaczego po przekroczeniu pewnych obrotów silnika spada

01 Lis 2009, 22:43

Wsiądz na rower i sobie zrób mały test:)
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
Miejscowość: Kraków

Re: Dlaczego po przekroczeniu pewnych obrotów silnika spada

01 Lis 2009, 23:16

W ogóle to jest tak, że np. 150 KM to jest moc maksymalna. Czyli jadąc np. 100 km/h i mając 3 tys. obrotów wykorzystujesz w tym momencie ok. połowy mocy silnika, czyli gdzieś 80 KM.

Im wyższe silnik ma obroty tym większa moc. W końcu dochodzi do kresu swoich możliwości, wykorzystuje całą moc i po przekroczeniu tych obrotów następuje odcięcie zapłonu, czyli silnik nie będzie wkręcał się już wyżej.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

Re: Dlaczego po przekroczeniu pewnych obrotów silnika spada

03 Lis 2009, 17:42

MajkPZM napisał(a):Wsiądz na rower i sobie zrób mały test:)


Chodzi o to że jak włącze najwyższą przerzutke to jak pojade bardzo szybko to potem i tak już nie bede działal na pedały?
O to chodzi? :wink:
pawlak73
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 20 Paź 2009, 20:45
Miejscowość: Bytom

Re: Dlaczego po przekroczeniu pewnych obrotów silnika spada

04 Lis 2009, 21:25

Po prostu są straty przy wyższych obrotach i dlatego moc spada, to przy jakich obrotach jest max moc zależy od stopnia sprężania i wielu innych rzeczy, przy zbyt wysokich obrotach silnik marnuje sporo mocy na rozpędzenie wału do tych obrotów i dlatego moc spada. Przy dieslach jest tak bo ON ma zdolność do przeciągania samozapłonu, ropa zapala się późno i o wysokich obrotach nie ma mowy.
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Rejestracja: 31 Paź 2009, 19:38
Miejscowość: ...

Re: Dlaczego po przekroczeniu pewnych obrotów silnika spada

05 Lis 2009, 20:16

Zależy w jakim aucie...
W FC 20VT jest tak że od 3tyś ładnie ciągnie a przy 5tyś łapie drugi oddech i ciągnie jak głupie do czerwonego pola :mrgreen:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Rejestracja: 18 Sie 2009, 10:15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpiękniejsze, najdroższe, najszybsze samochody na VSR 2012 Najpiękniejsze, najdroższe, najszybsze samochody na VSR 2012
    Na VERVA Street Racing 2012 zobaczmy najpiękniejsze, najdroższe i najszybsze samochody. Absolutne unikaty światowej motoryzacji. Owoce geniuszu konstruktorów, które rzadko opuszczają luksusowe kolekcje sławnych ...
    Nissan LEAF - 50000 sprzedanych egzemplarzy na całym świecie Nissan LEAF - 50000 sprzedanych egzemplarzy na całym świecie
    Nissan LEAF, samochód ze stuprocentowym napędem elektrycznym, przekroczył kolejny historyczny próg dzięki sprzedaży 50 000 egzemplarzy, wzmacniając w ten sposób swoją pozycję lidera sprzedaży wśród ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      S2020005
      Subaru Impreza STI
      GTP Light