Dławienie po zmianie biegu Audi A4 B9 2.0 tdi 150 KM 320 Nm Chiptuning

29 Lut 2020, 14:38

Witam,
Nie znalazłem nigdzie podobnego wątku, więc wrzucam nowy temat.
Podczas bardziej dynamicznej jazdy przy zmianie biegu (najbardziej odczuwalne z 2 na 3) w granicach 3000 obr. i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu następuję zdławienie. Po chwili moc wraca. Problem pojawił się po przeprowadzeniu modyfikacji map. Na hamowni zmierzono 145 KM i 320 Nm fabrycznie. Po modyfikacji 170 KM i 390 Nm. Zdecydowałem się na modyfikację z uwagi kiepską elastyczność skrzyni biegów i mały przebieg. Po zmniejszeniu dawki paliwa do wartości fabrycznych jest to mniej odczuwalne. Auto świeżo po zmianie oleju i wszystkich filtrów. Dodam, że ma ok 30 000 przebiegu, więc wtryski są praktycznie nowe, choć fizycznie nie sprowadziłem ich kondycji. Jak podłącze auto pod komputer i pojawią się jakieś błędy do dam do wątku. Ma ktoś jakieś przypuszczenia?
Wonski86
Nowicjusz
 
Posty: 3

29 Lut 2020, 16:00

Wonski86 napisał(a):Podczas bardziej dynamicznej jazdy przy zmianie biegu (najbardziej odczuwalne z 2 na 3) w granicach 3000 obr. i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu następuję zdławienie.
Jak wrzucisz na 3 masz 3000 obr. i wtedy jak wciśniesz mocno pedał następuje zdławienie?

Jak przed modyfikacją nie było problemu to znaczy że coś jest nie tak być może z dawką paliwa, generalnie przy takiej prędkości obrotowej nie powinno coś takiego występować.

Jak przebiega wykres momentu i mocy ten po modyfikacji względem tego przed modyfikacją?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

02 Mar 2020, 00:10

Tak, zmiana biegu przy 3000 obr.
Załączam wykres (przerywana to fabryka)
Różnica w dynamice była bardzo odczuwalna.
Wonski86
Nowicjusz
 
Posty: 3

04 Mar 2020, 09:43

Wczoraj dopiąłem go pod komputer i nie wykazał żadnych błędów. Wskazania sensorów też w normie. Zmniejszenie dawki paliwa jedynie niweluje problem. Jeździłem autem z tym samym silnikiem i tym samym programem. Wajchowałem jak w "Szybkich i wściekłych" i nic się nie działo :D Jedyne moje podejrzenia to przepływomierz, ale jak to sprawdzić? Nie chciałbym wymienić pół auta, bez pozbycia się problemu :(
Wonski86
Nowicjusz
 
Posty: 3

26 Wrz 2022, 09:13

Witam serdecznie znalazłem Pana post odnośnie dławienia samochodu audi A4 B9. Mam ten sam problem ze po chipie ma pan problem z mocą . Czy udało się Panu rozwiązać problem? Ja u siebie podmienilem zaworek n75, czujnik ciśnienia i sprawdziłem geometrię turbiny i cały czas to nie to i szukam rozwiązania.
TazusTazus
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak hybrydy oszczędzają paliwo?
    Samochody ze spalinowo-elektrycznym napędem hybrydowym zyskują coraz większą popularność. Dzieje się tak w dużej mierze dzięki nawet o połowę mniejszemu niż w przypadku pojazdów konwencjonalnych zużyciu paliwa, a zatem ...
    Przyciemniane szyby w samochodzie - przepisy i normy, a komfort
    Kierowcy często poszukują rozwiązań, które zwiększą komfort użytkowania samochodu. Na rynku dostępny jest szeroki wachlarz możliwości, pozwalających na modyfikację samochodu. Jedną z możliwości, po którą sięgają ...

  •