Do 15 tys. zł LPG/diesel

29 Lut 2020, 09:52

Aktualnie jeżdżę Audi A6 c5 1.8t. Chcę zmienić to auto i mam problem w jakim kierunku pójść. Używam do dojazdów do pracy, a pracę mam niestacjonarną - jednego dnia robię 30-40km po mieście, innego 90-100 w trasie, a są też dni kiedy pracuje w domu. Srednio tygodniowo zrobię do 300km co daje rocznie delikatnie mniej niż 15tys. przebiegu.
I teraz tak: z jednej strony skoro jakiś tam przebieg robię to pasowałoby jakieś małe oszczedne pod kazdym wzgledem auto. Z drugiej jednak strony nie robię typowo firmowych przebiegów a jednak trochę czasu jeżdżąc spędzam to przyjemnie by bylo siedziec w czymś fajnym. Pod uwagę brałem kilka opcji, na razie czysto teoretycznie:
Ford Focus 2/Peugeot z silnikiem 1.6 HDI
Hyundai/Kia z 1.6 crdi
Mercedes w203 coupe 1.8/2.0
Mercedes w203 3.2 v6 (koszty utrzymania są bardzo duze?
https://www.olx.pl/oferta/mercedes-benz ... DPSLf.html
Alfa Romeo? (podoba mi sie wizualnie sle opinie są różne)
Jak widać są spore rozbieżności, bo tak jak mówię chciałbym poznać opinie o tym w jakim kierunku poszukiwac auta i szczerze mowiac jakos ciągnie mnie do Mercedesa, choć nie wiem czy koszty utrzymania jakiegokolwiek modelu nie będą za duże.
Co o tym wszystkim myślicie?
Pozdrawiam
Swixz
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Lublin
Auto: Primera P11
Silnik: 1.6 B
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

29 Lut 2020, 15:56

Focus 2 i Peugeot :ok:

Hyundai i Kia do 15 tys. wątpię.

Celowałbym bardziej w Fiat Bravo czy Punto. Z wyższego segmentu masz Astra H, a jak chcesz już coś dużego to Mondeo Mk3 2.0 - do obu wsadzisz LPG.

Ogólnie unikałbym aut z dieslem (chociażby przez dpf) i jakieś wymysły z turbiną.

Co do Mercedesów to bierz pod uwagę, że lubi je ruda, zwłaszcza te starsze. Utrzymanie na pewno będzie wyższe niż zwykłego popykacza, ale to nie będzie też drugie A6C5.
samochod-rodzinny-za-max-35-tys-miasto-trasa-80-20-vt119171-45.htm#p780017

Pisanie, by sprawdzić coś samemu zamiast oglądać filmiki i podanie przykładu - warn.

Post niżej, wycieczka osobista i offtopic - nic.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 434
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

29 Lut 2020, 16:50

Swixz napisał(a):Aktualnie jeżdżę Audi A6 c5 1.8t. Chcę zmienić to auto

A możesz napisać dlaczego chcesz zmienić? bo tutaj w innym temacie aut do 15k wręcz wciskano innym 1,8T jako świetny silnik który jest w idealnym stanie i nic tylko lać paliwo i jeździć.
Więc sam jestem ciekaw dlaczego nie chcesz dalej jeździć autem z najlepszym silnikiem lat 90.
To wtedy zrobimy podwieszony temat dla tych którzy tak namiętnie wciskają 1,8T
Bartolekk
Początkujący
 
Posty: 246
Prawo jazdy: 15 10 2009
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

29 Lut 2020, 17:08

Bartolekk napisał(a):A możesz napisać dlaczego chcesz zmienić? bo tutaj w innym temacie aut do 15k wręcz wciskano innym 1,8T jako świetny silnik który jest w idealnym stanie i nic tylko lać paliwo i jeździć.
Więc sam jestem ciekaw dlaczego nie chcesz dalej jeździć autem z najlepszym silnikiem lat 90.
To wtedy zrobimy podwieszony temat dla tych którzy tak namiętnie wciskają 1,8T


Znowu fantazjujesz??? Po co oszukujesz???

Temat dotyczył "dynamicznego" auta w budżecie 15k a autor zastanawiał się nad opcją 1,8t i 2,0t opla a jakiś mundrala próbował mu wcisnąć tsi .
Znasz tego mądrego czy jest Ci obcy???
A czyj to wpis w tym samym temacie :::


Albo Astra H 2,0T 170 koni Może np. też Renault Megane II Sport ?

A może polecisz teraz śmiecia meganke 2 ?

Mike i widzisz ... pisaliśmy o tym .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6754
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Lut 2020, 17:23

ale to nie będzie też drugie A6C5.

Co masz na myśli?

Co do obecnego auta to powodem zmiany nie jest sam silnik, tutaj raczej większych problemów nie ma (mialem tylko typowe usterki - termostat, czujnik temperatury). Bardziej chodzi o sam samochód, który ma już swoje lata i daje się to odczuć w tym egzemplarzu i nie jest to auto które spełnia kryteria z pierwszego postu, czyli nie jest ani w jakiś sposób pociągające (jak Mercedes), ani nie oszczędzę na nim (jak np na Fiacie).

Focus 2 poliftowy będzie w tym budzecie?
Swixz
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Lublin
Auto: Primera P11
Silnik: 1.6 B
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

29 Lut 2020, 17:51

szybki napisał(a):Znowu fantazjujesz??? Po co oszukujesz???

Temat dotyczył "dynamicznego" auta w budżecie 15k a autor zastanawiał się nad opcją 1,8t i 2,0t opla a jakiś mundrala próbował mu wcisnąć tsi .
Znasz tego mądrego czy jest Ci obcy???
A czyj to wpis w tym samym temacie :::

No bardziej niż Ty na tym forum to raczej nikt nie oszukuje, nikt bardziej nie lekceważy ludzi pytających od auta, i takiej osoby tak zakłamanej i takiej nonszalanckiej razem z fcgetinem ciężko tutaj znaleźć guzik się znacie ale polecacie 1,8T bo przecież w 97 było ok z fabryki niezły stand-up urządzacie.
Jak widać po tym temacie 1,8T są tak kiepskie że ktoś mając 15 tys zł ( z całym szacunkiem dla autora) woli poszukać coś innego.
A TSI to chyba Ty polecałeś bo na pewno nie ja, lepiej idź szukaj pomp do 1,6 fsi BAD z 2005 roku bo w tym jesteś najlepszy.

szybki napisał(a):Znasz tego mądrego czy jest Ci obcy??? A czyj to wpis w tym samym temacie ::: Albo Astra H 2,0T 170 koni Może np. też Renault Megane II Sport ? A może polecisz teraz śmiecia meganke 2 ?
i w którym miejscu polecałęm TSI? już chyba Ci odwala od tego że nie masz żadnych zainteresowań :roll:

Swixz napisał(a):czyli nie jest ani w jakiś sposób pociągające (jak Mercedes), ani nie oszczędzę na nim (jak np na Fiacie).
No wiesz to jest auto z 97 a mamy 2020, oszczędne może być jak założysz lpg ale każdy wie że w stare śmieci nie opłaca się łożyć kasy, tzn każdy wie oprócz dwóch panów na tym forum
Bartolekk
Początkujący
 
Posty: 246
Prawo jazdy: 15 10 2009
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MORPHOZ - dane techniczne samochodu koncepcyjnego MORPHOZ - dane techniczne samochodu koncepcyjnego
    Samochód koncepcyjny Renault MORPHOZ z nadwoziem o długości 4,40 lub 4,80 m (w zależności od wersji) przy szerokości 2 m i wysokości 1,55 m to crossover z napiętymi i zmysłowymi liniami nadwozia. Jego stylistyka łączy ...
    Kierowcy groźniejsi od piorunów w czasie burzy Kierowcy groźniejsi od piorunów w czasie burzy
    W czasie burzy wielu kierowców najbardziej obawia się wyładowań elektrycznych, choć tak naprawdę dużo większe zagrożenie stanowią nieprzewidywalne zachowania innych uczestników ruchu oraz kiepska widoczność, ...

  • 29 Lut 2020, 18:28

    Swixz napisał(a):Co masz na myśli?

    Co do obecnego auta to powodem zmiany nie jest sam silnik, tutaj raczej większych problemów nie ma

    To zmartwiłeś pytającego bo już miał nadzieję... :D

    Ogólnie autorze...

    Jeżeli chcesz istotenej zmiany ro musisz zrezygnować z premium do tego jeżeli chcesz oszczędności to trzeba się spowolnić czyli odpuścić turbo na rzecz silników bez t.
    Opcją mogą być auta diesle ale te proste.

    Wymieniałeś ceed ale masz astre, corolle, focusa itd. Musisz wybrać co Ci się bardziej podoba a potem dobrać motur :D

    P.s.

    Ostatnio jeździłem bravo 1,4t jest też to jakaś opcja na powiew świeżości ... :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6754
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    29 Lut 2020, 18:43

    Co masz na myśli?


    A no to, że jest to limuzyna i jej eksploatacja trochę kosztuje w porównaniu do zwykłych aut. Proponuję spojrzeć na cenę rozrządu w obecnym aucie, a w takiej Astrze H czy Mondeo.

    Co do Ciebie Bartolekk to porównaj 2.5 TDI w A6C4 i A6C5 - niby ten sam silnik, a się możesz zdziwić.
    samochod-rodzinny-za-max-35-tys-miasto-trasa-80-20-vt119171-45.htm#p780017

    Pisanie, by sprawdzić coś samemu zamiast oglądać filmiki i podanie przykładu - warn.

    Post niżej, wycieczka osobista i offtopic - nic.
    Marcel2727
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 434
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
    Silnik: SzybszyOdTwojego
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2020

    29 Lut 2020, 19:09

    Marcel2727 napisał(a):Co do Ciebie Bartolekk to porównaj 2.5 TDI w A6C4 i A6C5 - niby ten sam silnik, a się możesz zdziwić.

    No zdecydowanie to nie są te same silniki, tak jak 1,9 tdi w Audi 80 B4 a w Audi a4 B7 ale po co mam porównywać? co to ma dać? w Jakim celu?
    Bartolekk
    Początkujący
     
    Posty: 246
    Prawo jazdy: 15 10 2009
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    29 Lut 2020, 19:28

    Swixz napisał(a):Focus 2 poliftowy będzie w tym budzecie?
    Teoretycznie tak, ale raczej biedne wersje.
    2.5 TDI w A6C4 i A6C5 - niby ten sam silnik
    nie, nie ten sam, bo w c4 masz r5 (niemal pancerny), a w c5 V6, który (delikatnie mówiąc) jest gorszy od poprzednika (wersje z końcówki produkcji były podobnież lepsze)
    Ostatnio edytowany przez mike, 29 Lut 2020, 19:35, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Uzupełnienie info
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12848
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    10 Mar 2020, 11:28

    Swixz
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Miejscowość: Lublin
    Auto: Primera P11
    Silnik: 1.6 B
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    10 Mar 2020, 11:31

    Za 15 może być chociaż ma swoje problemy, za 10 bedzie się nadawał na śmietnik
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5200
    Przebieg/rok: >50tys. km

    10 Mar 2020, 11:42

    Swixz napisał(a):A co powiecie o Saabie 9-3? Bylby to dobry pomysł w tej sytuacji?
    https://www.olx.pl/oferta/saab-9-3-93-1 ... DIvg4.html
    https://www.olx.pl/oferta/saab-9-3-2-0- ... DDwhG.html


    Widzę że dalej drążysz temat jak stracić kilka złoty :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6754
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    25 Mar 2020, 10:50

    Wracam do tematu, co powiecie o tych modelach (ułożone od najfajniejszych wg mnie):
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD (https://www.olx.pl/oferta/alfa-romeo-15 ... EagPl.html)
    - Mercedes w203 coupe w benzynie (https://www.olx.pl/oferta/mercedes-benz ... DSakF.html)
    - Civic VII (https://www.olx.pl/oferta/honda-civic-s ... cbfdcf548f)

    - Toyota Avensis 2.0 D4D lub benzyna 1.8 (https://www.olx.pl/oferta/toyota-avensi ... DJc5W.html)


    Oraz te, są ogłoszenia w zasięgu, nie wiem czy ten budżet czy może nawet ich nie oglądać:
    - Honda Civic VIII
    - Honda Accord VII
    - Focus Mk2 polift w dieslu
    - Lexus IS200
    - Volvo V40 II/C30
    - Hyundai i30

    Coś z wyżej wymienionych będzie dobrym pomysłem? Czy to wszystko proszenie się o kłopoty i wydatki i lepiej całkowicie kierować się rozumem i kupić Astrę/Vectre?
    Swixz
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Miejscowość: Lublin
    Auto: Primera P11
    Silnik: 1.6 B
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    25 Mar 2020, 11:06

    Swixz napisał(a):- Alfa Romeo 159 1.9 JTD (https://www.olx.pl/oferta/alfa-romeo-15 ... EagPl.html)


    Dobre 159 kosztuje pod 20k a nie 10

    Swixz napisał(a):- Mercedes w203 coupe w benzynie (https://www.olx.pl/oferta/mercedes-benz ... DSakF.html)


    Na mercedesach generalnie się nie znam ale problemem, dużym, w203 jest korozja

    Swixz napisał(a):- Civic VII (https://www.olx.pl/oferta/honda-civic-s ... cbfdcf548f)


    ok

    Swixz napisał(a):- Toyota Avensis 2.0 D4D lub benzyna 1.8 (https://www.olx.pl/oferta/toyota-avensi ... DJc5W.html)


    Avensis 1.8 przed liftem chleje olej a diesle nie są "udanymi" konstrukcjami

    Swixz napisał(a):- Honda Civic VIII
    - Honda Accord VII
    - Focus Mk2 polift w dieslu
    - Lexus IS200
    - Volvo V40 II/C30
    - Hyundai i30


    Civic - zapomnij
    Accord - na pewno nie kupisz auta bez wkładu a zapewne z korozją
    Lexa możesz szukać ale niewiele tego jest
    V40 II było robione od 2012, zapewne chodzi o v50 - gdzieś z początku produkcji coś znajdziesz, c30 ciężko o dobry stan do 15k
    i30 coś już powinieneś znaleźć ale też nie perełkę
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5200
    Przebieg/rok: >50tys. km