Dobór żarówek halogenowych

Dobór żarówek halogenowych

21 Sty 2018, 19:14

Witam
Chciałbym założyć inne "lepsze" żarówki do Bory. Zastanawiam się nad tymi dwoma
[link wygasł]
lub
[link wygasł]

Nie chcę Osram ani Philips, bo wydaje mi się, że trochę krótko żyją. Chciałbym coś o białej lub bielszej barwie niż standardowe. Proszę o pomoc
damianw123
Nowicjusz
 
Posty: 26
Rejestracja: 17 Wrz 2017, 21:10
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volkswagen Bora
Silnik: 1.4 16v 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Dobór żarówek halogenowych

22 Sty 2018, 01:02

damianw123 napisał(a):Nie chcę Osram ani Philips, bo wydaje mi się, że trochę krótko żyją.
Wszystkie żarówki które mają + ileś tam procent światła krócej żyją. Ja mam Philipsy drugi rok ale mam też ledy do jazdy dziennej. Wcześniej miałem Osram które faktycznie wytrzymały pół roku. Ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad [link wygasł] to żarówki Boscha Gigalight które są całkiem niezłe i z tego co słyszałem długo wytrzymują.
Z tych co podałeś to jedynie na pierwsze można jeszcze by się skusić na pierwsze, o tych drugich nie msłyszałem dobrych opinii.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Dobór żarówek halogenowych

25 Sty 2018, 20:35

Kacper napisał(a):Wszystkie żarówki które mają + ileś tam procent światła krócej żyją.

Dokładnie. Im więcej "+" tym krócej świeci. Zresztą producenci deklarują ile jaka żarówka powinna świecić. Wystarczy wejść na stronę danego producenta i poszukać danych technicznych albo kartę produktu. Co ciekawe - każda jedna żarówka ma bardzo podobne parametry - barwa światła 3700K ( wyjątekiem są chyba żarówki Boscha, które mają 4200K ), długość świecenia w godzinach praktycznie to samo ( zalezy to od wspomnianego "+" ). Natomiast jasność świecenia, każda jedna, nawet ta najzwyklejsza ma 1550 lm ( to już regulują przepisy ). I tu zachodzi pytanie - skoro zwykła żarówka ma 1550 lm i ta +150% więcej światła też ma 1550 lm, to gdzie to "więcej światła"? Bo to, jak jasno świeci żarówka, określa właśnie ten parametr - 1550 lm. Ja jedyną różnicę jaką zauważyłem w tych wszystkich żarówkach, to taką, że może ulec zmianie barwa światła - zwykłe żarówki mają barwę prawie żółtawą ( około 2800K ), te wyżyłowane troszkę jasniejszą. Jedynie żarówki mające 4000K - 4500K mają białą barwę światła, bo biała barwa zaczyna się właśnie od 4000K. Nie mylić z barwą dzienną, bo ta zaczyna się od około 3300K. A tej z kolei nie mylić z barwą białą zimną, bo ta zaczyna się od 6000K.
Zastanowić się więc należy, czy kupując żarówki warto sugerować się tymi plusami, czy lepiej Kandelami....
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15743
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie blokuj skrzyżowania i pasów Nie blokuj skrzyżowania i pasów
    Skrzyżowanie zablokowane przez samochód, który nie zdążył przez nie przejechać np. przed zmianą świateł, to częsty widok. Perspektywa mandatu nie zawsze wystarczy, by zapobiegać takim zachowaniom kierowców. ...
    Renault EZ-FLEX - elektryczny i inteligentny lekki samochód dostawczy Renault EZ-FLEX - elektryczny i inteligentny lekki samochód dostawczy
    Renault EZ-FLEX to eksperymentalny, elektryczny i inteligentny lekki samochód dostawczy, który ma kompaktowe wymiary i jest niezwykle zwrotny. Najnowszy model, który wpisuje się w trend ekologicznej mobilności, ...

  •