Dodge Ram Heavy Duty - Truckiem Roku 2010

17 Gru 2009, 20:27

Amerykański magazyn motoryzacyjny „Motor Trend” nagrodził model Ram 2500/3500 Heavy Duty. Najlepiej spełnił kryteria wyznaczone przez tytuł. Auto jest komfortowe, mocne i stosunkowo ekonomiczne.

Kandydujące do tytułu Truck of the Year Motor Trendu pojazdy oceniane są według sześciu kryteriów: stylizacja nadwozia, stopień zaawansowania rozwiązań konstrukcyjnych, funkcjonalność, koszty eksploatacji, bezpieczeństwo oraz wartość dla użytkownika w stosunku do ceny zakupu.

– „W świetle naszych kryteriów, Ram Heavy Duty 2010 nie ma sobie równych.” – powiedział Angus MacKenzie, redaktor naczelny magazynu Motor Trend – „Mówimy tu o atrakcyjnej stylizacji karoserii, luksusowej
i wyciszonej kabinie oraz potężnych jednostkach napędowych, tym bardziej iż oferowany Diesel Cumminsa spełnia normy emisji spalin w 50 stanach bez kosztownych przeróbek. Warto podkreślić, iż pojazd tern spełnia wymogi pełnej użyteczności oczekiwanej przez klienta, który aż takiego wyrafinowania i niewątpliwego szyku raczej się nie spodziewał.” – dodał.

Ram Heavy Duty oferowany jest w pięciu odmianach modelowych: ST, SLT, TRX, Power Wagon i Laramie, różniących się indywidualnymi cechami wyglądu oraz wyposażeniem seryjnym i dodatkowym. Pojazd posiada hydroformowaną, pełnoskrzynkową ramę o zwiększonej sztywności i podwyższonej wytrzymałości skrętnej. Zawieszenie przednie opiera się na sprężynach śrubowych, a tylne na resorach wielopiórowych – z uwagi na zakładaną ładowność pojazdu. Odpowiednie zestrojenie zawieszenia oraz hydrauliczna „poduszka” kabiny (C-Pillar hydra-mount) to sposób na lepszą amortyzację i tłumienie wstrząsów z uwzględnieniem charakterystyki własnych drgań skrętnych ramy pojazdu.

Pickupy Ram 2500 i 3500 z silnikami Diesla jako jedyne w swoim segmencie wyposażone są seryjnie w hamulec silnikowy. Zamykający przewody wydechowe hamulec silnikowy pozwala zwiększyć trwałość hamulców tradycyjnych oraz ograniczyć niebezpieczeństwo fadingu czyli spadek wydajności hamulców powodowany ich nadmiernym nagrzaniem, występujący np. podczas holowania obciążonej przyczepy podczas dłuższych zjazdów ze wzniesień. Dostępny jako opcja wyposażenia, zintegrowany układ sterujący hamulcami przyczepy to istotna pomoc dla kierowcy w trakcie holowania.

Skrzynia przekładniowej pickupów Ram współpracuje z Electronic Range Select, umożliwiający ograniczenie zmiany przełożeń ‘w górę’ oraz manualny wybór biegu w zależności od prędkości jazdy i aktualnych obrotów silnika. Do aktywacji trybu holowania przyczepy w automatycznych przekładniach sześcio- i pięciostopniowych służy przełącznik Tow/Haul. Dodge Ram 2500 i 3500 Heavy Duty posiadają też gniazda dyszla przyczepy klasy IV (Class IV receiver).

Jedną z cech charakterystycznych Ram Heavy Duty 2010 jest podwyższona zdolność uciągu i ładowność oraz zwiększone dopuszczalne obciążenie osi. Efektem modyfikacji przedniego zawieszenia, wzmocnienia przegubów przedniego mostu oraz zwiększenia GAWR jest wzrost nośności osi przedniej, umożliwiający m.in. użytkowanie cięższego pługu śnieżnego. Dopuszczalna masa całkowita w modelach 2500 4x4 z silnikiem Diesla to 4354 kg, a w modelach 3500 z bliźniaczymi kołami tylnymi i silnikiem wysokoprężnym DMC z przyczepą wynosi 11 113 kg, a z zestawem Max Tow Package 11 521 kg. Dopuszczalne obciążenie osi w wersjach 4x4 to 2495 kg, a 4x2 – 2268 kg.

Ciężarówka może być napędzana przez turbodiesla Cummins o pojemności 6,7 litra, który wytwarza moc 350 KM i moment obrotowy 881 Nm. Jednostka wymaga wymiany oleju co 12 000 km oraz naprawy głównej co 560 000 km – przebieg międzynaprawczy jest więc dłuższy o ponad 160 000 km wyższy niż w przypadku konkurencji.

Silnik benzynowy V-8 HEMI o pojemności 5,7 litra, rozwija moc 383 KM i moment obrotowy 542 Nm. Zwiększono w nim stopień sprężania, system zmiennych faz rozrządu (VVT), aktywne kolektory ssące o zmiennej długości kanałów dolotowych (dłuższe by zwiększyć moment przy niskich obrotach oraz krótsze przy wyższych obrotach mocy maksymalnej) oraz niskooporowe przewody ssące i wydechowe.

Ram 2500 i Ram 3500 Mega Cab cieszą się objętością kabiny 4,05 m sześć., pojemnością bagażową 2,04 m sześć. i pojemnością bagażowa za tylnymi siedzeniami - 0,22 m sześć.

O bezpieczeństwo osób jadących Ramem dbają m.in.: układ BAS, wielostopniowe poduszki powietrzne, kurtynowe poduszki powietrzne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach, napinacze
i zwalniacze napięcia, sygnalizacja niezapiętych pasów, blokada automatycznej skrzyni biegów, system reakcji powypadkowej EARS i system kontroli ciśnienia w ogumieniu.

Komfort podróży zwiększy system zdalnego otwierania bramy posesji i garażu oraz uruchamiania urządzeń domowych Universal HomeLink, czujniki parkowania tyłem Parksense i bezprzewodowy system telefonii komórkowej Uconnect Phone.

Sugerowana przez producenta cena detaliczna w USA wynosi 28 165 dolarów (równowartość ok. 80 tys. zł) w wersji z kabiną pojedynczą, 31 415 dolarów (równowartość 90 tys. zł) w wersji z kabiną podwójną i 36.865 dolarów (równowartość 105 tys. zł) w wersji z kabiną powiększoną Mega Cab.
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Sty 2010, 17:45

Witam mam pytanko potrzebuje zamontować do Dodge Ram 150 roletę na pakę jestem z małopolski a konkretnie to kraków gdzie można takie coś założyć albo kupić pomóżcie dzięki :roll:
Krzyś
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Alwernia