Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

07 Lut 2013, 21:41

Witam!
Wszędzie szukam konkretnej odpowiedzi ale uzyskać nie moge więc piszę u samego źródła .
Otóż chciałbym zamontować sobie dodatkowe halogeny w "grillu" zderzaka escorta mk7 (wersja z przeciwmgłowymi), problem w tym że model który mi się bardzo podoba i odpowiada wymiarem nie posiada żadnych homologacji, jedynie oznaczenie CE. Wiem że podpiąć pod inne światła nie można, dlatego też chciałbym je podłączyć pod osobny włącznik i oczywiście przez przekaźnik.
Często jade przez lasy przez co dodatkowe oświetlenie jest mi potrzebne a do tego chciałbym mieć światła które nie wymagają włączenia zapłonu (tak aby świeciły również na zgaszonym silniku).

Podłączenie już całe znam i wiem co i jak, pozostaje kwestja legalności. 4 halogeny dalekosiężne bez homologacji, pod osobny włącznik, całkowicie niezależne od innych świetał
dawid5995
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 07 Lut 2013, 21:34
Prawo jazdy od: 14 10 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Escort
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

08 Lut 2013, 11:19

[link wygasł]

Zapewne chodzi Ci o takie rozwiązanie - tutaj z astry, ale chodzi o przykład..
Raczej na Twoim miejscu poszukałbym lamp z homologacją - pierwszy lepszy policajt każe Ci je na drodze zdemontować a diagnosta nie podbije przeglądu..
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2892
Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

08 Lut 2013, 12:04

jeśli będą zasłaniane to nie ma związki czy mają homo czy nie, ale jest inny problem, zobacz czy nie będziesz miał za dużo lamp na pasie pzrednim :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

08 Lut 2013, 12:14

pocieszny napisał(a):czy nie będziesz miał za dużo lamp na pasie pzrednim


A ile można mieć ?? :wink: :wink:

Podpowiem - dwie pary !!! :yes: :yes:
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2892
Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

08 Lut 2013, 16:03

ano :ok: ale jak czasem widze batrie na przedzie auta to nie do końća są one zgodne z przepisami :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

08 Lut 2013, 20:42

2 pary to już są fabrycznie, pozycje/mijania i przeciwmgielne. To jak to w końcu jest? Tirów pełno co mają i po 8, ojciec ma też halogeny tylko z homologacją ale też wychodzi na 3 pary. Oczopląsu dostaje bo wszędzie inne informacje :shock:
dawid5995
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 07 Lut 2013, 21:34
Prawo jazdy od: 14 10 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Escort
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poradnik kupującego #1 - Lexus IS XE10 mk1 (1999-2005) Poradnik kupującego #1 - Lexus IS XE10 mk1 (1999-2005)
    Geneza Lexus IS pierwszej generacji dostępny był początkowo jedynie jako sedan z dwulitrowym silnikiem. W 2001 roku do oferty wprowadzono wersję kombi o nazwie SportCross oraz wersję IS 300 z legendarnym silnikiem 2JZ. Modernizacje: ...
    Czy obwodnice miast powinny być płatne? Czy obwodnice miast powinny być płatne?
    Czy płacenie za obwodnicę stawia pod znakiem zapytania sens jej istnienia? Przecież obwodnica ma za zadanie odciążenia centrum miasta. W przypadku jak będzie płatna to czy kierowcy nie wybiorą jednak przejazdu przez centrum.

  • Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    08 Lut 2013, 20:52

    oni nie mają ich na przednim pasie tylko na dachu przykładowo
    tak jak ja w terenówce na przodzie 2 dalekosiężne reszta gdzie indziej inaczej przeglądu nikt nie da
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    08 Lut 2013, 21:56

    pocieszny napisał(a):inaczej przeglądu nikt nie da
    A niby dlaczego nie... :?: :?: OBT mu zrobię tylko nie wiem czy z wyniku będzie zadowolony... :D :D
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5331
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    08 Lut 2013, 23:02

    wiesz większość woli wynik pozytywny :mrgreen: choć ja się w zeszłym roku cieszyłem z negatywnego :ok: nawet se kazałem wydrukować i podbić :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    09 Lut 2013, 22:06

    Krótko - jak dane reflektory nie mają homologacji, to nie mogą być używane. Oprócz tego każdy reflektor ma dodatkowe warunki - gdzie ma być umieszczony, jak ma być podłączony i czy ma mieć sygnał kontrolny.
    Nigdy się nie przyglądałem światłom w tirach, ale zapewne tymi dodatkowymi światłami są światła robocze. A dla nich nie ma określonych żadnych warunków ani podłaczenia ani rozmieszczenia ani ich ilości. Chyba, że coś się zmieniło w ostatnim czasie.
    No i w rozporządzeniu nie ma chyba takich świateł jak dalekosiężne. Kiedyś coś o uszy mi się obiło, że dalekosięzne to drogowe, ale nigdzie nie znalazłem prawnego potwierdzenia.
    I tu pytanko do kolegi Migi60 - jak to jest z tymi dalekosięznymi - są dopuszczone, w jakiej ilości i jakie powinny być oznaczenia na szkłach?
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    09 Lut 2013, 22:43

    Światła zwane dalekosięźnymi są w rozumieniu przepisów światłami drogowymi i tylko z nimi mogą się włączać, oznaczenie na kloszu HR lub R (w teorii nie mogą być na osobnym kneflu i nie można ich włączyć inaczej jak tylko z normalnymi "długimi") i to są te w TIRach
    w światłach robczych wiązka jest tak rozproszona żeby oświetlać duży obszar w niewielkiej odległości, dodatkowe światła dalekosiężne/drogowe muszą spełniać takie same normy jak światła drogowe pojazdu (Dz.U.2003.32.262)

    co do roboczych to jest pewien problem w pojazdach nie specjalnych i nierolniczych ponieważ ustawodawca nie wpisał szczegółowych przepisów co do tych lamp,
    zależnie od miejsca montażu, jeśli nie jest to pas przedni to ilość jest dowolna....ale
    -te skierowane do tyłu muszą się włączać z światłami cofania (jak się włączają bez to mandacik i szansa utraty DR)
    -te skierowane do przodu muszą się w teorii włączać po zapaleniu świateł mijania
    -i teraz sprawa najważniejsza, za jazde na światłach roboczych po drodze publicznej możesz dostać mandacik (chyba że jesteś pojazdem specjalnym lub maszyną rolniczą)
    z tą homologacją to nie tak do końca właśnie, homologacje muszą mieć światłą które są na stałe odsłonięte, czyli jeśli mamy rajdówke z 6 lampami dalekosiężnymi/drogowymi czy nawet niedozwolonymi selektywnymi, to nie dość, że co najmniej 2 z nich musza być zasłonięte podczas jazdy w normalnym ruchu drogowym, to homologacje muszą mieć tylko te które są odsłonięte :wink:

    problem natomiast największy jest w trakcie kontroli, bo policja czasami nie ma zielonego pojęcia ile możesz mieć świateł jakich i gdzie,
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    10 Lut 2013, 12:58

    pocieszny napisał(a):Światła zwane dalekosięźnymi są w rozumieniu przepisów światłami drogowymi i tylko z nimi mogą się włączać, oznaczenie na kloszu HR lub R (w teorii nie mogą być na osobnym kneflu i nie można ich włączyć inaczej jak tylko z normalnymi "długimi") i to są te w TIRach


    Czyli z powyższego wynika, że te światła nie mogą być umieszczone np. na dachu pojazdu i nie może być ich wię4cej jak 4 szt.

    pocieszny napisał(a):co do roboczych to jest pewien problem w pojazdach nie specjalnych i nierolniczych ponieważ ustawodawca nie wpisał szczegółowych przepisów co do tych lamp,
    zależnie od miejsca montażu, jeśli nie jest to pas przedni to ilość jest dowolna...


    A dlaczego pas przedni ma znaczenie? W załączniku 6 rozporządzenia nie ma żadnych wytycznych gdzie mogą być umiejscowione. Czyli wynikałoby z tego, że mogę sobie je zamontować na zderzaku w iklości np. 6 szt ( jak się zmieszczą ) I co do tego mają pojazdy nie specjalne i nierolnicze?

    pocieszny napisał(a):-te skierowane do przodu muszą się w teorii włączać po zapaleniu świateł mijania


    A gdzie jest tak postanowione, że robocze muszą się zaświecać po właczeniu mijania?

    pocieszny napisał(a):z tą homologacją to nie tak do końca właśnie, homologacje muszą mieć światłą które są na stałe odsłonięte, czyli jeśli mamy rajdówke z 6 lampami dalekosiężnymi/drogowymi czy nawet niedozwolonymi selektywnymi, to nie dość, że co najmniej 2 z nich musza być zasłonięte podczas jazdy w normalnym ruchu drogowym, to homologacje muszą mieć tylko te które są odsłonięte


    A gdzie to jest napisane - coś słyszałem na temat zasłoniętych lamp, ale nie umiem tego znaleść. Jak możesz to podaj jakiś przepis.

    problem natomiast największy jest w trakcie kontroli, bo policja czasami nie ma zielonego pojęcia ile możesz mieć świateł jakich i gdzie,


    Ja byłbym zadania, że to nie żaden problem - jak policjant kontrolujący samochód nie zna się na przepisach, to jego sprawa. Jego obowiązkiem jest znać przepisy. A w szczególności jak jest to policjant z drogówki. A jak mu nie pasuje, to możemy zawsze odmówić przyjęcia mandatu i sprawę zgłosić do jego przełożonego, albo nawet jak będzie bardzo nieuprzejmy, to dać sprawę do sądu, że nie dopełnił swoich obowiązków służbowych w stosunku do zajmowanego stanowiska pracy. No ale na to trzeba mieć naprawdę mocne nerwy i nie dać się zastraszyć.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    11 Lut 2013, 10:00

    Wychodzi na to ... że i tak nic nie wiem ; p i chyba jest to temat rozległy bez 100% odpowiedzi.
    dawid5995
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 07 Lut 2013, 21:34
    Prawo jazdy od: 14 10 2011
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Ford Escort
    Silnik: 1.6 16V
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kabriolet
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    11 Lut 2013, 14:47

    Napewno jest tak, że jak lampy są bez homologacji, to nie mogą by ć założone. Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa, z tym zasłanianiem, czy jest na to jakiś konkretny przepis - może kolega pocieszny coś wie, to może odpisze, bo coś na ten temat wspominał. Co do podłączenia tym osobnym włącznikiem, to zalezy jakie top halogeny - np. światła mijania/drogowe to też halogeny ( oznaczenie H4,H7 to halogen ), światła przeciwmgłowe to też halogeny. I każde ze świateł musi spełniać konkretne warunki podłączenia elektrycznego.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    11 Lut 2013, 15:36

    dokładnego przepisu Ci nie zacytuje bo nie pomne :oops:
    ale, jeśli światło przeciwmgielne czy dalekosiężne jest zasłonięte to homo nie musi mieć (zasłona stała fabryczna) ale też w ruchu drogowym normalnym nie może być używana, przesłony tego typu
    Image
    Image
    na pewno tak jest, mam lampy w rajdówce które nie mogą być używane w ruchu drogowym, więc będąc na przeglądzie czy też jadąc drogą publiczną muszą mieć takie zaślepki założone, inaczej mandat i ewentualna utrata DR
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Subaru Impreza STI