Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

07 Lut 2013, 21:41

Witam!
Wszędzie szukam konkretnej odpowiedzi ale uzyskać nie moge więc piszę u samego źródła .
Otóż chciałbym zamontować sobie dodatkowe halogeny w "grillu" zderzaka escorta mk7 (wersja z przeciwmgłowymi), problem w tym że model który mi się bardzo podoba i odpowiada wymiarem nie posiada żadnych homologacji, jedynie oznaczenie CE. Wiem że podpiąć pod inne światła nie można, dlatego też chciałbym je podłączyć pod osobny włącznik i oczywiście przez przekaźnik.
Często jade przez lasy przez co dodatkowe oświetlenie jest mi potrzebne a do tego chciałbym mieć światła które nie wymagają włączenia zapłonu (tak aby świeciły również na zgaszonym silniku).

Podłączenie już całe znam i wiem co i jak, pozostaje kwestja legalności. 4 halogeny dalekosiężne bez homologacji, pod osobny włącznik, całkowicie niezależne od innych świetał
dawid5995
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 07 Lut 2013, 21:34
Prawo jazdy od: 14 10 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Escort
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

08 Lut 2013, 11:19

[link wygasł]

Zapewne chodzi Ci o takie rozwiązanie - tutaj z astry, ale chodzi o przykład..
Raczej na Twoim miejscu poszukałbym lamp z homologacją - pierwszy lepszy policajt każe Ci je na drodze zdemontować a diagnosta nie podbije przeglądu..
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2892
Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

08 Lut 2013, 12:04

jeśli będą zasłaniane to nie ma związki czy mają homo czy nie, ale jest inny problem, zobacz czy nie będziesz miał za dużo lamp na pasie pzrednim :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

08 Lut 2013, 12:14

pocieszny napisał(a):czy nie będziesz miał za dużo lamp na pasie pzrednim


A ile można mieć ?? :wink: :wink:

Podpowiem - dwie pary !!! :yes: :yes:
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2892
Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

08 Lut 2013, 16:03

ano :ok: ale jak czasem widze batrie na przedzie auta to nie do końća są one zgodne z przepisami :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

08 Lut 2013, 20:42

2 pary to już są fabrycznie, pozycje/mijania i przeciwmgielne. To jak to w końcu jest? Tirów pełno co mają i po 8, ojciec ma też halogeny tylko z homologacją ale też wychodzi na 3 pary. Oczopląsu dostaje bo wszędzie inne informacje :shock:
dawid5995
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 07 Lut 2013, 21:34
Prawo jazdy od: 14 10 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Escort
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fałszywe poczucie bezpieczeństwa Fałszywe poczucie bezpieczeństwa
    Pieszy wchodząc na oznaczone pasami przejście często zyskuje fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Jak gdyby fakt, że w tym miejscu ma pierwszeństwo, chronił go przed zagrożeniem. W rzeczywistości na przejściach dla pieszych ...
    Autentyczny i komfortowy SUV na drogę i w teren Autentyczny i komfortowy SUV na drogę i w teren
    Duster zyskał wyposażenie, które ułatwia mu poruszanie się zarówno w mieście, jak i z dala od przetartych szlaków. Zachowuje doskonałą zdolność do pokonywania przeszkód terenowych, która ...

  • Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    08 Lut 2013, 20:52

    oni nie mają ich na przednim pasie tylko na dachu przykładowo
    tak jak ja w terenówce na przodzie 2 dalekosiężne reszta gdzie indziej inaczej przeglądu nikt nie da
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    08 Lut 2013, 21:56

    pocieszny napisał(a):inaczej przeglądu nikt nie da
    A niby dlaczego nie... :?: :?: OBT mu zrobię tylko nie wiem czy z wyniku będzie zadowolony... :D :D
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5387
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    08 Lut 2013, 23:02

    wiesz większość woli wynik pozytywny :mrgreen: choć ja się w zeszłym roku cieszyłem z negatywnego :ok: nawet se kazałem wydrukować i podbić :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    09 Lut 2013, 22:06

    Krótko - jak dane reflektory nie mają homologacji, to nie mogą być używane. Oprócz tego każdy reflektor ma dodatkowe warunki - gdzie ma być umieszczony, jak ma być podłączony i czy ma mieć sygnał kontrolny.
    Nigdy się nie przyglądałem światłom w tirach, ale zapewne tymi dodatkowymi światłami są światła robocze. A dla nich nie ma określonych żadnych warunków ani podłaczenia ani rozmieszczenia ani ich ilości. Chyba, że coś się zmieniło w ostatnim czasie.
    No i w rozporządzeniu nie ma chyba takich świateł jak dalekosiężne. Kiedyś coś o uszy mi się obiło, że dalekosięzne to drogowe, ale nigdzie nie znalazłem prawnego potwierdzenia.
    I tu pytanko do kolegi Migi60 - jak to jest z tymi dalekosięznymi - są dopuszczone, w jakiej ilości i jakie powinny być oznaczenia na szkłach?
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14700
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    09 Lut 2013, 22:43

    Światła zwane dalekosięźnymi są w rozumieniu przepisów światłami drogowymi i tylko z nimi mogą się włączać, oznaczenie na kloszu HR lub R (w teorii nie mogą być na osobnym kneflu i nie można ich włączyć inaczej jak tylko z normalnymi "długimi") i to są te w TIRach
    w światłach robczych wiązka jest tak rozproszona żeby oświetlać duży obszar w niewielkiej odległości, dodatkowe światła dalekosiężne/drogowe muszą spełniać takie same normy jak światła drogowe pojazdu (Dz.U.2003.32.262)

    co do roboczych to jest pewien problem w pojazdach nie specjalnych i nierolniczych ponieważ ustawodawca nie wpisał szczegółowych przepisów co do tych lamp,
    zależnie od miejsca montażu, jeśli nie jest to pas przedni to ilość jest dowolna....ale
    -te skierowane do tyłu muszą się włączać z światłami cofania (jak się włączają bez to mandacik i szansa utraty DR)
    -te skierowane do przodu muszą się w teorii włączać po zapaleniu świateł mijania
    -i teraz sprawa najważniejsza, za jazde na światłach roboczych po drodze publicznej możesz dostać mandacik (chyba że jesteś pojazdem specjalnym lub maszyną rolniczą)
    z tą homologacją to nie tak do końca właśnie, homologacje muszą mieć światłą które są na stałe odsłonięte, czyli jeśli mamy rajdówke z 6 lampami dalekosiężnymi/drogowymi czy nawet niedozwolonymi selektywnymi, to nie dość, że co najmniej 2 z nich musza być zasłonięte podczas jazdy w normalnym ruchu drogowym, to homologacje muszą mieć tylko te które są odsłonięte :wink:

    problem natomiast największy jest w trakcie kontroli, bo policja czasami nie ma zielonego pojęcia ile możesz mieć świateł jakich i gdzie,
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    10 Lut 2013, 12:58

    pocieszny napisał(a):Światła zwane dalekosięźnymi są w rozumieniu przepisów światłami drogowymi i tylko z nimi mogą się włączać, oznaczenie na kloszu HR lub R (w teorii nie mogą być na osobnym kneflu i nie można ich włączyć inaczej jak tylko z normalnymi "długimi") i to są te w TIRach


    Czyli z powyższego wynika, że te światła nie mogą być umieszczone np. na dachu pojazdu i nie może być ich wię4cej jak 4 szt.

    pocieszny napisał(a):co do roboczych to jest pewien problem w pojazdach nie specjalnych i nierolniczych ponieważ ustawodawca nie wpisał szczegółowych przepisów co do tych lamp,
    zależnie od miejsca montażu, jeśli nie jest to pas przedni to ilość jest dowolna...


    A dlaczego pas przedni ma znaczenie? W załączniku 6 rozporządzenia nie ma żadnych wytycznych gdzie mogą być umiejscowione. Czyli wynikałoby z tego, że mogę sobie je zamontować na zderzaku w iklości np. 6 szt ( jak się zmieszczą ) I co do tego mają pojazdy nie specjalne i nierolnicze?

    pocieszny napisał(a):-te skierowane do przodu muszą się w teorii włączać po zapaleniu świateł mijania


    A gdzie jest tak postanowione, że robocze muszą się zaświecać po właczeniu mijania?

    pocieszny napisał(a):z tą homologacją to nie tak do końca właśnie, homologacje muszą mieć światłą które są na stałe odsłonięte, czyli jeśli mamy rajdówke z 6 lampami dalekosiężnymi/drogowymi czy nawet niedozwolonymi selektywnymi, to nie dość, że co najmniej 2 z nich musza być zasłonięte podczas jazdy w normalnym ruchu drogowym, to homologacje muszą mieć tylko te które są odsłonięte


    A gdzie to jest napisane - coś słyszałem na temat zasłoniętych lamp, ale nie umiem tego znaleść. Jak możesz to podaj jakiś przepis.

    problem natomiast największy jest w trakcie kontroli, bo policja czasami nie ma zielonego pojęcia ile możesz mieć świateł jakich i gdzie,


    Ja byłbym zadania, że to nie żaden problem - jak policjant kontrolujący samochód nie zna się na przepisach, to jego sprawa. Jego obowiązkiem jest znać przepisy. A w szczególności jak jest to policjant z drogówki. A jak mu nie pasuje, to możemy zawsze odmówić przyjęcia mandatu i sprawę zgłosić do jego przełożonego, albo nawet jak będzie bardzo nieuprzejmy, to dać sprawę do sądu, że nie dopełnił swoich obowiązków służbowych w stosunku do zajmowanego stanowiska pracy. No ale na to trzeba mieć naprawdę mocne nerwy i nie dać się zastraszyć.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14700
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    11 Lut 2013, 10:00

    Wychodzi na to ... że i tak nic nie wiem ; p i chyba jest to temat rozległy bez 100% odpowiedzi.
    dawid5995
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 07 Lut 2013, 21:34
    Prawo jazdy od: 14 10 2011
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Ford Escort
    Silnik: 1.6 16V
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kabriolet
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    11 Lut 2013, 14:47

    Napewno jest tak, że jak lampy są bez homologacji, to nie mogą by ć założone. Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa, z tym zasłanianiem, czy jest na to jakiś konkretny przepis - może kolega pocieszny coś wie, to może odpisze, bo coś na ten temat wspominał. Co do podłączenia tym osobnym włącznikiem, to zalezy jakie top halogeny - np. światła mijania/drogowe to też halogeny ( oznaczenie H4,H7 to halogen ), światła przeciwmgłowe to też halogeny. I każde ze świateł musi spełniać konkretne warunki podłączenia elektrycznego.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14700
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

    11 Lut 2013, 15:36

    dokładnego przepisu Ci nie zacytuje bo nie pomne :oops:
    ale, jeśli światło przeciwmgielne czy dalekosiężne jest zasłonięte to homo nie musi mieć (zasłona stała fabryczna) ale też w ruchu drogowym normalnym nie może być używana, przesłony tego typu
    Image
    Image
    na pewno tak jest, mam lampy w rajdówce które nie mogą być używane w ruchu drogowym, więc będąc na przeglądzie czy też jadąc drogą publiczną muszą mieć takie zaślepki założone, inaczej mandat i ewentualna utrata DR
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes Benz f700
      Jak podłączamy kable rozruchowe
      Nissan 350Z Police
      received 837351286432766