Drżenie opon/usterka nie do naprawy

19 Maj 2022, 02:15

Hej! Od listopada 2020 posiadam peugeota 307cc. Auto było kupione z jedną wadą. Mianowicie przy prędkości 90kmh zaczyna się delikatne drżenie kierownicy, zaś od 110kmh jest ono tak mocne że ręka po minucie trzymania boli. Od tego czasu w samochodzie zostały wymienione obydwie półosie, drążki kierownicze, jedna piasta, jakieś gumy na wahaczu, końcówki stabilizatora. Na samochodzie w chwili kupna siedziały stare letnie opony na oryginałach alufelgach 16 cali. Obecnie są to 17 cali nowe wielosezony. W między czasie sprawdzałem też koła znajomego z zwykłej 307 i na nich te same objawy bez zmian. W międzyczasie były sprawdzane hamulce i maglownica. Ile w tym prawdy to ciężko powiedzieć. Objawy to drżenie opon i delikatne ściąganie samochodu w prawą stronę. Podczas drżenia opon i najechania na jakąś nierówność mam wrażenie jakby za kierownicą mi pływało jak na łódce przez chwilę. Dodam że amortyzatory sprawdzałem na stacji i są jednakowo zużyte i są okej.
Co jeszcze można sprawdzić? Pytam bo już 3 mechaników siedziało kupę czasu przy samochodzie i objawy jakie były takie są

Zapomniałbym dodać że zbieżność była robiona z geometrią, i koła były wywazane już setki razy u różnych wulkanizatorow
Xylizkb
Początkujący
 
Posty: 65
Zdjęcia: 2

19 Maj 2022, 10:15

Po zrobieniu geometrii dalej ściąga?

Felgi mają pierścienie centrujące?

Xylizkb napisał(a):Mianowicie przy prędkości 90kmh zaczyna się delikatne drżenie kierownicy, zaś od 110kmh jest ono tak mocne że ręka po minucie trzymania boli.
Czy zmiana biegu ma wpływ na te wibracje podczas ich występowania? Czyli jedziesz na 5 biegu występują spore wibracje zmieniasz bieg na niższy i sprawdzasz czy występują one dalej z taką samą częstotliwością.

Tarcze hamulcowe były sprawdzane czujnikiem zegarowym czy odchyły mieszczą się w normie?

Warto by było zrobić pomiar punktów bazowych nadwozia i podwozia samochodu. To wykluczy ewentualną wypadkowość auta.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6497
Zdjęcia: 23

19 Maj 2022, 13:00

Xylizkb napisał(a):W między czasie sprawdzałem też koła znajomego z zwykłej 307 i na nich te same objawy bez zmian.

Czyli mamy rozumieć, że do swojego autka założyłeś koła od znajomego, u którego nic takiego się nie działo i po założeniu tych kół z jego autka do twojego, u ciebie nadal są te drżenia?
Jeżeli tak, to koła nie są winne. Tutaj zacząłbym jak radzi kolega wyżej od pomiaru punktów bazowych, czy podwozie czasami nie jest przesunięte na wskutek jakiegoś wypadku no i sprawdzić tarcze hamulcowe.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18580
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Maj 2022, 18:52

Tarcze ponoć mieszczą się w normie. Wibracje z okolic skrzyni jest sprawdzone. Jeden mechanik już w desperacji wrzucił luz dwa razy ponad 120 i 170kmh i nic się nie zmieniło. Przemieszczenie osi wykluczam bo auto kupiłem po znajomej, sam nim parę razy jeździłem i nigdy w nic nie walnęła prócz delikatnych odprysków na zderzakach. Felgi pierścienie mają, geometria robione i bez zmian
Xylizkb
Początkujący
 
Posty: 65
Zdjęcia: 2

19 Maj 2022, 20:44

Xylizkb napisał(a):Felgi pierścienie mają
Felgi kolegi też je miały? Pierścienie ciasno siedzą w feldze i na piaście, dociśnięte są do przylgni?

Zostają jeszcze przeguby.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6497
Zdjęcia: 23

19 Maj 2022, 20:47

Przeguby są z półosiami razem. Były wymieniane. Tego czy kolegi miały to nie pamiętam. Jutro jeszcze poluzuje koła i spróbuję robić pierścienie do przylgni i zobaczę co i jak
Xylizkb
Początkujący
 
Posty: 65
Zdjęcia: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak przygotować auto do wyjazdu na wakacyjny urlop?
    Na początku roku 2022 większość (56%) dorosłych Polaków zadeklarowała, iż w bieżącym roku zamierza wyjechać w celach wypoczynkowych lub turystycznych na co najmniej 2 dni – wynika z danych CBOS. Wielu respondentów ...
    Wodór - ekologiczne paliwo przyszłości
    W dobie zanieczyszczeń i coraz większych problemów ekologicznych naszej planety, podjęto decyzję o elektryfikacji pojazdów. Ten proces już się zaczął, ale ogromnych trudności przysparza konstruktorom znaczna ...

  • 20 Maj 2022, 09:19

    Sprawdź czy dochodzą do końca a jak tak to czy wtedy siedzą też w feldze ciasno bez żadnych luzów. Tu wystarczy nawet luz w dziesiątych milimetra i może pojawić się bicie.

    Pozostaje jeszcze sprawdzenie bicia felg jak auto podniesiesz na podnośniku (nie będzie to bardzo dokładne ale coś tu może wyjść). Do tego przydałby się czujnik zegarowy. Trzeba szukać bo czasem to może być jakaś niewielka rzecz która tak bruździ. Tym bardziej, że te drgania są spore jak opisujesz.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6497
    Zdjęcia: 23