Dwa pytania o eksploatacje mojego audi

11 Lut 2025, 09:20

1. Temperatura. Chodzi mi o temp co jest na zegarach , wiadomo że ma się kręcić koło 90 st. , no ale jak się włączy gorące powietrze do środka to temperatur a spada do np. 83. i teraz kwestia jest taka. Odpalam zimny silnik , cały czas się grzeje żeby było mi ciepło , temperatura ledwo przekracza 80 ale cały czas kradnę ciepło , to wtedy jest mowa o niedogrzaniu? Bo w sytuacji jak jest to 80 przy ogrzewaniu , gdy je wyłącze/zmniejsze wskaznik zaraz osiąga 90

2.Czy to normalne że na zimnym jak jest mróz to trochu dymi na biało tak przez 4 minuty ?Jak nie było mrozu to delikatnie coś dymił może przez minute a potem już nic

auto do audi a4 b6 2,5 tdi
słoniu
Początkujący
 
Posty: 66

11 Lut 2025, 15:32

Musisz sprawdzić przede wszystkim:
- termostat
- czujnik temperatury
- nagrzewnicę (drożność)
- chłodnicę (drożność)

Zacznij od termostatu a po jego wymianie zalej układ chłodzenia poprawnie i odpowietrz.

80° to silnik niedogrzany. Nie może tak być ma 'dluższą metę'.
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Lut 2025, 15:51

A to nie jest tak że jak coś kradnie ciepło to się nie liczy że jest 80 tylko poniekąd jakby więcej ?

Sprawa jest grubsza jeszcze , jak jest mróz to ciężko mi wchodzą biegi jak ujade 5 minut to chodzą świetnie , czy psuje się skrzynia?
słoniu
Początkujący
 
Posty: 66

16 Lut 2025, 16:01

Jeżeli chcesz sprawdzić temperature jaka jest naprawdę należałoby podłączyć komputer i nim sprawdzić jaka jest poczas jazdy , odczyt z zegarów często jest bardzo nie precyzyjny.

Co do biegów jeżeli na mrozie o poranku wchodzą ciężko a po chwili jazdy jest dobrze to pewnie pomoże wymiana oleju w skrzyni biegów.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1049
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Lut 2025, 16:21

Jak to olej w skrzyni ? Przecież w starszej skrzyni jak się wymieni olej to wiadomo że się zepsuje , czemu mi dajesz takie rady żeby mi zepsuć auto ?
słoniu
Początkujący
 
Posty: 66

18 Lut 2025, 15:46

Kolego Słoniu,masz skrzynie manualną?Jeśli masz temp.płynu przedział 80-90 to masz wzorcową sprawność układu chłodzenia,gdy włączysz nawiew gorącego powietrza temp.spada,to jest normalne zjawisko,nie zawsze tak musi być,teraz zima,wszystko zależy też od jazdy,eksploatacji w danym dniu,temp.zewnętrznej,przecież w przypadku przegrzewania się silnika lub nagłego wzrostu temp z różnych przyczyn należy włączyć nawiew gorącego powietrza by obniżyć temp.płynu i po jakimś czasie silnik wyłączyć,lub kontynuować jazdę obserwując wskaźnik temp.nawiew ogranicza wzrost temp.płynu.Co do skrzyni biegów,jeśli to manual Kolega Ineedl bdb radzi,zdziwisz się jaka różnica będzie po wymianie oleju ,pod warunkiem,że zastosujesz olej ,,skrojony,, pod tę skrzynię.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...