Dwumasowe koło zamachowe.

Dwumasowe koło zamachowe.

09 Sty 2007, 13:48

Witam,
Nie rozumiem za bardzo jednej rzeczy, chodzi mi o dwumasowe koło zamachowe występujące w stosunkowo nowych autach głownie w dieslach. Wiadomo, oprócz roli jakie spełnia zwykłe koło zamachowe ma dodatkowe zadania - tłumienie drgań skrętnych występujących w układzie napędowym podczas pracy silnika oraz redukowanie gwałtownego wzrostu momentu obrotowego. Ale oprócz tego jest ono bardzo podatne na uszkodzenia, często nie wytrzymuje przeciążeń, i jest dość drogie w naprawie. Przede wszystkim zniszczyć je mogą chwilowe gwałtowne obciążenia, np. częste ruszanie z piskami. I tu moje pytanie: skoro jest ono tak wrażliwe to jaki jest wogóle sens dość częstego w dzisiejszych czasach chiptuningu? Wiadome jest, że obecne turbodiesle są bardzo podatne na chiptuning, ale przecież instalując go w najnowszym turbodieslu jednocześnie obciążamy większym momentem dwumasowe koło.
Bardzo proszę o opinie.
Jeśli się mylę to bardzo proszę mnie poprawić, widocznie nie rozumiem tej kwesti, nie jestem przecież fachowcem w tej dziedzinie.
Pozdro.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Rejestracja: 17 Maj 2006, 19:51
Miejscowość: Małopolska

Re: Dwumasowe koło zamachowe.

12 Sty 2007, 15:33

Nie mógł by mi ktoś tego powiedzieć, wytłumaczyć?
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Rejestracja: 17 Maj 2006, 19:51
Miejscowość: Małopolska

Re: Dwumasowe koło zamachowe.

15 Sty 2007, 11:43

Wychodząc ze spiskowej teorii dziejów - dwumasowe koło wymyślono po to, aby auta częściej wizytowały warsztaty, gdzie za pomocą mechaników-wymieniaczy wydziera się kasę z nas - biednych użyszkodników samochodów...
A jednocześnie - w końcu to skomplikowana naprawa, trwająca sporo czasu - korzystając z zaawansowanej elektroniki na pokładzie samochodu pobierają dane pozwalające odtworzyć całą naszą drogę...
Totalna inwigilacja po prostu i tyle! Żadnych pożytków... :lol:
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Rejestracja: 20 Wrz 2006, 06:20
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy od: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

Re: Dwumasowe koło zamachowe.

18 Sty 2007, 14:17

Czym nowsze, tym droższe i gorsze :?
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Rejestracja: 17 Maj 2006, 19:51
Miejscowość: Małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bernd Rosemeyer - legenda sportów motorowych Bernd Rosemeyer - legenda sportów motorowych
    Przed 75 laty zginął Bernd Rosemeyer, jeden z najlepszych kierowców wyścigowych w całej historii sportów motorowych. 28 stycznia 1938 roku, niespełna 28-letni kierowca poniósł śmierć w wypadku, do którego ...
    Skoda Octavia - sukces marki ostatniego dwudziestolecia Skoda Octavia - sukces marki ostatniego dwudziestolecia
    Octavia jest podstawą powodzenia SKODY. Model ten przyniósł sukces marce w ciągu ostatniego dwudziestolecia. W 2012 roku auto zostało uznane za bestseller SKODY, stanowiąc aż 44 proc. jej światowych dostaw. SKODA Octavia ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda