Dylemat amatora

Dylemat amatora

31 Maj 2014, 18:43

Witam serdecznie.
Znalazłem się tu ponieważ mam problem z wyborem auta. Chciałem zasięgnąć porady co do zalet i wad wybranych modeli ponieważ nie znam się kompletnie. Tylko tankuję i jeżdżę. Ewentualnie wymienię koło ^^
Na oku mam kilka modeli i jest naprawdę wielki dylemat który wybrać. Interesuje mnie rodzinne bezpieczne kombi w diesel-u w przedziale 17 - 23k pln. Proszę doradźcie. Oto co mam z żoną na oku :

- Toyota Avensis 2.0 D4D - 2003-2006r 116KM (na pasku) / 126KM (na łańcuszku rozrządu) 2006-2008r (mój faworyt) - niby bezawaryjne jednak naczytałem się o kołach dwumasowych ze sprzęgłem i mam obawy , ewentualnie czy wybrać auto przed (116KM) czy po lifcie (128KM) ? ;
- Opel Astra / Vectra - 2006 - 2007r nie wiem jaki silnik , które są awaryjne , ogólnie podobno Opel lubi się psuć ;
-Ford Focus/Mondeo - 2006-2008r - 1.8 czy 2.0 ? Czy się psuje ? Ogólnie mi się nie podoba ale nie to jest w aucie najważniejsze
- VW Passat B6 - 2006 - 2007 r - wiem tylko że 1.9 silnik , żaden inny. I co dalej ?
- Mazda 6 - kompletnie nic o tym aucie nie wiem.
- Audi A4 - wiem ze w tej cenie troszkę starsze roczniki, audi trzyma cenę , czy warto ?
Czy unikać Francuzów ?


Wiem że ilu ludzi tyle opinii ale każda będzie cenna. Chyba każdemu, nie tylko mi chodzi o to aby wkładać w samochód (oprócz tankowania oczywiście) jak najmniej pieniążków tak więc interesują mnie koszty eksploatacji , wady , zalety , czego unikać , co się często psuje itp.
Z góry dziękuję wszystkim forumowiczom za czas poświęcony na przeczytanie tego ogłoszenia, a jeszcze bardziej za bezcenne odpowiedzi.


Pozdrawiam !!!
czarnuszek567
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 31 Maj 2014, 18:22
Prawo jazdy od: 05 07 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra FL `95
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: Dylemat amatora

31 Maj 2014, 20:52

Jak Toyota to zdecydowanie silnik bez dwu masy, Mazda 6 dobre auto, lecz koroduje.
Honda Civic V 1.5 101 KM-93'
Renault Safrane 2.0 12V 132 KM-94'
Rover 218 TD 1.8 88 KM-94'
Rover 216 GTi 122 KM-93'
Obecnie Rover 600 SDi 2.0 105 KM
Pawkaz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 413
Zdjęcia: 15
Rejestracja: 01 Maj 2009, 19:29
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 600 SDi
Silnik: 2.0 SDi 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Dylemat amatora

01 Cze 2014, 07:57

Pierwszy cenny komentarz ^^ dziekuję .
w grę wchodzi również opcja rodzinnego kombi w benzynie + LPG.
Jakieś propozycje ?
czarnuszek567
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 31 Maj 2014, 18:22
Prawo jazdy od: 05 07 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra FL `95
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: Dylemat amatora

01 Cze 2014, 08:22

czarnuszek567 napisał(a):w grę wchodzi również opcja rodzinnego kombi w benzynie + LPG.

No właśnie kolego ta mazda 6 w 2.0 benzynowy z gazem lub ford mondeo 2,5 V6 z LPG.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4815
Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 900 39 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Dylemat amatora

01 Cze 2014, 08:30

czarnuszek567 napisał(a):w grę wchodzi również opcja rodzinnego kombi w benzynie + LPG.
Jakieś propozycje ?


Rodzinne kombi w benzynie + LPG = może Opel Vectra C 1.8 122KM? Kolega po narodzinach bliźniaków sprawił sobie takie autko i jest bardzo zadowolony, pojemne, popularne auto (dobry dostęp do części) z w miarę dynamicznym, elastycznym silnikiem, który jest wprost stworzony do LPG.
łysy
Stały forumowicz
 
Posty: 2524
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: Dylemat amatora

01 Cze 2014, 08:37

łysy30 napisał(a):Rodzinne kombi w benzynie + LPG = może Opel Vectra C 1.8 122KM? Kolega po narodzinach bliźniaków sprawił sobie takie autko i jest bardzo zadowolony, pojemne, popularne auto (dobry dostęp do części) z w miarę dynamicznym, elastycznym silnikiem, który jest wprost stworzony do LPG.

No właśnie 1,8 jest fajnym silnikiem do opla vectry choć niektórzy mówią że trochę muli ale to nie prawda to mówią fanatycy powyżej mocy 200 KM tak do normalnej dynamicznej jazdy wystarczy w 100%.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4815
Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 900 39 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Opel Astra Sedan z Gliwic Nowy Opel Astra Sedan z Gliwic
    20 sierpnia 2012 o 6:00 rano, z taśmy produkcyjnej zakładu Opla w Gliwicach zjechała pierwsza Astra Sedan, dając tym samym początek seryjnej produkcji piątego z modeli wytwarzanych obecnie w zakładzie. Elegancki sedan, w ...
    Rejestracja samochodu z zagranicy krok po kroku Rejestracja samochodu z zagranicy krok po kroku
    Rejestracja samochodu z zagranicy ( Holandia ), bez tablic rejestracyjnych, kupiony w komisie. Przed kupnem samochodu robimy pierwszy przegląd techniczny w kraju. Po zakończonym badaniu ( bez znaczenia czy negatywnym czy ...

  • Re: Dylemat amatora

    01 Cze 2014, 08:45

    Chcesz mieć bezawaryjne auto, zapomnij o silniku diesla, w dowolnej marce.

    Skup się na jak najprostszym silniku beznynowym, bez turbiny, wtrysku bezpośredniego i innych wynalazków.

    Raczej polecałbym japończyka, Hondę Accord, Mazdę 6 (choć rdzewieje i ma słabego diesla) Toyotę Avensis.
    KUPIĘ KAŻDE AUTO.
    PomocDrogowa
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 340
    Zdjęcia: 14
    Rejestracja: 25 Maj 2014, 12:39
    Miejscowość: Kraków
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW 728i
    Silnik: M30B28 184KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1984

    Re: Dylemat amatora

    01 Cze 2014, 08:48

    PomocDrogowa nie każdy diesel jest do niczego np. prosty diesel bez turbo typu SDI jest dobry a że ty holujesz setki aut to nie znaczy że są koniecznie do niczego.
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Dylemat amatora

    01 Cze 2014, 08:58

    Oczywiście że tak, diesle z mercedesa w123 (beczka) 2.4D lub 3.0D, lub diesel z audi 100 C3 2.0D, 2.5 TDI, diesel z Volvo 740 2.4 TD.

    Tylko zauważ że autor tematu pyta o około 10 letni spory rodzinny samochód, a w takiej kategorii nie ma dobrych bezawaryjnych diesli które bez zająknięcia robią 800-1.200 tys :ok:
    KUPIĘ KAŻDE AUTO.
    PomocDrogowa
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 340
    Zdjęcia: 14
    Rejestracja: 25 Maj 2014, 12:39
    Miejscowość: Kraków
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW 728i
    Silnik: M30B28 184KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1984

    Re: Dylemat amatora

    01 Cze 2014, 09:02

    Teraz to rzadkość żeby któryś diesel wytrzymał milion km przebiegu.
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Dylemat amatora

    01 Cze 2014, 09:23

    Teraz to raczej 300 tys jest górną granicą, a dla niektórych konstrukcji 150 tys to za dużo, patrz 2.0TDI od VW :yes:

    Zbierałem z drogi VW z 2.0TDi z przebiegami 80-120 tys gdzie korby wyleciały bokiem, pompa oleju się rozpadła lub nastąpiła inna spektakularna awaria demolująca cały silnik...
    KUPIĘ KAŻDE AUTO.
    PomocDrogowa
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 340
    Zdjęcia: 14
    Rejestracja: 25 Maj 2014, 12:39
    Miejscowość: Kraków
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW 728i
    Silnik: M30B28 184KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1984

    Re: Dylemat amatora

    01 Cze 2014, 09:26

    PomocDrogowa napisał(a):Zbierałem z drogi VW z 2.0TDi z przebiegami 80-120 tys gdzie korby wyleciały bokiem, pompa oleju się rozpadła lub nastąpiła inna spektakularna awaria demolująca cały silnik...

    Te to są złomy i niewypały grupy VAG-a
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Dylemat amatora

    01 Cze 2014, 11:35

    Jeśli Toyota w dielel-u to tylko bez dwumasu czyli 2003-2006r 116 KM?
    Jeśli chodzi o propozycję kolegów odnośnie Opla Vectry 1.8 122KM z LPG bardzo naprawdę bardzo ciekawa pozycja :) Z tym że bardzo mało ich na sprzedaż , chyba faktycznie są dobre skoro ludzie nie sprzedają...
    Dziękuję wszystkim za zaangażowanie :) Czekam na następne wypowiedzi.
    czarnuszek567
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 31 Maj 2014, 18:22
    Prawo jazdy od: 05 07 2008
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Opel Astra FL `95
    Silnik: 1.4
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1995

    Re: Dylemat amatora

    02 Cze 2014, 18:33

    astra i vectra 1.9cdti dobre silniki:)
    Adamautko
    Początkujący
     
    Posty: 111
    Zdjęcia: 24
    Rejestracja: 18 Kwi 2014, 15:45
    Prawo jazdy od: 29 08 2011
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Nie mam

    Re: Dylemat amatora

    02 Cze 2014, 18:49

    Zgadza się,ale nie wiemy czy autorowi będzie potrzeby diesel czy nie lepszym wyborem bezie po prostu benzyna plus lpg jak np Vectra 1.8 czy Mazda 6 2.0 i gazować.Zresztą wiele z tych modeli juz jest z instalacją wiec odpadają Ci dodatkowe koszty.
    Alkomaty
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 376
    Rejestracja: 08 Paź 2009, 08:02
    Miejscowość: Warszawa
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI
      GTP Light