Dylemat - do 30 tys

Dylemat - do 30 tys

19 Lut 2011, 18:11

Witam,

Od pewnego czasu probuje ustalic jakie auto kupic, ale nie moge sie zdecydowac - dlatego prosze o rady i opinie. Otoz auto ma byc przede wszystkim niezawodne (chcialbym pojezdzic przez najblizsze 3 - 4 lata bez zadnych przebojow) i zeby nie przesadzalo ze spalaniem. Bede robic ponad 100 km dziennie (zatem rocznie wyjdzie to z 40 - 50 tys km). Mam kilka aut na oku, ale nie potrafie sie zdecydowac:
- Toyota Corolla XI (niezawodnosc - ale benzyna, gdyz z tego co wiem to diesle u japoncow moga byc dosc awaryjne. A jak benzyna no to w kieszen bedzie uderzac przy tych 100-150 km dziennie...)
- Honda Civic VII (j/w)
- Seat Leon I (silnik TDI, powinno byc oszczednie - w tej chwili moj faworyt, ale wnetrze auta wyglada jak u aut z poczatku lat 90 ;) - ale to sprawa drugorzedna)
- Ford Focus (slysze same dobre opinie, wiec rowniez zaczalem sie tutaj zastanawiac, ale jak sie ma diesel w tych autach?)
Innych aut raczej nie biore pod uwage (slyszalem dobre opinie m. in. o Mondeo itd. ale interesuja mnie raczej auta srednich/malych rozmiarow).

Pozdrawiam
leone
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 Lut 2011, 17:36
Miejscowość: W-w

Re: Dylemat - do 30 tys

19 Lut 2011, 21:23

Mondeo w dieslu nie będzie dobrym wyborem, co do Focusa to 1,8 TDCI juz jest wystarczający do tego auta i autem fajnie się jeździ, dobrze się prowadzi i ja mam już 3 Focusa i jestem zadowolony. Co do Corolli raczej nie słyszałem o problemach z silnikami diesla. Jak chcesz kolega ma w bardzo dobrym stanie Corolle od nowości to moge Ci wkleic linka. Silnik 1,4 diesel 90 koni.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1125
Rejestracja: 08 Sty 2011, 09:18
Miejscowość: Białystok

Re: Dylemat - do 30 tys

21 Lut 2011, 08:55

Mi się taki właśnie silnik w Corolli posypał - od nowości, po 70tys. km zatarła się ostatnia panewka i silnik PĘKŁ! Także wszystko zależy na jaki egzemplarz z fabryki trafisz - niektóre mają pecha :)

Wg mnie Leon i Civic jeśli tylko te co wymieniłeś wchodzą w rachubę, a jak inne to:
KIA Cee'd (gwarancja, wyposażenie, świetne silniki, ogólnie niezawodna)
Mazda 3 (dobre właściwości jezdne, mała utrata wartości, niezawodna)
Alfa Romeo 147 z 1.9 JTD (dobre diesle, marne benzyniaki - dlatego koniecznie szukj z 1.9 JTD)

Przy przebiegach jakie będziesz robił powinieneś interesować się głównie dieslami...
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:51
Miejscowość: z nienacka

Re: Dylemat - do 30 tys

21 Lut 2011, 14:01

Ja ze swojej strony wspomnę jeszcze o bmw e46 i audi a4- b6 myślę ze 2 ciekawe propozycje
chyba z wszystkich tutaj wymienionych maja najmniejszą utratę wartości.

PS
Sam jestem na etapie wyboru auta w podobnej cenie i właśnie skłaniam się ku tym modelom
Biedrona
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 168
Rejestracja: 13 Lut 2011, 16:35
Miejscowość: rzeszow
Auto: Honda accord VII

Re: Dylemat - do 30 tys

21 Lut 2011, 15:47

Za tą cenę poszkałbym Mazdy 3 albo Volvo s40 z początku produkcji.
barney
Początkujący
 
Posty: 89
Rejestracja: 18 Lis 2010, 19:53
Miejscowość: polska

Re: Dylemat - do 30 tys

21 Lut 2011, 21:20

Jesli chodzi o bmw i audi to sa to b. dobre auta ale nie jestem fanem tego typu samochodow.
Mazda 3 - wzdycham do tego auta jak je widze, ale z tego co wiem (a moja wiedze czerpie z tego co przeczytam w necie wiec niekoniecznie musze miec racje) to diesle w mazdach nie naleza do grupy "niezawodnych".
Co do Kia Cee'd - super auto, ale tez nie wiem jak jest z dieslem, musze poczytac wiecej - czy ktos ma jakies doswiadczenia z tym autem?
leone
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 Lut 2011, 17:36
Miejscowość: W-w
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda 2 1,5 SKYACTIVE-G o mocy 90 KM Mazda 2 1,5 SKYACTIVE-G o mocy 90 KM
    Samochód Mazda 2 wyposażony jest w silnik benzynowy czterocylindrowy o pojemności 1,5 który generuje 90 KM, a to pozwala na osiągnięcie pierwszej "setki" w czasie 9,4 sekundy. Średnie spalanie wg producenta ...
    BMW Zagato Roadster 2012 BMW Zagato Roadster 2012
    BMW Zagato Roadster to eleganckie wcielenie BMW Zagato Coupé, Koncept jest niezwykle trójwymiarowy, szeroki i odznacza się masywnie wyprofilowanym przodem. Przednia sekcja została dynamicznie pochylona i osadzona ...

  • Re: Dylemat - do 30 tys

    22 Lut 2011, 09:24

    Ja jeździłem sporo takim Cee'dem już jakiś czas temu, we Włoszech i w Polsce na wakacjach, to był pierwszy rok jak wszedł na rynek więc o jakiejś niezawodności ciężko mówić, bo każdy nowy jest pod tym względem ok :) Ale z tego co wiem są to trwałe silniki, kilka lat na rynku już jest i nie ma z nimi poważniejszych problemów (a po takim czasie już coś zaczyna wychodzić jeśli silnik jest zły, np. 2.0 TDI)

    Natomiast osiągi jak na 1.6, kultura pracy, elastyczność itp są świetne, nie znam lepszego diesla o tej lub nawet trochę większej pojemności (niektóre 1.8 i 1.9 nie dają przy nim rady), ciągnie nieźle od niskich obrotów, śmiało możesz jeździć mając np 1600 obrotów - co w większości diesli jeszcze kilka lat temu było mało realne. Więc Koreańczycy trochę wyprzedzili technologicznie konkurencję pod tym względem moim zdaniem :) Dźwięk również ma przyjemny jak na diesla - nie klekocze, w zasadzie bardziej mruczy, tj. nie słychać takiej chamskiej pracy zaworów jak np w 1.9 TDI, 1.3 JTD/CDTI albo silnikach od traktorów.

    W sumie to głównie ten Cee'd, zwłaszcza silnik i wykonanie wnętrza skłoniły mnie do tego że szukając nowego auta kilka lat później nie bałem się zajrzeć do Koreańczyków - co jeszcze np. 10 lat temu nie było takie oczywiste :D Tak pewnie jeździłbym Meganką albo Clio, ale Cee'd mnie przekonał :)

    Z ważniejszych rzeczy - jak każdy samochód świeżo na rynku, i Cee'd nie uniknął tzw. chorób wieku dziecięcego - generalnie auto warte polecenie, ale nie w kolorze czerwonym, bo się łuszczy (w zasadzie to jeden z 2 czerwonych, bo są 2, nie wiem który dokładnie). Tak więc albo dopytaj dokładnie na forum Cee'da o który odcień chodzi, albo unikaj po prostu czerwonych KII :)
    ACSznycel
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 848
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:51
    Miejscowość: z nienacka

    Re: Dylemat - do 30 tys

    22 Lut 2011, 19:34

    leone napisał(a): (chcialbym pojezdzic przez najblizsze 3 - 4 lata bez zadnych przebojow)
    Ale wiesz, że samochód to skarbona i chcąc nie chcąc będziesz musiał do niego dokładać przez te 3/4 lata?
    Szkoda, że nie chcesz większych aut, bo takimi się wygodniej podróżuje nawet samemu.
    Osobiście pokusiłbym się o Alfę 147 po liftingu patrząc twoimi kategoriami.
    BMW E60 530dA
    Daro20VT
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1470
    Rejestracja: 18 Sie 2009, 10:15
    Miejscowość: Warszawa
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E60 530dA
    Silnik: 3.0d
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Dylemat - do 30 tys

    22 Lut 2011, 20:20

    dolozyc 2-3 tysiace i kupisz ladnego leona drugiej generacji z poczatku produkcji w tdi lub nie dokladac i kupic benz(1.6 102km i zalozyc sekwencje).
    wnetrze nie wyglada tragicznie o ile nie kupisz wersji ponizej Reference
    JerzyB333
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1179
    Rejestracja: 11 Kwi 2009, 21:31
    Miejscowość: ZZZZ
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Monster Truck Rock Star, 11
      Autosacrum 2009
      S2020005