Dylemat pomiędzy holownikami

13 Cze 2020, 11:15

Witam, dwa miesiące temu utworzyłem jeden temat z racji chęci zmiany samochodu, z powodu koronawirusa ciężej auto sprzedać tak więc być może już teraz będzie po wszystkim.
Miałem za zadanie znaleźć samochód do ciągnięcia przyczepy kempingowej w dieslu, automacie, z dużym prześwitem, budżet około 30-40 tys chodź wolałbym zapłacić dużo mniej.
Roczne przebiegi do 8 tys km, trasa mieszana ale głównie auto ma służyć do ciągnięcia przyczepy kempingowej w tereny dzikie, bez wjazdu na typowo pola kempingowe.
Mam dylemat w wyborze pomiędzy kilkoma różnymi typami samochodów, koniec końców ten czas pozwolił mi śmiało zatrzymać się na tych typach:
Volvo XC90 2.4d D5
Audi A6 C6 allroad 3.0 tdi
Kia Sorento I 2.5 crd

Samochód przed zakupem będzie sprawdzany przez firmę co się tym zajmuje. Przemawia za mną A6 gdyż otrzymuje tutaj luksus, wygodę i nowoczesne udogodnienia które nie dają pozostałe modele, ale koszt napraw mogą wynieść sporo za dużo. Volvo jest z kolei wysokie, mocne ale i bardzo ciężkie, a w połączeniu z przyczepą wyjdzie ponad 3.5 tony a nie chce robić innych uprawnień teraz.
Z kolei Sorento znalazłem przypadkowo, w budżecie do 25 tys dostanę idealne auto na wypasie, ponoć to jest czołg w terenie i w holowaniu oraz tanio idzie utrzymać samochód.

Chciałbym zasięgnąć opinii w co warto iść, być może jeszcze coś proponujecie. Zależy mi na bezawaryjnej eksploatacji, wiadomo naprawy bieżące rzecz normalna.
TaTaRaK
Początkujący
 
Posty: 87
Prawo jazdy: 01 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75 KM/55 KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Cze 2020, 12:32

Ja bym poszedł w Sorento. Kupisz Audi na 8 tys.km rocznie i jak będziesz miał pecha to wrzucisz 10-20 tys.zl.
Ewentualnie jest jeszcze Volvo XC70, ale nie wiem ile na haku może ciągnąć.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6973
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Cze 2020, 13:35

Ossy napisał(a):Kupisz Audi na 8 tys.km rocznie i jak będziesz miał pecha to wrzucisz 10-20 tys.zl.

Będę miał firmę zajmującą się sprawdzaniem samochodu, raz korzystałem i mega pozytywne wrażenie podczas oględzin.

Ossy napisał(a):Ewentualnie jest jeszcze Volvo XC70

70'tka nie trafia w gusta mojej dziewczyny, zakończę wątek tego modelu :mrgreen:
TaTaRaK
Początkujący
 
Posty: 87
Prawo jazdy: 01 04 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75 KM/55 KW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Cze 2020, 13:40

Ale oględziny pozwolą Ci kupić auto, które nie jest mocno powypadkowe albo ma jakąś ukrytą usterkę. A co z eksploatacją? Kiedyś skończą się dwumasa, wtryski, turbosprężarka, pneumatyka etc. Będziesz szukał auta w nieskończoność? To tak jak kupujesz auto za 5 tys.i musisz kiedyś zrobić hamulce, rozrząd etc.za 1 tys, tak w aucie tej klasy i tak zaawansowanym prędzej czy później będzie trzeba położyć 10 tys.żeby zrobić rzeczy eksploatacyjne. Jeśli mówilibyśmy o jakimś najprostszym A6 2.0 TDI CR bez pneumatyki to może ta eksploatacja wyszłaby dużo taniej. tutaj nie ma co się oszukiwać to nie Opel Astra.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6973
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    V-ósemki w planach Lexusa. Jest nowy patent
    Lexus słynie z cenionych silników V8. Japończycy podkreślają też, że – mimo mody na zelektryfikowane napędy i systemy automatyzujące jazdę – zamierzają nadal produkować samochody dla wymagających entuzjastów ...
    Najmocniejsze limuzyny V8
    Sprzedaż najmocniejszych samochodów w klasie premium niezmiennie rośnie odnotowując kolejne rekordy. Dobrym przykładem na potwierdzenie tego trendu jest dynamicznie rozwijający się polski rynek. Piękne i szybkie limuzyny ...

  •