Dynamiczna benzyna (150-250KM) do LPG - do 30tyś

18 Lip 2021, 22:33

Witam serdecznie,

Jak w temacie, poszukuje dynamicznego auta (150-250KM) z silnikiem benzynowym nadających się do instalacji LPG (mam na nią osobny budżet).

Segment: pojemne C lub D
Nadwozie: pojemny Hatchback/Liftback lub Kombi
Cena: do 30 000zł i rozsądne koszta utrzymania

Moje aktualne typy to:
- Mondeo mk4 2.5T - fajnie wygląda (szczególnie titanum s), pojemne, dźwięk silnika R5
- Volvo v70 III 2.5T - drogie, ciężko cokolwiek znaleźć w tym budżecie
- Volvo v50 2.5T - troche małe
- Accord VII 2.4 - kombi wygląda jak karawan, drogie jak na swój rocznik, podobno mułowaty jak na taki silnik i moc
- Laguna III 2.0t - wygląd ujdzie, ale podobno zawieszenie i prowadzenie zdecydowanie gorsze od mondeo mk4

Co o tym sądzicie? Jakie jeszcze dynamiczne benzynki do lpg do 30tyś, które nie zrujnują kieszeni są godne uwagi lub które z przezemnie wymienionych aut byście polecili i dlaczego?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! :D
emiel
Obserwowany
 
Posty: 1
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 1.6 VTi 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2021, 11:19

emiel napisał(a):- Accord VII 2.4 - kombi wygląda jak karawan, drogie jak na swój rocznik, podobno mułowaty jak na taki silnik i moc
Nie polecam pod LPG. Czy mułowaty? Kwestia tego czy ktoś potrafi jeździć z tym silnikiem :wink: tu nie masz turbiny więc zasada jest trochę inna niż przy pozostałych które wymieniłeś. Jeździłem paroma takimi Accordami z tym silnikiem i nie uważam ich za mułowate. Do gazu raczej średnio się nadają i ja bym tu nie polecał instalować LPG.

Mając na uwadze te samochody co wymieniłeś to na pierwszym miejscu bym postawił Volvo V70. Wiem, że ciężko je znaleźć ale raczej w tym budżecie z dobrym egzemplarzem będzie bardzo ciężko. Dalej bym postawił na Mondeo i Lagunę.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4109
Zdjęcia: 12

23 Lip 2021, 22:20

Ale dlaczego ta Honda miała by się nie nadawać do gazu? Regulacja luzów zaworowych co 10-15k kosztuje grosze.

Od siebie mogę tylko dodać że Accord w manualu to jest szybkie auto, a w automacie bardzo ciche i dobre na trasy - przy ok 170 km/h jest dopiero dobija 3,5k obrotów. Kolega z Audi A6 w 2.7 dizel trochę mi zazdrości ciszy e aucie podczas normalnej jazdy. Koszty utrzymania accorda dla mnie są niskie, mam wrażenie że płacę za wszystko mniej niż mój kolega z Volvo V50 2.4 140km.

V50 odpuść jak zależy Ci na wielkości i czasem chcesz kogoś przewieźć. Mam 190cm i jak ustawiłem sobie fotel kierowcy to za mną było bardzo bardzo ciasno.

Mondeo nie wypowiadam się, nie jechałem ale wydawały mi się bardzo drogie jak za auta 12-14 letnie.

Volvo nie miałem okazji jechać, ale często widzę w ogłoszeniach z przebiegami 350-450k w fajnym stanie.

Laguna wydaje się rozsądna. Sam bym chętnie spróbował tego auta.


Ostatnio podbity przez emiel, 23 Lip 2021, 22:20
Brrbrr
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody z cyfrowymi lusterkami bocznymi
    Cyfrowe lusterka boczne – gadżet, czy realne ułatwienie dla kierowców? Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć samemu, po przejażdżce samochodem z takim rozwiązaniem. Jakie modele dostępne w polskich salonach już ...
    Top Safety Pick+ 2013 dla Mitsubishi ASX 2013
    Północnoamerykański oddział MMC – firma Mitsubishi Motors North America (MMNA) z prawdziwą satysfakcją poinformowała, że najpopularniejszy model w ofercie firmy – kompaktowy crossover Mitsubishi ASX 2013 ...

  •