Dynamiczne auto - 15tys.

27 Lut 2020, 21:59

A ja bym nie brał, szkoda czasu na stare trupy wyjechane bez kompresji bez mocy, auta rodem z 96 roku, z poziomem bezpieczeństwa gorszym niż w Aygo czy UP!
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
Ostrzeżenia: 1
0

27 Lut 2020, 22:23

Na pewno lepsze nowsze trupy tsi :lol:
No ale Pionuś jak zwykle wszystkie rozumy pozjadal, poszukaj autorowi jakiegoś fajnego TSI za 15tys, na pewno coś wymyslisz :ok:

Poza tym pragnę Ci przypomnieć że dopiero co pisałeś że pierwsze TSI ea113 niczym poza bezpośrednim wtryskiem nie różnią się od 1.8t, czyli znaczy że też są zajechanymi trupami z lat 90tych. Przeczysz sam sobie.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 140
Ostrzeżenia: 1
0

27 Lut 2020, 22:35

Bartolekk napisał(a):ja bym nie brał, szkoda czasu na stare trupy wyjechane bez kompresji bez mocy, auta rodem z 96 roku, z poziomem bezpieczeństwa gorszym niż w Aygo czy


A teraz propozycje nie wyjechanych trupów za 15k.

Bartolekk napisał(a):To może Megane II sport 2,0T? inna opcja to BMW ze słynnym R6 będziesz miał to samo co w Jaugarze



Hellą czy leci z nami pilot??? Czy dalej będziemy ośmieszać to forum...?

fcgetin napisał(a):ale Pionuś jak zwykle wszystkie rozumy pozjadal, poszukaj autorowi jakiegoś fajnego TSI za 15tys, na pewno coś wymyslisz


Ignoru tak jak miłośnik tsi branie oleju :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6781
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

27 Lut 2020, 22:38

Panowie, przypominam wiecie o czym :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12855
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
0

27 Lut 2020, 22:46

mike napisał(a):Panowie, przypominam wiecie o czym

No ale ... co mamy napisać jak ktoś w d.ma czyjąś kasę i celowo go dezorientuje.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6781
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
2

28 Lut 2020, 01:01

No dobrze Panowie, to skonkretyzujmy co z tym oplem 2.0t, można rozważać czy nie? Dalej szukać już chyba nie ma co... cudów po takim budżecie oczekiwać nie można :|

I jeszcze jakby ktoś był tak miły i wyjaśnił lajkowi czy jak sobie kupię 1.8t 150km i oddam w ręce mechanika żeby mi zrobił 200km to czy będę miał taki sam silnik jak 200km w serii czy te seryjnie mocniejsze silniki czymś się różnią od tych "dłubanych"? No i co obejmuje takie podniesienie mocy od strony technicznej, ile to mniej więcej kosztuje i jakie są efekty uboczne :naughty:
Delcho
Nowicjusz
 
Posty: 25
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Jaguar x-type
Silnik: 2.5 V6 194km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus GS - samochód do driftu Lexus GS - samochód do driftu
    Większy brat Lexusa IS to kolejna warta rozważenia propozycja do driftu. Tylnonapędowe auto jest produkowane od 1993 roku, a pierwsza i druga generacja modelu również występowały z silnikiem 2JZ. W ofercie była dostępna ...
    Bezpłatny raport z CEPiK - historia pojazdu Bezpłatny raport z CEPiK - historia pojazdu
    Co to jest usługa "Historia Pojazdu" i kto może z niej skorzystać? "Historia Pojazdu" to usługa realizowana przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych dla wszystkich, którzy planują zakup używanego samochodu, motocyklu ...

  • 28 Lut 2020, 01:25

    szybki napisał(a):No ale ... co mamy napisać jak ktoś w d.ma czyjąś kasę i celowo go dezorientuje.

    Mówisz o sobie? no tak masz w d..czyjąś kasę i straszysz bo zazdrościsz przed nowymi TSI z 5 letnią gwarancją a opowiadasz że super są bez wkładu 1,8T jak tam nie ma co zbierać po tych silnikach.
    Podajesz przykłady serwisów, a tak na prawdę prawdziwy serwis to jest przy 20 letnich 1,8T bez kompresji

    Kolega w A6 C5 1,8T z lpg wsadził w 3 miesiące i to z 5 lat temu? więcej niż ja w 2,0 TFSI w golfie v przez 2 lata prawie, no ale co Ty możesz wiedzieć?
    Ważne że TSI się psujo..
    Ciesz się że tutaj mody mają wywalone na użytkowników (taka brutalna prawda) Mike nie lubi Vaga dlatego ja mam ostrzeżenie, fcgetin przechodzi samego siebie, czołowy troll i świetnie bawi, nie potrafiąc polecić żadnego auta autorowi, tylko czeka aż coś chwytliwego napiszę bo nic nie wie o motoryzacji, a Ty straszysz jako zazdrośnik przed nowymi autami z silnikami TSI... :roll: nie no świetni ludzie doradzający na forach.



    Delcho napisał(a):I jeszcze jakby ktoś był tak miły i wyjaśnił lajkowi czy jak sobie kupię 1.8t 150km i oddam w ręce mechanika żeby mi zrobił 200km
    Najpierw to doprowadź za jakieś 5 tys auto do serii czyli generalny remont, turbina, wszystkie elementy odpowiedzialne za doładowanie, nowe sprzęgło, pompa paliwa, dobre opony itd 200 to może zrobisz z igiełki którą kupisz za 5 tys € od Niemca z 99 roku jakaś Octavia albo A3, w PL nie masz co szukać tych aut.

    M.in dlatego ja wolałem dozbierać i kupić 2,0T a nie stare 1,8T - szkoda czasu, pieniędzy i fatygi.
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 266
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006
    Ostrzeżenia: 1
    1

    28 Lut 2020, 06:20

    Zacznijmy od tego że zdrowe 1.8t nie bierze A zajechany bierze.
    Zdrowe 2.0t ecotec bierze od początku A później masz walkę z wiatrakami.
    Co do a4b6 to tam chyba jest 1.8t 163km A nie 150, proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Do dynamicznej jazdy spokojnie wystarczy ten silnik A tym bardziej w lzejszej budzie. Jeśli naprawdę zależy Ci na dynamice to może popatrz za Octavia rs A nie audi
    Wiercik
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Prawo jazdy: 12 07 2009
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Astra Coupe
    Silnik: 2.0T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    0

    28 Lut 2020, 08:53

    Mike nasze wpisy z ostatniego tematu były przenoszone do śmietnika...a nie można zrobić z tego jednego małego tematu i wtedy jest prosto...pyk link i niech sobie dalej bartolek pisze. A tak forum traci na jakości, ludziom wciska się głupoty...a jeszcze wyobraź sobie że autor kupi tsi w swoim budżecie i pochwali się mechanikowi że zrobił to bo... czytał internet a tam forumsamochodowe.

    Autorze ja się wyłączam z tematu bo potem będzie problem gdyż nie zakładam nowych kont. Kup sobie co uważasz za lepsze. Jeżeli jesteś z moich okolic mogę Ci pomóc w serwisie. Mi to rybka czy to będzie tsi czy 1,8t czy proponowane bmw e46...wszystko ogarne tylko kwestia kasy i Twojej cierpliwości do przedmiotów martwych :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6781
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    0

    28 Lut 2020, 09:06

    Delcho napisał(a):I jeszcze jakby ktoś był tak miły i wyjaśnił lajkowi czy jak sobie kupię 1.8t 150km i oddam w ręce mechanika żeby mi zrobił 200km to czy będę miał taki sam silnik jak 200km w serii czy te seryjnie mocniejsze silniki czymś się różnią od tych "dłubanych"? No i co obejmuje takie podniesienie mocy od strony technicznej, ile to mniej więcej kosztuje i jakie są efekty uboczne


    Odpowiadając merytorycznie na pytanie.
    Poszczególne 1.8t różnią się pomiędzy sobą następującymi rzeczami:
    a) turbina- w wersjach 150 czy 163 KM masz małe k03, w wersjach 180 i 190 KM k03s, w poprzecznych 210 i 225 KM dodatkowo k04. Nim większe turbo tym większy potencjał auta co chyba jasne.
    b) wtryskiwacze- analogicznie w wersjach 150 i 163 mają 280cc, w wersjach 180 i 190- 320cc, a w wersjach 210 i 225 KM 380cc. Te o wielkości 280cc starczają do 190 KM maks, te 320cc do 220 KM i 380cc do 260 KM.
    c) intercooler - w wersjach 150 i 163 KM masz jeden boczny intercooler, w wersjach od 180 KM w górę masz 2 boczne intercoolery co daje znacznie lepszą wydajność układu chłodzenia.

    Kupując 1.8t w wersji 150 czy 163 KM samym programem rozsądnie jest zrobić 185-190 KM i 280-300 NM. I tak po takim programie będzie lepiej niż w seryjnym 190 KM z racji wyższego momentu. Koszt zależy u jakiego tunera bo można zrobić dobry program za 500 zł, jak i śmieciowy za 1500zł. Jak masz pytania to pisz na pw to mogę podać listę polecanych tunerów. Jak interesuje Cię 200 KM i powiedzmy 320 NM to lepiej dołożyć drugi intercooler oraz wtrsyki 320cc (koszt za te części z robocizną powinien zamknąć się w 1000 zł).

    Co do 1.8t wiadomo że trzeba znależć egzemplarz w przyzwoitym/dobrym stanie i nie wszystkie na rynku takie sa. Natomiast nie słuchaj głupot Pionka (użytkownika ukrywającego się obecnie pod nickiem Bartolekk) że każdy 1.8t to śmieć. On oprócz tsi nic innego nie widzi. Jak masz jakieś auta na oku to dawaj linki.
    fcgetin
    Początkujący
     
    Posty: 140
    Ostrzeżenia: 1
    0

    28 Lut 2020, 09:56

    fcgetin napisał(a):Natomiast nie słuchaj głupot Pionka (użytkownika ukrywającego się obecnie pod nickiem Bartolekk) że każdy 1.8t to śmieć.


    Właśnie! Tylko 90% kwalifikuje się do generalnego remontu. Pozostałe 10% fanboje vag wyceniają jakby były ze złota a inne cymbały są gotowe płacić np 30k za 15 letnie audi.

    I znowu zaczyna się gadka i niby plusy silnika pt. podnoszenie mocy kiedy masę kasy i pracy trzeba zwykle włożyć w auto z tym silnikiem żeby w ogóle nadawalo się do jazdy
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5238
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 2
    0

    28 Lut 2020, 10:08

    Invi napisał(a):Właśnie! Tylko 90% kwalifikuje się do generalnego remontu. Pozostałe 10% fanboje vag wyceniają jakby były ze złota a inne cymbały są gotowe płacić np 30k za 15 letnie audi.

    Odpowiedz sobie sam na pytanie... wolisz szukać silnika w dobrym stanie który wyjechał z fabryki jako ok.jednostka czy wolisz szukać silnika w dobrym stanie który wyjechał z fabryki jako nie ok jednostka... do tego nie zapominaj autor ma 15k.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6781
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    0

    28 Lut 2020, 10:16

    Invi napisał(a):Tylko 90% kwalifikuje się do generalnego remontu. Pozostałe 10% fanboje vag wyceniają jakby były ze złota a inne cymbały są gotowe płacić np 30k za 15 letnie audi.


    Nie wiem ile % kwalifikuje się do remontu, nie prowadzę takich statystyk, natomiast myślę że Twoje 90 % jest grubo przesadzone. Nikt nie neguje że 1.8t w niektórych wypadkach są zajechanymi trupami, ja też nie, dlatego należy sprawdzać auto przed zakupem.

    Invi napisał(a):I znowu zaczyna się gadka i niby plusy silnika pt. podnoszenie mocy kiedy masę kasy i pracy trzeba zwykle włożyć w auto z tym silnikiem żeby w ogóle nadawalo się do jazdy


    Autor prosił o wyjaśnienie opcji związanych z tuningiem, nie pisałem tego z własnej inicjatywy. Sam mógłbyś napisać coś merytorycznego skoro masz niby taką wiedzę.

    szybki napisał(a):wolisz szukać silnika w dobrym stanie który wyjechał z fabryki jako ok.jednostka czy wolisz szukać silnika w dobrym stanie który wyjechał z fabryki jako nie ok jednostka... do tego nie zapominaj autor ma 15k.


    No właśnie o to się rozchodzi, że za 15tys chyba łatwiej znaleźć 1.8t które z fabryki wyjeżdzały zdrowe i obecnie na rynku powiedzmy 50 % jest w przyzwoitym stanie, niż tsi, które z fabryki wyjeżdzały wadliwe i obecnie na rynku 100 % to śmiecie.
    fcgetin
    Początkujący
     
    Posty: 140
    Ostrzeżenia: 1
    0

    28 Lut 2020, 10:32

    szybki napisał(a):Odpowiedz sobie sam na pytanie... wolisz szukać silnika w dobrym stanie który wyjechał z fabryki jako ok.jednostka czy wolisz szukać silnika w dobrym stanie który wyjechał z fabryki jako nie ok jednostka... do tego nie zapominaj autor ma 15k.


    Odpowiedz na pytanie brzmi: na pewno nie szukałbym vag w tym budżecie. Te auta kupują sebixy czy inne bartolki, które jeżdżą pozniej na 10 letnich oponach. Zresztą sam widzę jak wygląda serwisowanie tych aut przez moich "znajomych", którzy tarcze przetaczają albo szukają na szrocie bo wyjdzie 50 zł taniej niż kupno nowych.
    Na pewno lepiej zwrócić uwagę na auta, które mają inną grupę docelową w tym kraju.

    Aż mi się przypomniał stary odcinek samochodu marzeń, gdzie ziomek chciał w audi tt detailing robić a budżetu na mechanikę zabrakło
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5238
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 2
    0

    28 Lut 2020, 11:47

    Zamykam temat bo robicie niepotrzebną [...] a jeden jest lepszy od drugiego a na następny raz polecą ostrzeżenia..

    Jak autor tematu będzie chciał coś napisać niech się odezwie na priv to otworzę.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 37233
    Zdjęcia: 5
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Seat Cordoba
    Silnik: 1.6 75km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    0