Dynamiczny samochód do 50tyś

03 Paź 2022, 13:41

Możesz rozwinąć swoją wypowiedź?
tom1993
Nowicjusz
 
Posty: 13

03 Paź 2022, 13:47

Nastoletni diesel w aucie tej klasy z przebiegiem ponad 300 tys, serwis może kosztować.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 105
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

03 Paź 2022, 15:12

Brał pod uwagę E90, śmiem wątpić czy te Volvo w dieslu wyjdzie drożej... Uwielbiam nagonkę na diesle, bo "się może zużyć". Przynajmniej się zużywa planowo, a nie wyskakuje choinka na desce.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Paź 2022, 06:31

[link do oferty na Olx wygasł]
Chyba mamy zwycięzcę. 224km, rwd i 510NM. Silnik bezawaryjny one robią spokojnie 500tyś ?
tom1993
Nowicjusz
 
Posty: 13

04 Paź 2022, 07:01

tom1993 napisał(a):Chyba mamy zwycięzcę. 224km, rwd i 510NM. Silnik bezawaryjny one robią spokojnie 500tyś ?


Przyjmij zasadę że żadne z proponowanych aut nie będzie się tak dobrze prowadzić jak E90 i żadne z nich nie jest takim kipskie technicznie jak Twój faworyt. Jedyną dieslową opcją rwd jest właśnie Mercedes więc dobrze trafiłeś :ok:
Do tego masz tendencje do patrzenia na auto przez silnik ale chyba nie będziesz jeździł silnikiem na palecie ? :mrgreen:
Więc odpowiem Ci na Twoje pytanie czy zrobi 500k.km. Tak zrobi :ok: ale zapytaj za ile kasy to zrobi.
Dla mnie podkreślanie że coś zrobi 500k.km.ma sens jak jesteśmy to wstanie osiągnąć nie podwajając pieniędzy które wydaliśmy na auto.
Obrabiam teraz auto (premium) kolegi (taxi) które osobiście zawiozłem z Belgii miało 100k.km. teraz ma 500k.km. i dojście do tego przebiegu w naprawach całego auta może kosztowało 5k-7k a sam silnik pochłonął około 2k-3k.i wtedy mówię "tak" zrobi pół bani :ok:

Ogólnie ten mb jest fajny, trapią go jakieś bzdety elektromechaniczne, silnik jest ok.serwis do tanich nie należy ale trzymany w ryzach serwisowych długo pojeździ. Napęd jest ok.kilka razy trafiłem wyjący dyfer, zawias bez udziwnień.
Korozyjne jest w miarę ok.

Jest to najfajniejsza propozycja z tych co się pojawiały względem Twojej moto zajawki :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Paź 2022, 10:02

tom1993 napisał(a):https://www.olx.pl/d/oferta/mercedes-benz-clk-320-v6-amg-CID5-IDQKQ36.html?isPreviewActive=1&sliderIndex=7
Chyba mamy zwycięzcę. 224km, rwd i 510NM. Silnik bezawaryjny one robią spokojnie 500tyś ?

Po pierwsze to nie AMG, po drugie może i fajne auto, napęd tył ale dzisiaj Skoda Octavia RS IV TDI ma 200 koni i 400 Nm, bo tak apropo to ten merc ma 415 Nm bodajże a nie 510
Także czy zwycięzca? zależy czego szukasz, ale dzisiaj byle vag z dsg ponad 200 konny zjada to na śniadanie.
Pytanie czy 1700 kg samochód mający "raptem" 220 koni coś dzisiaj znaczy, w dobie klasy miejskiej 200 konnej.

Jak tak Cię kręci moment spory, to np Scirocco TDI 170 i chip i masz 210 koni i 430 Nm
Trevor
Aktywny
 
Posty: 405
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydy na trasy? - jak sprawdza się hybryda w trasie, spalanie?
    W prawdzie nie planuję na razie zakupu samochodu, ale ciekawi mnie funkcjonalność hybryd. Nie mówię tu o typie plugin tylko o takim, gdzie silnik elektryczna wyłącznie wspomaga spalinowy tzn. do pewnych obrotów ...
    Mitsubishi Outlander PHEV w europejskiej specyfikacji
    Zaledwie sześć miesięcy po europejskim debiucie rynkowym nowego Outlandera w wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentuje podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego ...

04 Paź 2022, 11:15

Trevor napisał(a):Także czy zwycięzca? zależy czego szukasz, ale dzisiaj byle vag z dsg ponad 200 konny zjada to na śniadanie.
Pytanie czy 1700 kg samochód mający "raptem" 220 koni coś dzisiaj znaczy, w dobie klasy miejskiej 200 konnej.

Taka skoda po sofcie zjada na śniadanie większość ambitniejszych aut tylko co z tego ?

Ostatnio ustawiłem swoją zabawkę z golfem r prawie 500km i nie mogłem go objechać więc znaczy że golf jest w czymś lepszy oprócz wywalania ze startu ?

Jest takie coś jak fil z jazdy którego nie zastąpią żadne tabelki i inne wynalazki ale żeby to zrozumieć trzeba mieć doświadczenie. I tu nie chodzi o wielkie ajwaje tylko chociażby o jazdę próbną bo potem okazuje się że kia 200km z małej pojemności o opasłej sylwetce nie jedzie chociaż w tabelce jedzie.

Dla mnie biorąc pod uwagę wymagania autora i dotychczasowe propozycje super kierunek
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Paź 2022, 11:39

Pod kątem osiągów to tak, nowszy kompakt po sofcie będzie szybszy. Pod kątem wrażeń z jazdy już niekoniecznie.

To już kwestia gustu czy ktoś woli starsze premium RWD, czy nowsze FWD z turbo. Ciężko to w ogóle porównać.

Co do Kia - te TGDI faktycznie nie jadą tak jak na papierze, do tego palą mało jak na benzynę. Coś czuję że są niedokarmione.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Paź 2022, 11:49

galakty napisał(a):Co do Kia - te TGDI faktycznie nie jadą tak jak na papierze, do tego palą mało jak na benzynę. Coś czuję że są niedokarmione.


Wsjo jest ok. tylko producenci auta muszą sprzedawać a normy środowiskowe są ostre więc trzeba czymś nadrabiać. Do tego laik jak kupuje auto to na co spogląda ? A no na tabelki żeby powiedzieć łał po co mi auto z dużym silnikiem jak takie małe coś "zjada na śniadanie" :wink: duży silnik :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Paź 2022, 12:02

szybki napisał(a):Wsjo jest ok. tylko producenci auta muszą sprzedawać a normy środowiskowe są ostre więc trzeba czymś nadrabiać. Do tego laik jak kupuje auto to na co spogląda ? A no na tabelki żeby powiedzieć łał po co mi auto z dużym silnikiem jak takie małe coś "zjada na śniadanie" duży silnik


Niby tak, ale te wersje 140-150 KM też nie jadą jak na papierze. Dużo ludzi tak twierdzi i po filmikach nawet to widać, nie czuć tej mocy.

Chyba VW z TSI lepiej wypada? Często mają więcej niuta niż na papierze.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Paź 2022, 12:16

No to już każdy sam musi wiedzieć czego chce, żółw który dobrze brzmi i dobrze się prowadzi to nie zawsze wystarczające potrzeby, bo na tor codziennie nie pojedziesz a dźwięk? może fajny ale co z tego skoro na trasie czujesz jak inni Cię wyprzedzają a Ty ciśniesz gaz i nic poza ostrym spalaniem..
Nie bez powodu producenci wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów stworzyli małe turbawki pod kątem miasta 1,0 R3 turbo, ma mało palić i mieć kopa z dołu i tyle.
Trevor
Aktywny
 
Posty: 405
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

04 Paź 2022, 12:35

galakty napisał(a):Chyba VW z TSI lepiej wypada? Często mają więcej niuta niż na papierze.


Bo oni elastycznie podchodzą do norm emisji :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1779
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Paź 2022, 13:14

Trevor napisał(a):to już każdy sam musi wiedzieć czego chce, żółw który dobrze brzmi i dobrze się prowadzi to nie zawsze wystarczające potrzeby, bo na tor codziennie nie pojedziesz a dźwięk? może fajny ale co z tego skoro na trasie czujesz jak inni Cię wyprzedzają a Ty ciśniesz gaz i nic poza ostrym spalaniem..

Czuję jak mnie wyprzedzają :happy:
Żyj sobie tabelkami ja natomiast wolę żyć realną jazdá i sprawdzaniem aut no i nie pisałem o żadnych żółwiach. Niestety w teorii skuteczność/szybkość/fajność określają tabelki a marketingowcy mają z tego użytek a ja mam bekę :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Paź 2022, 13:32

Tabelki tabelkami ale to ulica wszystko weryfikuje, turbo benzyna która wstaje od 1600 obrotow, DSG vs manual gdzie bieg nie wejdzie i trzeba wciskać sprzęgło itd., do tego masa pojazdu
Także nie tabelki tylko rzeczywistość i prawa fizyki których się nie przeskoczy, te takie autka super Vki itd niesamowity kunszt motoryzacyjny powoli odchodzą do lamusa, skoro turbo benzyna ma lepsze osiągi, mniej spali i przyjemniej jedzie.
Trevor
Aktywny
 
Posty: 405
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

04 Paź 2022, 13:39

Nie no jakieś 2.0 TFSI po modach z DSG robi robotę i nie ma co się śmiać.

Ale takie 1.4 turbo puchnie dosyć szybko.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8233
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007