Ekonomia, bezawaryjość, komfort

Ekonomia, bezawaryjość, komfort

25 Maj 2009, 22:22

Witam

Jak widzicie jestem tutaj nowy, jeżdżę benzynową, jedenastoletnią Meganką, ale powoli rozglądam się za jakimś bardziej oszczędniejszym samochodem. Mam nadzieje, że osoby wypowiadające sie na tym forum zasugerują mi jakieś ciekawe propozycje ;).

Po pierwsze to co jest najważniejsze, czyli ekonomia. Zależy mi na tym by autko mało spalało, także wydaję mi się, że diesle z funkcją common rail są chyba najlepszym wyborem ;). Awaryjność to kolejna rzecz, która mnie dość interesuje. Ważne by samochód mało się psuł, a broń boże by dana usterka nie unieruchomiła mi auta (kiepskie elementy silnika) , lub popsuła coś co sprawi, że pojazd będzie stwarzał zagrożenie w prowadzeniu (słabe hamulce, słaby układ kierowniczy). Ważne też jest bezpieczeństwo i komfort jazdy. Chciałbym by pojazd nie był mniejszy, od tego co mam obecnie czyli Megane hatchback 5-drzwiowe. Głównie interesują mnie samochody hatchback'i pięciodrzwiowe (że względu na ich praktyczność) i rodowód europejski, np. Audi, renault, peugeot, vw itp. Auto nie ma być starsze niż z 2002 roku. Fajnie jakby samochód posiadał komputer pokładowy, który by pokazywał aktualnie średnie spalanie i ilość kilometrów jakich mogę jeszcze przejechać na danym zużyciu paliwa, ale to nie jest, aż tak ważne ;).

To co nie jest dla mnie ważne to moc silnika. Nie potrzebuje szybkiego auto (mało wyprzedam) i jakoś nie kręcą mnie zawrotne prędkości :P. Wygląd też nie jest najważniejszy, choć fajnie jakby dobrze się prezentowało :P.

Zastanawiałem się nad Megane 2, bo jest bardzo oszczędne i bezpieczne, ale podobno często się psuje elektronika, a i może się zepsuć silnik dieslowki, za które słono można zapłacić za naprawę. Focus mimo, że nie jest europejski zaciekawił mnie ;). Podobno mało się psuje i tez dość mało pali, a i fajnie wygląda:D. Mimo wszystko nie wiem jakie auto wybrać, a chciałbym kupić pojazd do 25000 zł.

Za jakieś sugestie, rady itp. Serdecznie dziękuję!.
DruMcShade
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 25 Maj 2009, 22:20
Miejscowość: Sopot

26 Maj 2009, 05:09

Focus I za 25 tyś. będzie już dobrą furą, którą polecam gorąco.Jak już nieraz tutaj pisałem ma on świetne zawieszenie, mało pali zwłaszcza 1.8 TDDI.
Poza tym bardzo miło się nim jeździ, wydaje się jakby mocniejszy niż jest w rzeczywistości.
No i jest prosty i mało awaryjny ze względu że ma zwykłą pompę paliwową pod maską.
Jeśli nie zależy ci tak na mocy i przyspieszeniu to omijaj TDCI bo wymaga ona dobrych paliw a u nas różnie to z nimi jest ;)
stasiowski121
 

26 Maj 2009, 08:14

unikaj samochodów diesla z common rail, wlejesz kiepską ropę nawet nieświadomie i padną ci wtryski a do najtańszych nie należą. Poszukaj właśnie focusa 1 z TDDI to stary klasyczny niezawodny diesel
skalops
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 261
Rejestracja: 17 Gru 2008, 17:58
Miejscowość: Szczecin

26 Maj 2009, 09:43

Seat Ibiza, VW Polo z silniekiem 1.9 SDI. Ekonomiczny do bólu, trochę mało dynamiczny, ale na tym Ci nie zależy.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

26 Maj 2009, 10:45

Dishman napisał(a):Seat Ibiza, VW Polo


Czytamy ze zrozumieniem ;)

DruMcShade napisał(a):Chciałbym by pojazd nie był mniejszy, od tego co mam obecnie czyli Megane hatchback 5-drzwiowe.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Rejestracja: 12 Mar 2009, 14:47
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

26 Maj 2009, 13:40

Cieszę się, że jesteście za focusem, bo nie ukrywam, że bardzo mi się podoba, a na dodatek jestem fanem WRC i jakoś mnie to przybliża do kupna tego autka ;).

Mówicie, że lepiej kupić wersje TDDI bo jest bardziej prostsza i bardziej odporna na kiepską jakość paliwa, jednakże w Auto Świecie – Poradnik eksploatacyjny przeczytałem coś takiego: „Focus często można spotkać dieslem. We wszystkich znajdziemy wtrysk bezpośredni, jednak tylko odmiany 100 i 115 konna wykorzystuje wtrysk common rail. Mniej nowoczesne (75 i 90 km oznaczenie TDDi) są bardziej odporne na złą jakość paliwa choć nieprzyjemnie hałasują, charakteryzują się gorszą dynamiką i nieco wyższym spalaniem.”

Chodzi mi tu dokładnie o ten hałas i wyższe spalanie, czy to prawda?. Myślałem, że common rail to dobra sprawa bo lepiej chodzą i mniej zużywają paliwa, ale przypatrując się bliżej to macie racje. Wole już mniej mniej zaawansowany silnik niż, ażeby zepsuł mi się w połowie podróży.

To co przeczytałem w Auto Świecie i trochę mnie przeraża to rdza i luz w przedkładani kierowniczej, który kosztuje nawet ponad 600 zł!. Czy to prawda? Focus może mieć jeszcze jakieś poważniejsze usterki? I na co zwracać uwagę przy kupnie focusa mk1

Za wszelkie odpowiedzi jeszcze raz dziękuję, widać, że natrafiłem na specjalistów :D.
DruMcShade
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 25 Maj 2009, 22:20
Miejscowość: Sopot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Auris Hybrid - kompaktowy hatchback do miasta Toyota Auris Hybrid - kompaktowy hatchback do miasta
    Pod maską znajduje się silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra pracujący w cyklu Atkinsona, który w połączeniu z agregatem elektrycznym oferuje moc na poziomie 136 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą stanowiącej ...
    Supersamochód Lexus LFA sprzedany w Krakowie Supersamochód Lexus LFA sprzedany w Krakowie
    To drugi egzemplarz supersamochodu Lexus LFA w Polsce . Pierwszy znalazł swojego entuzjastę w Poznaniu, drugi będzie jeździł w Krakowie. Uroczyste przekazanie kluczyków do samochodu, z udziałem przedstawicieli Lexus ...

  • 26 Maj 2009, 14:00

    Kubuch napisał(a):Czytamy ze zrozumieniem

    Ibiza III będzie miała więcej miejsca w środku niż stara Meganka. Tak to już w tym świecie motoryzacji jest, że najnowsza Corsa w środku wcale nie jest dużo ciaśniejsza od Astry II. :cool:
    Dishman
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3725
    Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

    26 Maj 2009, 14:04

    W TDCi częściej padają wtryski i koło dwumasowe. Dynamika TDDi na pewno będzie niższa a czy spalanie aż tak dużo wyższe? Sam obecnie szukam foki 5d w hatchbacku właśnie TDDi i na razie nie znalazłem godnej zakupu. Patrz czy nie kopci, czy silnik podejrzanie nie puka no i polecam kupić jakiś miernik do lakieru (choćby najtańszy magnetyczny) ;) Ranty drzwi i klapa bagażnika lubią rdzewieć.
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Rejestracja: 12 Mar 2009, 14:47
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    26 Maj 2009, 18:49

    W auto świecie ostatnimi czasy zaczynają robić z igły widły, to że oni się wożą furami za kilkaset tysięcy czy nawet kilkadziesiąt to nie znaczy że każdy tak ma.
    Wracając do Focusa to common rail to dobra sprawa ale się dużo szybciej może popsuć niż zwykła pompa rotacyjna.
    Co do spalania to nie wierz w takie bzdury, z tego co wiem to zwykłe diesle na pompie nie na pompowtryskach są bardziej ekonomiczne i w Auto Świecie pisali też w jednym numerze że wspomniany system Common Rail daje lepsze osiągi ale też jest głośniejszy, przykład posłuchaj jakiegoś młodszego VW jak jego silnik pracuje i porównaj do starszego Focusa na zwykłej pompie.
    Co do wad Forda to zdarzają się egzemplarze trochę zaniedbane, rdza na klapie z tyłu, ale za tą cenę kupisz młodszy rocznik który już nie ma takich problemów podobno.
    Posłuchaj czy silnik chodzi równiutko, czy nie szarpie, jak bardzo dymi przy odpalaniu.
    Każda nawet najmniejsza usterka to kilkaset zł. dla Ciebie do przodu bo przez nią można targować cenę ;)
    stasiowski121
     

    26 Maj 2009, 19:52

    to wy czytacie auto świat?
    a może jeszcze super expres? i pudelka czytacie?

    ogólnie poziom na tym forum jest naprawdę mizerny, większość którzy tu piszą nie mają zielonego pojęcia o samochodach a i cały czas proponują każdemu jakiegoś daewoo
    andrewb25
     

    26 Maj 2009, 20:05

    Nie pasuje ci to wypad, nikt Cię o zdanie nie prosi.
    stasiowski121
     

    26 Maj 2009, 21:30

    W porządku, zostałem oświecony w sprawie diesli :P. Przynajmniej wiem teraz na co zwracać uwagę ;). A macie może jakieś opisy, instrukcje obsługi do focusa? Poczytałbym trochę o wyposażeniu, obsłudze, poradach lub jakieś inne ciekawe artykuły? :).

    Aha, orientuje się ktoś czy Focus ma jakiś komputer pokładowy, który by wyświetlał aktualnie zużycie paliwa lub ile zostało mi paliwa w kilometrach do przejechania na aktualnym spalaniu? Pytam się bo takie informacje są przydatne podczas podróży ;). Oraz jeśli Focus posiada komputer podkładowy to jakie ma jeszcze opcje wyświetlania?

    I czy standardowe radio-odtwarzać odczytuje pliki mp3? Bo jeśli nie, to trochę kiepsko bo patrząc na oferty to większość focusów ma swój standardowy radio odtwarzać.
    DruMcShade
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 25 Maj 2009, 22:20
    Miejscowość: Sopot

    26 Maj 2009, 23:08

    DruMcShade napisał(a):Aha, orientuje się ktoś czy Focus ma jakiś komputer pokładowy, który by wyświetlał aktualnie zużycie paliwa lub ile zostało mi paliwa w kilometrach do przejechania na aktualnym spalaniu? Pytam się bo takie informacje są przydatne podczas podróży ;). Oraz jeśli Focus posiada komputer podkładowy to jakie ma jeszcze opcje wyświetlania?


    komputer ma, instrukcja:

    http://www.ford.pl/ns7/instrukcje_obslugi/-/-/-/-/-/-/

    konkretnie pewnie
    Pobierz instrukcję obsługi Forda Focus - starsze modele (PDF, ok. 3.9 MB)
    Lukxxx
    Początkujący
     
    Posty: 148
    Rejestracja: 04 Mar 2009, 21:32
    Miejscowość: Lublin

    26 Maj 2009, 23:41

    Ja polecam Skode Octavie II 2,0 TDi. Jeżdżę tym na codziennie i stwierdzam, że komfort jest niezły, dobrze trzymające drogi zawieszenie. Silnik o mocy 140 KM i rzecz jasna automat :) Samochód po 110 000 km, nie miał żadnej usterki silnikowej(chyba, że sobie nie przypomiam), a ropa jest lana jaka popadnie :shock:. Co prawda Octavka jest serwisowana, czyli wymieniane to co trzeba. Samochód pali jak przeciętny diesel, czyli zależy od Ciebie od 5-10 l. A w niej korci żeby wcisnąć. Koszt min. 40 000 zł, ale produkowana dopiero od 2004 r pozdr.
    Horny
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 24 Maj 2009, 23:28
    Miejscowość: Ciechanów

    26 Maj 2009, 23:47

    stasiowski121 napisał(a):
    Co do spalania to nie wierz w takie bzdury, z tego co wiem to zwykłe diesle na pompie nie na pompowtryskach są bardziej ekonomiczne


    no to kolega się trochę myli albo nie wie :mrgreen: bo to tak akurat nie jest, a mianowicie nowsze konstrukcje spalają mniejszą ilość paliwa zapewniając lepsze osiągi, ale coś za coś, w nowszych konstrukcjach płacimy za to wysoką elektronizacją silników, a zatem można powiedzieć , że większą awaryjnością tych podzespołów w porównaniu do podzespołów totalnie mechanicznych, ale też nie koniecznie i nie zawsze.

    A co do kultury pracy to zależy od wielu czynników( jak dany motror jest skonstruowany jaki olej ma zalany itp ) czasem nowszy motor jest głośniejszy a czsem starszy.

    No i jest jeszcze taka sprawa z wrażliwością na paliwo, nie jest to do końca tak jak powrzechnie, nie wiadomo czemu ludzie uważają, że jak się wleje gorszej jakości paliwo to ten silnik zaraz wybuchnie czy cholera wie co się z nim stanie. Napewno jakieś wrażliwości posiada w porównaniu do starych dieselków ( nie można lać red bulla itp ) ale bez jajec już :mrgreen: A jak ktoś jest nadwrażliwy to niech se zamontuje 2 filtr paliwa i tyle....
    Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
    Wezyrro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 844
    Rejestracja: 24 Wrz 2008, 17:16
    Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005
      Subaru Impreza STI