Ekonomicznie - 13 tyś.

Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

25 Maj 2015, 22:44

Bez urazy, ale w takim razie za co zamierzasz wymienić tarcze, klocki, szczęki, oleje, filtry, komponenty zawieszenia itd? Spalanie mniej niż 6 l benzyny to prawie jak nic, a skoro to u ciebie odgrywa taką niebywałą rolę, to tak jak Koniu - po prostu nie stać cię na samochód, najpierw znajdź sobie pracę, chyba, że chcesz być kolejnym cierniem społeczeństwa, który przedłuży sobie dzieciństwo o pięć lat na studiach.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1323
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: brak

Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

26 Maj 2015, 10:45

Moim zdaniem szukaj Hondy Civic VII z początku produkcji. 1.4 16V od biedy wystarczy, ale 1.6 16V pali niewiele więcej przy niezłych osiągach. Kup auto bez LPG i załóż sekwencję.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4007
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

26 Maj 2015, 14:04

mike1735 napisał(a):4 to może nie, ale 5-5.5 w Saxo/106 nie jest wielkim wyczynem

W dieslu 1,5 w trasie zmieścisz się w nieco ponad 4 litrach sprawdzone na przykładzie AX który palił w trasie niecałe 4 litry w mieście jak się rozgrzał to granice 5 litrów w lato w zimę nieco więcej.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4815
Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 900 39 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

26 Maj 2015, 14:13

Kiedyś to robili auta... :roll:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10736
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

26 Maj 2015, 14:15

mike1735 napisał(a):Kiedyś to robili auta...

No właśnie dziś już takich prawie nie ma a osiągi jak na zwykłego diesla bez turbo były całkiem przyzwoite :yes:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4815
Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 900 39 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

26 Maj 2015, 14:35

Jeśli ma być ekonomiczne to polecam:
PUNTU 2 z lpg. Jak na ten segment to przyzwoicie wykonane i wygłuszone. Silnik 1.2L spokojnie starcza do miasta i na trasy. ~12s do setki to mniej więcej tyle co auto z segmentu D z silnikiem 1.6 albo słabym klekotem.
Części eksploatacyjne nie są drogie, za oc też dużo nie zapłacisz.
Myślę, że w tej kasie to spokojnie znajdziesz takie punto z lpg i klimą( :mrgreen:). I zostanie jeszcze na rozrząd,płyny, nowe opony itp.
Jeśli Ci się spodoba opcja Fiata to możesz rozejrzeć się jeszcze za Grande Punto. Świeża sylwetka i dobre wyposażenie. Silnik 1.4 daje radę. Ale tutaj to już górny limit budżetu.

Skoda fabia I 1.4 z LPG j/w
Roczniki 2003 w górę więc spokojnie za parę lat te samochody pogonisz.

Spalanie w takich autach to 7-8LPG przy normalnej jeździe.

Co do droższej eksploatacji na LPG to masz droższe badanie techniczne i musisz wymienić dwa filtry za 30-50zł. Wymian filtra paliwa w dieslu przed zimą to koszt 40-100zł w zależności od modelu. Więc praktycznie jedno w drugie wchodzi.
Sekwencji praktycznie się nie reguluje. Bo masz wyliczanie LPG względem PB. Jeśli sam dołożysz LPG to masz spokój na jakieś 60-100tys km z serwisem instalacji.
mrht
Nowicjusz
 
Posty: 36
Rejestracja: 23 Sie 2012, 08:08
Prawo jazdy od: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW 1602 Electric (1972) - samochód elektryczny BMW 1602 Electric (1972) - samochód elektryczny
    Począwszy od 1969 r. BMW skonstruowało dwa eksperymentalne pojazdy na podstawie BMW serii 02 w celu przetestowania właściwości napędu elektrycznego w praktyce. Funkcję manualnej skrzyni biegów przejął silnik bocznikowy ...
    Renault Maxity Euro V - mała ciężarówka Renault Maxity Euro V - mała ciężarówka
    Renault Maxity – mała ciężarówka (samochód dostawczy) zabudowana na bazie ramy z wagonową kabiną, wprowadzona na rynek w 2007 r., poddana została wielu modyfikacjom wraz z wejściem w życie nowych norm ...

  • Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

    26 Maj 2015, 20:51

    Jak nie pasuje Yaris 1.3 to nie wiem po co pchasz tutaj Fabie która nie pali mało, na pewno nie tyle co podałeś...
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

    26 Maj 2015, 21:04

    Jeżeli podchodzisz do tego tak ze 1l paliwa zrobi ci różnicę to według mnie nie stać cię na własne auto! Auto to nie tylko paliwo. Coś się zepsuje trzeba naprawić, trzeba kupić opony, zapłacić OC itd.
    pawel93
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 497
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 09:24
    Miejscowość: Gliwice
    Prawo jazdy od: 13 07 2009
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: BMW e91 335i
    Silnik: 335i 306km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

    26 Maj 2015, 21:40

    Sprawy części ~ tj. klocki, ubezpieczenie, olej itd. to jest osobny budżet ;)

    Dużo tych propozycji wyżej. A mam takie pytanie, jeśli chodzi o gaz, to spala się też benzyna. Są jakieś instalacje, ze jeździ się tylko na gazie, odpala ? Bo w temacie lpg jestem zielony.
    canna09
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Rejestracja: 18 Maj 2015, 07:49
    Prawo jazdy od: 01 09 1996
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: nie mam

    Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

    26 Maj 2015, 21:46

    Cześć! :D

    Mam taką drobną uwagę, która w zasadzie podsumowuje to co już zostało napisane.

    Auto z LPG dieslem lub na krótkich dystansach (szczególnie w naszym klimacie i tych jeszcze chłodniejszych) nie jest ekonomiczne. Wynika to choćby z konieczności uzyskania optymalnej temp. roboczej, co zajmie chwilę. W tym czasie spalanie będzie wyższe niż średnie. W dieslach dodatkowo taka jazda na dłuższą metę zdecydowanie negatywnie oddziałuje na pewne podzespoły (choć, na szczęście, jak rozumiem raczej nie kupisz niczego choćby z DPF itp.). Poza tym, generalizując - naprawy silnika benzynowego są tańsze.

    W takim razie należało by się skupić na małym benzyniaku pod maską samochodu co najwyżej klasy C.

    Jeśli faktycznie interesuje Cię niewielkie spalanie, względnie niska awaryjność, to wydaje mi się, że warto abyś zainteresował się segmentem B.

    Wybór jest przeogromny i znajdziesz coś dla siebie. W dodatku, jeśli pogonisz nieco takie auto to w miarę spokojnie można coś wyprzedzić. Oczywiście, jeśli nie jedzie zbyt szybko i sensownie zredukujesz. Tylko, że dynamika w takim autku kosztuje i zamiast 5/6 litrów spalisz z 10, albo i lepiej. Natomiast przy standardowej jeździe z a do b da świetnie radę.

    Wydaje mi się, że spokojnie wystarczy Ci silnik 1.2-1.4 max. 1.6, w niezbyt ciężkiej, ale dość popularnej budzie.
    W jakim modelu? Nad tym musisz się zastanowić sam, w oparciu o różne zdania, których jest pełno i swoje odczucia. Może Punto, Polo, Ibiza? Albo jednak Jazz, Fiesta, albo Corsa?
    Koledzy bardzo sensownie doradzili Yarisa. Jest gdzieś tam jeszcze Micra. Chyba, że jednak większy Golf IV, Astra II lub CIvic VII. Opcji jest całe morze. Im bardziej teraz postarasz się poszukać informacji i sensownego egzemplarza tym bardziej będziesz potem zadowolony.

    Skoro pytasz o radę na forum, to nie zapomnij dać znać co wybrałeś, bo zbyt często tak się właśnie dzieje 8).

    Powodzenia :ok:

    Ps. Jeśli dla Ciebie różnicą jest spalanie 5 a 6L, to faktycznie lepiej będzie jeśli pozostaniesz przy swoim motocyklu. Przy wszystkich wydatkach na samochód, litr wte i wewte to naprawdę nie aż taka wielka zmiana.
    xsider
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 22 Mar 2010, 21:19
    Miejscowość: Warszawa

    Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

    27 Maj 2015, 00:21

    Jak ci zależy na każdej złotówie, to kupuj jakieś zdrowe saxo albo 106tkę po lifcie z 1.5d pod machą - prosty, niezawodny motor. Paliwa ci to prawie nie pali, wieszasz mu szmatę nasączoną ropą przed maską i ciągnie. Jeździsz najwięcej sam podejrzewam, więc za bardzo belki nie będziesz obciążał, a to jedyny mankament tych aut. Niewielkim kosztem doprowadzisz sobie ten dupowozik do stanu perfekt i dzida. Resztę kasy lepiej sobie odłóż i pozbieraj na coś co ci wpada w oko i chciałbyś tym pojeździć w przyszłości, kiedy będziesz już sam zarabiał. Nie wbijaj się w żadne "nowoczesne" diesle w tym wieku, bo wpadniesz w jakieś bagno i będziesz pompował kasę w samochód.
    amcio
    Początkujący
     
    Posty: 75
    Rejestracja: 13 Kwi 2013, 23:57
    Prawo jazdy od: 07 02 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Audi A6 C6 Q
    Silnik: 4.2
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

    27 Maj 2015, 08:30

    Bez przesady bo akurat Yaris z silnikiem 1.3 będzie bardzo ekonomiczne do miasta plus trwałość i niezawodność. Zdecydowanie lepszy wybór niż paliwożerna Fabia -w dodatku kiepsko wykończona,czy Saxo do którego nie można się przyczepić,aczkolwiek Yaris bije go na głowę.
    MotoAutko
    Początkujący
     
    Posty: 181
    Rejestracja: 05 Mar 2013, 19:26
    Prawo jazdy od: 14 03 2002
    Auto: Seat Leon 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

    28 Maj 2015, 18:31

    Są różne instalacje. Są takie, które działają również z benzyną, ale to dotyczy tych w silnikach z wtryskiem bezpośrednim, albo diesla :P Poza tym są różne generacje instalacji, które różnią się konstrukcyjnie i w sposobie działania. Jeśli już to szukaj IV generacji. Jest w miarę tania w obsłudze i względnie nowoczesna.

    Dodam jeszcze, że jestem zwolennikiem LPG ale jeśli:

    :arrow: Masz sprawdzonego, naprawdę zaufanego i fachowego gazmena, który ją porządnie dobierze, założy, a potem zadba o serwis
    :arrow: Kupisz samochód z zadbanym silnikiem, osprzętem i ogólnie w przyzwoitym stanie, który naprawdę dobrze toleruje gaz i nie ma wielkich problemów z elektryką.
    To bzdura, że we wszystkich będzie chodził bezproblemowo. Aczkolwiek prawdą jest, do wszystkiego da się założyć. Szukaj silników bez kluczowych elementów z aluminium, zaawansowanej budowy. Za to dobrze jak kupisz coś, z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego.
    Jest jeszcze parę ważnych rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę, ale lepiej sam poszukaj info.

    Jeśli kupisz auto z już zamontowaną instalką, to w zasadzie loteria: albo zaoszczędzisz kasę i będziesz spokojnie i tanio śmigał lub przeciwnie utopisz kasę w naprawy i zawsze będziesz miał stres czy dojedziesz (choć oczywiście, to nie zależy tylko od tego).

    Weź pod uwagę, że instalacja to dodatkowe elementy w aucie i kolejne koszty. Filtry i przeglądy to żaden problem. Trzeba za to dopłacić i to normalka. Gorzej jak zacznie Ci coś szwankować i gazownik albo mechanik zaczną naprawiać furę metodą prób i błędów.

    Mała benzyna będzie znacznie bezpieczniejsza.
    xsider
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 22 Mar 2010, 21:19
    Miejscowość: Warszawa

    Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

    30 Maj 2015, 06:30

    A co myślicie o silnikach 1.4 hdi dieslu?
    canna09
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Rejestracja: 18 Maj 2015, 07:49
    Prawo jazdy od: 01 09 1996
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: nie mam

    Re: Ekonomicznie - 13 tyś.

    30 Maj 2015, 08:18

    to samo co z 1,4 Toyoty, czyli same auta po flotach z wielkimi przebiegami w marnym stanie - zwykły użytkownik tego nie kupował, były za drogie
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14211
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Subaru Impreza STI
      GTP Light