Ekonomicznie ale premium - 50k

19 Kwi 2022, 18:11

Cześć,

Czy możecie polecić jakieś auto do około 50 tys. złoty które będzie tanie w utrzymaniu i bezawaryjne ale żeby się dało nim trochę pół żartem, pół serio poszpanować czyli jakieś fajne wyposażenie, automat, spoko wygląd, alufelgi(to sobie mogę dokupić) itd. Chce żeby było także uniwersalne czyli dobre do miasta i na trasę.

Co sądzicie o tych modelach:
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focu ... Ev6ND.html
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-au ... EBgTV.html
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... EB0Iw.html
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civ ... EAugC.html
Cember
Nowicjusz
 
Posty: 10

19 Kwi 2022, 18:50

Szpanować popularnym kompaktem kombi? Przecież identyczne co 20m na ulicy stoją

Jeśli tej "trasy" nie ma za dużo albo jeździsz w niej w miarę spokojnie to bezapelacyjnie auris
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1295
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Kwi 2022, 19:15

Szpanować popularnym kompaktem kombi?
Nie dosłownie XD. W takim sensie żeby auto było w bogatej opcji.

Czemu auris nie jest dobry w trasę? Czy bateria w hybrydzie się jakoś szybko zużywa i ile kosztuje wymiana?

A co z resztą aut? Też się sprawdzą?
Cember
Nowicjusz
 
Posty: 10

19 Kwi 2022, 19:19

Wyciszenie, jakość wnętrza, hałas przy mocnym przyspieszaniu, brak osiągów, hybryda ma główny sens w mieście.

Nie wiem jak można szpanować skrzynią e-CVT, ale okey. Pośmiałem się :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7807
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Kwi 2022, 19:25

Cember napisał(a):Czemu auris nie jest dobry w trasę? Czy bateria w hybrydzie się jakoś szybko zużywa i ile kosztuje wymiana?

Chcesz premium hybrydę to za 50k kupisz na styk gs450h fl. Wtedy poznasz premium i będziesz miał osiągi na poziomie v8 gdzie przy nim Auris to drętwa popierdułka :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8541
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Kwi 2022, 19:26

Hałas przy przyśpieszaniu przeboleję bo to w każdy aucie występuję. A o co chodzi z jakością wnętrza? To się jakoś rozpada?

A te inne auta to ten sam segment. One też się nie nadają w trasę?

Lexus trochę za duży i pewnie drogi i awaryjny. Wolę mniejsze i bezpieczniejsze silniki.

Edit. Może doprecyzuję. Ja nie chce dużej limuzyny premium tylko żeby auto było w wersji premium np. highline w passacie.
Cember
Nowicjusz
 
Posty: 10
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największy rozpraszacz kierowcy? Jazda na zderzaku
    Co najbardziej rozprasza kierowców podczas jazdy? Brytyjscy kierowcy twierdzą, że jest to widoczny we wstecznym lusterku samochód, który jedzie zbyt blisko nich. Jazda na zderzaku to problem również ...
    Lexus opracuje crossovera mniejszego niż UX?
    Zaprezentowany w ubiegłym roku model UX jest najmniejszym crossoverem w ofercie Lexusa. W przyszłości może się to jednak zmienić, bowiem japońska marka rozważa stworzenie mniejszego auta – wynika ze słów wiceprezydenta ...

  • 19 Kwi 2022, 19:41

    Cember napisał(a):Lexus trochę za duży i pewnie drogi i awaryjny. Wolę mniejsze i bezpieczniejsze silniki.

    Skąd takie głupotki się bierze :D :?:
    To kup sobie ct 200 bo Auris jako premium jest większą głupota niż to co napisałeś wcześniej :D

    Auris jest to plastikowa puszka która ma Cię przewieźć z punktu A do B. Może w max opcji nawiązuje do premium ale to bardziej wizualnie nic więcej
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8541
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    19 Kwi 2022, 19:49

    Historia z życia wzięta. Znajomy miał C Klase z jakimś 3.0 dieslem. Chyba w ciągu roku na naprawy 7k przewalił. Bez sensu. Dlatego wole unikać dużych silników bo jak się sypnie to jest nieciekawie.

    Ja nie chce premium znaczka. Ja chce premium wersje żeby auto miało czujniki parkowania, czujniki martwego pola, tempomat, kamerę itd.
    Cember
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    19 Kwi 2022, 19:57

    Mylisz pojęcia, to nie jest premium.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7807
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    19 Kwi 2022, 20:00

    To jak to się nazywa? Ja to rozumiem tak. Albo auto jest golas, bieda edition albo premium czy full opcja.
    Cember
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    19 Kwi 2022, 20:57

    Cember napisał(a):To jak to się nazywa? Ja to rozumiem tak. Albo auto jest golas, bieda edition albo premium czy full opcja.


    Niestety trudno się dyskutuje z Tobą ale to jak kiedyś starszy pan tłumaczył mi że Mercedes w123 to takie samo premium jak deawoo tico.
    Tico zabierało 4-5 osób, było szybsze do 100kmh niż w123 200diesel, miał elektryczne szyby (takie dokładnae) no to było już premium :D

    Idąć dalej tym tropem często jeżdżę yarisem hybrydą w max opcji z kamerą, powiadomieniem zmiany pasa, bi color i takie tam więc teraz mam mówić że to jest auto premium ?

    Jest problem bo nie znasz się na motoryzacji, posługujesz się jakimiś przykładami (Mercedes znajomego) wyrwanymi z kontekstu żeby stwierdzić co jest premium.

    Powtórzę Ci Auris nie jest premium i nie będzie nawet z możliwością podróżowania na księżyc :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8541
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    19 Kwi 2022, 21:43

    Niestety trudno się dyskutuje z Tobą ale to jak kiedyś starszy pan tłumaczył mi że Mercedes w123 to takie samo premium jak deawoo tico. Tico zabierało 4-5 osób, było szybsze do 100kmh niż w123 200diesel, miał elektryczne szyby (takie dokładnae) no to było już premium
    Tylko że tico i w123 to są bardzo różne samochody jeśli chodzi o rozmiar więc wiadomo że większy jest wygodniejszy dla 5 osób.

    Idąć dalej tym tropem często jeżdżę yarisem hybrydą w max opcji z kamerą, powiadomieniem zmiany pasa, bi color i takie tam więc teraz mam mówić że to jest auto premium ?
    Mój punkt widzenia jest taki że auto premium ma dużo zaawansowanej technologii i super bajerów np. nowe BMW z salonu. Masz reflektory laserowe, asystent parkowania z zapamiętywaniem trasy wyjazdu, różne systemy wykrywania pieszych, czytanie znaków, trzymania pasa ruchu itd. A teraz weźmy jakieś auto taniej marki np. Renault. Tam połowy z tych rzeczy nie ma a te co są nie działają tak precyzyjne jak by tego można oczekiwać. Moim zdanie współczesne auto jest tym bardziej luksusowe im jest bardziej dopakowanym komputerem na kółkach z masą funkcji które ułatwiają ci jazdę. Wydaję mi się że to wszystko zmierza w takim właśnie kierunku. I to też działa w drugą stronę bo jak kupie sobie takie BMW w pełnej biedzie to jest to premium? Sądzę, że nie.

    Poza dochodzi jeszcze kwestia wymiarów auta bo yarisa to np. z mini cooperem powinno się porównywać.

    Jest problem bo nie znasz się na motoryzacji, posługujesz się jakimiś przykładami (Mercedes znajomego) wyrwanymi z kontekstu żeby stwierdzić co jest premium.
    Ja twierdze na podstawie Mercedesa znajomego, że jeśli kupie auto z dużym silnikiem i zacznie się sypać to będą spore wydatki.

    Powtórzę Ci Auris nie jest premium i nie będzie nawet z możliwością podróżowania na księżyc
    Spoko masz racje że auris to nie jest szczyt luksusu i brak mu różnych bajerów ale gdybym miał wybrać nowszego aurisa od jakiegoś starszego auta marki premium z zapewne jeszcze gorszym wyposażeniem w tej samej cenie to nie wiem czy ten wóz marki premium będzie taki premium.
    Cember
    Nowicjusz
     
    Posty: 10

    19 Kwi 2022, 22:49

    Niestety ręce opadają :no:
    Ok. Szukaj dalej "premium".
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8541
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    19 Kwi 2022, 22:50

    Tak naprawdę nikt do końca nie wie, co to jest to mityczne premium :mrgreen: dla jednego obojętnie jakie auto z gadżetami, dla drugiego 30 letni youngtimer (no bo na nowe BMW w full wypasie wystarczy odpowiednia zdolność leasingowa, na youngtimera kasa + jego dostępność itp). Jeden z dawnych forumowiczów stworzył dość dobrą definicję premium, czyli auto z klasycznym układem napędowym (silnik z przodu + napęd na tył).
    Cember napisał(a):Tylko że tico i w123 to są bardzo różne samochody jeśli chodzi o rozmiar
    i w tym momencie na scenę wchodzi Aston Martin Cygnet (wiem, to Toyota) i Ssangyong Rodius i Twoja teoria idzie się trochę no :ok:
    Cember napisał(a):Ja twierdze na podstawie Mercedesa znajomego, że jeśli kupie auto z dużym silnikiem i zacznie się sypać to będą spore wydatki.
    poczytaj o nowoczesnych silnikach downsizingowych, ich wytrzymałości i kosztach remontu :ok: okaże się, że te duże silniki są jednak spoko
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13898
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    20 Kwi 2022, 10:33

    W Polsce jest premium kiedy masz znaczek BMW na masce w aucie za 10k i robisz wrażenie pod remizą. :happy:

    Spoko masz racje że auris to nie jest szczyt luksusu i brak mu różnych bajerów ale gdybym miał wybrać nowszego aurisa od jakiegoś starszego auta marki premium z zapewne jeszcze gorszym wyposażeniem w tej samej cenie to nie wiem czy ten wóz marki premium będzie taki premium.
    A tak na poważnie to jeśli porównamy Aurisa i np Audi A3 to po prostu Audi będzie lepiej wykonane w środku, plastiki nie będą tak trzeszczeć przy macaniu + możesz kupić coś z mocniejszym silnikiem. Ale zgodzę się, że współczesne samochody marek premium to już tylko mogą konkurować ilością technologicznych nowinek bo teraz każde nowe auto jest dobrze wykonane i nie ma takiej przepaści jak kiedyś.
    comorode
    Nowicjusz
     
    Posty: 19