Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

04 Paź 2017, 02:14

Witam, szukam samochodu mało awaryjnego i ekonomicznego. Mieszkam w Norwegii i diesle są tutaj tańsze więc chyba wybór padnie na taki motor.
Auto nie może być bardzo małe ale też nie i toporne i wielkie. Modele jakim się przyglądałem to golf, passat, volvo v40/v50 jednak przy volvo czytam różne opinie a i sam miałem S40 i do ekonomicznych nie należało, ale było toporne i mało dynamiczne.

Autem będzie jeździło sporo osób bo chce je do małej firmy gdzie czasem potrzeba takiego auta także najlepiej takie które nie straszne mu km na liczniku. Najlepiej coś co w zakresie 100 000 - 300 000km nie krzyczy o kapitalny remont silnika lub jego wymianę.

Jaki samochód poleciacie? Jakim się zainteresować? Jaki motor? Czy Golf to dobre rozwiązanie? Ogólnie nie przepadam za nimi ale jest ich dużo więc i części są w miarę dostępne i dużo informacji w internecie jest aby ew coś samemu naprawić.

Podoba mi się też model V40 od 2012 roku, trochę nim jeździłem i było bardzo w porządku, spalanie nie najgorsze ale czytam opinie w internecie to nie jest to jakoś super lubiane auto i lubi się popsuć, nie jest to jakość starego Volvo.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc i sugestie.
terragady
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 04 Paź 2017, 02:07
Prawo jazdy od: 16 02 2003
Auto: brak

Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

04 Paź 2017, 17:48

ew co powiecie na Volvo V50 1.6D z 2010 roku? Dokladnie to:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?fi ... =102450845

opinie sa bardzo rozbiezne na temat silnika, jedni mowia ze bardzo dobry drugi ze to problematyczny wynalazek.
terragady
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 04 Paź 2017, 02:07
Prawo jazdy od: 16 02 2003
Auto: brak

Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

05 Paź 2017, 16:17

terragady napisał(a):opinie sa bardzo rozbiezne na temat silnika, jedni mowia ze bardzo dobry drugi ze to problematyczny wynalazek.


Problematyczny dla januszów od starych passatów ;P

Silnik od psa (oznaczany jako hdi w peugeot/citroen), w miarę prosta i sprawdzona konstrukcja. Jedyny minus to dość niska moc.
Przy s40/v50 lepiej sprawdzi się 2.0D.

Jeśli auto będzie użytkować kilka osób to skupiłbym się chyba na benzyniaku - osprzęt będzie mniej wrażliwy na pałowanie (a wątpię, że wszyscy będą czekać aż turbo się nagrzeje a później je chłodzić)
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2342
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: S60 2004, Octavia 2013
Silnik: 2.5T, 1.6tdi

Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

05 Paź 2017, 16:21

A ja dobrych wspomnień i opinii o 1.6 HDi nie mam... Może 2.0 jest ok, ale w poprzedniej firmie mieliśmy 5 aut z tym mniejszym dieslem i o ile wrażenia z jazdy pominę (charakterystyka jak w wyczynowyn crossie, 0-1, albo moc, albo dziura...) o tyle każdy się sypał... Wtryski, dwumasa, sprzęgło, skrzynie. Wiem, że to firmówki były, ale jednak benzyny tej samej marki jeździły bez awarii.
galakty
Stały forumowicz
 
Posty: 4157
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

05 Paź 2017, 16:54

hmm, okej to co powiecie na Golfa 7 tylko ze 1.2 86koni, trochę może być mało?
W ogolę gdzieś przeczytałem ze w standardzie miał światła ledowe przód i tył ale jakoś tego nie widzę w nich ;) chyba ze coś źle przeczytałem.
terragady
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 04 Paź 2017, 02:07
Prawo jazdy od: 16 02 2003
Auto: brak

Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

05 Paź 2017, 16:57

Po pierwsze silnik niegodny polecenia, a po drugie karton mleka nadaje się co najwyżej do Corsy B, a nie ciężkiego kompakta. Czasy, gdzie 80-100 koni wystarczało dawno minęły.

VW nie miał ledów w standardzie, to chyba Seat właśnie je posiadał, co było zdziwieniem, że podmarka ma coś więcej.
galakty
Stały forumowicz
 
Posty: 4157
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczeństwo pieszego na drodze Bezpieczeństwo pieszego na drodze
    Według statystyk, w 2012 roku doszło do 10 309 wypadków z udziałem pieszych, w wypadkach tych zginęło 1 167 osób, a rannych zostało 9 945 osób. Wypadki z udziałem pieszych stanowią prawie 33% wszystkich ...
    Volkswagen Amarok: większa moc, lepsze wyposażenie i komfort Volkswagen Amarok: większa moc, lepsze wyposażenie i komfort
    Volkswagen Amarok od końca czerwca jest produkowany w Hanowerze. Wszystkie Amaroki z podwójną kabiną trafią na rynek europejski i rosyjski. Wraz z rozpoczęciem produkcji w zakładzie Stöcken, do Amaroka wprowadzonych ...

  • Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

    05 Paź 2017, 19:41

    galakty napisał(a):VW nie miał ledów w standardzie, to chyba Seat właśnie je posiadał, co było zdziwieniem, że podmarka ma coś więce

    też nie ma ale w opcji miał pierwszy full LEDy
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14216
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

    05 Paź 2017, 20:34

    tak to mi się pomyliło bo czytałem recenzje golfa 7 po liftingu który ma ledy w starndardzie i dynamiczne kierunki. A wczesniejszy golf z tyłu ma zwykłe żarówki czy ledy?

    Czyli pierwsza sensowna jednostka to 1.4 122km? Czy ten 105km jakoś daje rade?

    Albo inaczej, co polecacie? Czytam i czytam to faktycznie wolę benzynę, w dieselu za dużo części teraz jest to będzie to wszystko siadało, plus coraz drożej utrzymanie diesela w Norwegii wychodzi więc lepszą inwestycją będzie benzyniak. Tylko co? I żeby mi nie palił jak smok, liczy się dla mnie bardziej wygoda i niezawodność niż dynamika i ilość sekund do 100, nigdy samochodem nie szalałem.
    terragady
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 04 Paź 2017, 02:07
    Prawo jazdy od: 16 02 2003
    Auto: brak

    Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

    05 Paź 2017, 20:54

    Ford Focus, Kia Cee'd, Opel Astra
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10738
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

    06 Paź 2017, 16:07

    terragady napisał(a):A wczesniejszy golf z tyłu ma zwykłe żarówki czy ledy?

    i to i to - seria miała żarówki
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14216
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

    06 Paź 2017, 16:25

    nie wiem dlaczego ale wnetrze focusa kojarzy mi sie z UFO, juz chyba wole Opla i Kia, ale najbardziej z tych przyziemnych aut to wlasnie w VW mi sie podoba wykonczenie wnetrza.
    terragady
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 04 Paź 2017, 02:07
    Prawo jazdy od: 16 02 2003
    Auto: brak

    Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

    06 Paź 2017, 16:28

    Wnętrze trzeba przyznać, że robią dobre, bardzo pod kierowcę. Tylko zdecyduj czy chcesz bezawaryjne auto, czy z ładną deską w środku ;)
    galakty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4157
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

    06 Paź 2017, 16:31

    Najlepiej chciałbym i to i to :) Czyli uważasz że taki Golf7 jest złym i awaryjnym autem? Czytałem o nim sporo i nie natrafiłem się na jakieś większe problemy.
    Jakby się trafił dobry fokus to pewnie bym wziął też. Cały czas śledzę ogłoszenia ;)
    terragady
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 04 Paź 2017, 02:07
    Prawo jazdy od: 16 02 2003
    Auto: brak

    Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

    06 Paź 2017, 16:35

    terragady napisał(a):Czytałem o nim sporo i nie natrafiłem się na jakieś większe problemy.


    Czyli mówisz, że nigdy nie słyszałeś o jednostkach TSI? Dziwny masz internet :P

    Są po prostu lepsze auta z lepszymi silnikami, tyle. Biorąc TSI decydujesz się na pewne ryzyko, oczywiście nie każdy silnik jest wadliwy bo zaraz ktoś przyjdzie i powie że mu TSI nie pali ani grama oleju... Ale są osoby, które dolewają litr na 1000 kilometrów. Naprawa kosztuje 8000 zł. Głównie tyczy się to jednostek od 1.4 w górę, ale mniejszych nie ma sensu brać, bo to nie jedzie, a nadal jest awaryjne i kosztowne.

    Astra, Megane, Focus, jakaś Kia... Wszystko to będzie mniejszym ryzykiem, nawet TCe czy EcoBoosty mimo że są nowymi jednostkami sprawią mniej problemów.
    galakty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4157
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Ekonomiczny, bezawaryjny 2009/2010 w góre, średniej klasy

    06 Paź 2017, 16:39

    A w VW nie wyeliminowali tego w VII? Czytałem właśnie że w VI faktycznie tak było ale że silnik został poprawiony. Mi auto potrzebne na rok, dwa a najczęściej w tych 2014 jeszcze jest gwarancja.
    Ale nie chce oczywiście wyjść na takiego co się uparł na golfa, i tak coś ciut większego by się przydało.
    Oprócz silnika też ważne sa inne podzespoły w aucie, choć pewnie w takich nowszych to nie ma problemu z rdzą itd?
    terragady
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Rejestracja: 04 Paź 2017, 02:07
    Prawo jazdy od: 16 02 2003
    Auto: brak
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      passat b5 german style
      S2020005