Felgi do Seata Ibizy 3

06 Lis 2019, 07:26

Witam podejda mi felgi 15 z oponami 185/60 ? Bo niby zalecany jest profil 55
mariuszaerox
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Lis 2019, 15:21

Do tego modelu podstawowy rozmiar opon to 185/60 R14 czyli felga 14 cali.

Jak chcesz założyć felgi 15 cali to tu najlepiej celować w opony 185/55. Rozmiar który podałeś będzie za duży bo nie mieści się w granicach przyjętej tolerancji 2% względem oryginalnej średnicy koła. Tu wychodzi ponad 4% różnicy względem oryginalnego rozmiaru. Nie polecam takiego montażu bo można mieć później problemy z tego tytułu w przypadku kontroli lub kolizji, a dodatkowo może gdzieś obcierać na nierównościach przy skręcie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5119
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

06 Lis 2019, 21:01

Wgl mało teraz widzę felg z oponami używanymi w tym rozmiarze :/
mariuszaerox
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lis 2019, 15:22

mariuszaerox napisał(a):mało teraz widzę felg z oponami używanymi w tym rozmiarze
Bo to okres zimowy i takie rzeczy lepiej sprzedają się w okresie wiosenno-letnim.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5119
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Lis 2019, 17:46

[link wygasł]
Czyli takie coś ? ET sie zgadza ?
mariuszaerox
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Lis 2019, 18:28

Bo dzis chcialem brać
mariuszaerox
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Omega - samochód do driftu Opel Omega - samochód do driftu
    Omega to konstrukcja zbliżona do Sierry – rodzinny samochód z napędem na tył. Auto powstało w dwóch generacjach, a ostatnia (produkowana w latach 1994 – 2003) dobrze nadaje się na pierwsze treningi ...
    Nissan silniki SR20DE / SR20DET / SR20VET Nissan silniki SR20DE / SR20DET / SR20VET
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dobry potencjał do tuningu, dostęp do części zamiennych. Silniki z serii SR20 to jedne z najbardziej uznanych silników Nissana z lat dziewięćdziesiątych ...

  • 10 Lis 2019, 13:13

    Doradzicie ?
    mariuszaerox
    Aktywny
     
    Posty: 402
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    10 Lis 2019, 14:31

    Powinny być ok, wszystkie parametry raczej się zgadzają. Obejrzyj tylko przy odbiorze dobrze opony czy czasem gdzieś nie widać jakiś uszkodzeń.

    Zobacz też ile mają lat bo na zdjęciach nigdzie nie widać z którego roku są te opony. Oby nie były jakieś mocno stare.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5119
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    10 Lis 2019, 15:21

    2017 tylko że bieznikowane, ale chyba za 700 warto
    mariuszaerox
    Aktywny
     
    Posty: 402
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    10 Lis 2019, 17:59

    mariuszaerox napisał(a):2017 tylko że bieznikowane, ale chyba za 700 warto
    Ja bieżnikowanych używanych bym nie kupił, nad nowymi bym się zastanawiał. Generalnie jak to są opony bieżnikowane to cena moim zdaniem średnia i nie żadna okazja.
    Same felgi stalowe, nowe kupisz za 520zł, a używki masz po 50-80zł. Biorąc pod uwagę droższą wersję to felgi masz za 320zł i opony bieżnikowane za 400zł które mają już dwa lata ;/

    Decyzja należy do ciebie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5119
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    10 Lis 2019, 22:30

    Chce miec juz komplet i gotowe do zalozenia a nic innego nie widze
    mariuszaerox
    Aktywny
     
    Posty: 402
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    11 Lis 2019, 11:03

    Dlatego napisałem że decyzja należy już do Ciebie i wyjaśniłem jak to wygląda wraz z kosztami.
    Daj znać jak kupisz czy będziesz zadowolony.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5119
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    11 Lis 2019, 12:37

    No tylko że uparli się na już że muszą być, a póki co nie ma nic ciekawszego w okolicy na felgach :/
    mariuszaerox
    Aktywny
     
    Posty: 402
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    11 Lis 2019, 17:04

    A śruby jakie mają być oryginalnie do stali ?
    mariuszaerox
    Aktywny
     
    Posty: 402
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    13 Lis 2019, 13:27

    mariuszaerox napisał(a):A śruby jakie mają być oryginalnie do stali ?
    Do felg stalowych mogą być inne chodzi tu o osadzenie w feldze które może być następujące: stożek, kuliste lub płaskie. Skok gwintu się nie zmienia więc zwracamy uwagę tylko na to osadzenie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5119
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!