Ferrari rozbite w Katowicach!

24 Maj 2009, 22:46

Karpiu napisał(a):To naprawde nie jest trudne wypaść z drogi samochodem o takiej mocy. Jeździłem Nissanem GTR i bez włączonej kontroli trakcji wystarczy drgnięcie stopy na pedał gazu i jesteś na krawężniku albo latarni :shock:


Absolutnie nie wnikam kto czym jeździł, oraz czy to prawda czy też nie.

Uważam natomiast, że opowieści - jak to wystarczy muśnięcie nogi na pedale gazu aby wprowadzić auto w poślizg są grubo przesadzone.

Tak się składa, że miałem okazję pokonać pokonać nowym Skyline'em dwukrotnie trasę ok. 120 - 150 km.

Uważam, że auto jest fenomenalne pod kątem właściwości trakcyjnych i to w mojej ocenie jest niepodważalna prawda, choć oczywiście jestem otwarty na krytykę.
Moją opinię opieram na porównaniu z wcześniejszymi doświadczeniami w jazdach takimi autami jak Subaru Impreza jak również Mitsubishi Lancer serii Evo oraz dość sporą ilością pojazdów RWD.

Bez włączonej kontroli trakcji podczas pokonywana zakrętu dodanie gazu powoduje, że... auto najzwyczajniej przyśpiesza bez efektów ubocznych. Aby wprowadzić je w poślizg należy po prostu przesadzić z prędkością. Oczywiście można zerwać przyczepność poprzez dodanie gazu, jednak nie poprzez wspomniane "muśnięcie" a dość radykalne i nagłe otwarcie przepustnicy.

Poza tym, o czym zapewne wiele osób nie wie - Skyline R35 posiada na pokładzie coś na kształt "czarnej skrzynki", czyli urządzenie zapisujące aktualne dane pojazdu w czasie rzeczywistym.
W instrukcji obsługi jest dość wyraźnie zaznaczone, że pod rygorem utraty gwarancji NIE WOLNO wyłączać systemu kontroli trakcji oraz "antypoślizgu" w tzw. normalnych warunkach eksploatacji. Wyjątek stanowi sytuacja w której zmuszeni jesteśmy ruszyć autem na bardzo śliskiej nawierzchni (np. lód) a "czarna skrzyna" o której pisałem zapisuje również dane nt. temp. zewnętrznej.

Z uwagi na częste awarie skrzyni biegów w R35 te informacje pozwalają często producentowi na odmowę wykonania naprawy gwarancyjnej w związku z nienależytym użytkowaniem auta, tj. nieprzestrzeganiem informacji zawartych w instrukcji obsługi.

W samej Warszawie są już 3 lub 4 modele z uszkodzoną skrzynią, które czekają na decyzję o wykonaniu naprawy gwarancyjnej.

Zakładam, że Ferrari z uwagi na "tylnonapędowy" charakter znacznie łatwiej zerwać przyczepność, jednak nie przesadzajmy.

Osobiście jestem zdania, że aby rozbić tego typu auto na suchej, asfaltowej drodze w ładny, słoneczny dzień należy... wpuścić za kierownicę wyjątkowo "nieogarniętego" drivera :wink:

Pozdrawiam
SpeedR
Serdecznie pozdrawiam
Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
SpeedR
Nowicjusz
 
Posty: 44
Rejestracja: 04 Maj 2007, 15:29
Miejscowość: Warszawa

24 Maj 2009, 23:50

Jesteś jak widzę doświatczonym kierowcą pojazdów sportowych ja nie. Dla mnie jest inaczej niż opisujesz to w swoim poście. Moje wrażenia z jazdy są takie jak napisałem. Poruszając się po autostradzie zjechałem na stację paliw i potem włączałem się do ruchu. I był taki moment kiedy mocniej przyśpieszyłem nie zdając sobie wówczas sprawy z osiągów tego samochodu że ledwo zmieściłem się na ślimaku który prowadził do autostrady. Jak widać każdy ma inne wrażenia z jazdy. Podstawową cechą tego samochodu jest to że trzeba się przyzwyczić że nie czuć w nim prędkości. Jak się to złapie wówczas jest ok. Co do skrzyń to GTR popełnił błąd w oprogramowaniu co poskutkowało uszkodzeniami skrzyń biegów. Chodzi o procedurę startową kiedy auto przyśpiesza w 3.1 s do setki.

Karpiu
Ostatnio edytowany przez Karpiu, 25 Maj 2009, 20:26, edytowano w sumie 1 raz
Karpiu
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 24 Paź 2008, 23:19
Miejscowość: Sarasota

30 Maj 2009, 16:58

velocity napisał(a):mijałem się z tą ferrarką ze dwa razy w katowicach i żeby jakoś szybko jechała to bym raczej nie powiedział,nie wiem nawet czy nie jeździły dwie takie same


Powiem Ci, że są nawet 3 takie same :D
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3020
Zdjęcia: 449
Rejestracja: 04 Sty 2007, 22:44
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alergia za kierownicą - jak sobie z nią radzić? Alergia za kierownicą - jak sobie z nią radzić?
    Razem z wiosną przyszedł ciężki czas dla alergików, uczulonych na pyłki i kurz. Prowadzenie auta w tym okresie jest dla uczuleniowców szczególnie uciążliwe. Łzawienie oczu, silny katar, obniżona koncentracja ...
    Volkswagen Golf - kompaktowy hatchback do miasta Volkswagen Golf - kompaktowy hatchback do miasta
    W przypadku pięciodrzwiowego Golfa wersją najbardziej ekonomiczną wyposażoną w automatyczną skrzynię biegów, jest odmiana z jednolitrową, trzycylindrową jednostką benzynową o mocy 110 KM. Jej zużycie paliwa wynosi ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda