Fiat 126 elx-demontaż bębna hamulcowego

20 Maj 2011, 19:51

Witam.dziś zakładałem linke hamulca ręcznego i tylne prawe koło nie hamuje.dowiedziałem się że zbierak czy coś takiego od ręcznego może być zapieczone.chciałem zdemontować bęben hamulca lecz nie wiem jak jeśli ktoś by mógł napisać jak dokładnie to będę wdzięczny.przy okazji może jak wymienić płyn hamulcowy bo też nie długo będę potrzebował takiej informacji.Z góry dziękuję za odpowiedz i Pozdrawiam.
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Maj 2011, 20:42

Przywal w bęben młotem :mrgreen: oczywiście z rozsądkiem :wink:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4682
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Maj 2011, 21:03

ale co sam powinien wejść czy jak?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Maj 2011, 21:04

Bardzo prosto.Zdejmujesz koło.Odkręcasz dwie śruby mocujące bęben i zdejmujesz.Demontujesz szczęki wszystko sprawdzasz, czyścisz jak trzeba wymieniasz zużyte części.Później wszystko składasz i po robocie.A z płynem jeszcze prościej.Odkręcasz wszystkie odpowietrzniki po kilku godzinach zakręcasz je nalewasz nowy płyn odpowietrzasz wszystkie koła i po sprawie.Czynności powyższe powinno wykonywać się przy oświetleniu naturalnym lub sztucznym mając otwarte oczy trochę zdolności manualnych i minimalne pojęcie o tym co się robi a z tym będzie chyba najgorzej.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

20 Maj 2011, 21:21

spoko,spoko to dam radę.a gdzie te odpowietrzniki znajdę?wiem że koło kół ale dokładnie?a co do zdjęcia bębna-zdejmuje koło,odkręcam te dwa wkrety i powinien wejść tak?tylko że mi nie chce zejść i nie wiem dlaczego.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Maj 2011, 21:36

seba145 napisał(a):spoko,spoko to dam radę.a gdzie te odpowietrzniki znajdę?


Może jednak kolega zacznie od literatury. Jest net , są miejsca skąd można pobrać jaką instrukcje z opisem i obrazkami ...................
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4682
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Układ wydechowy o zmiennej długości – 1989 rok
    Układ wydechowy o zmiennej długości to domena samochodów sportowych i aut o wysokich osiągach, choć zdarza się, że pojawia się on w sedanach, w których klekot Diesla nie licuje ze sportowym wizerunkiem producenta. ...

21 Maj 2011, 07:19

jest net to prawda ale mam mało czasu niestety i nie mogę poszukać,dlatego pytam Was Drodzy Forumowicze o pomoc.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Maj 2011, 09:58

Seba ,uważaj tylko z odpowietrznikiem, bo łatwo go urwać,najpierw zapuść go np.ropą(jest świetna),zawsze korzystaj z klucza oczkowego,nigdy nie ciągnij tylko delikatnie pukaj młoteczkiem w klucz, najpierw w kierunku zakręcania a potem wykręcania,do skutku,nigdy nie ciągnij bo możesz urwać,wtedy jest problem :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Maj 2011, 11:19

ok dzięki.

[ Dodano: 21 Maj 2011, 22:06 ]
więc jeszcze raz próbowałem pukalem młotkiem i normalnie i przez deskę,i naprawdę chyba robiłem wszystko żeby zdjąć ten cholerny bęben i nic.on jest chyba tak zapieczony że ja pie....e co mogę zrobić jeszcze żeby to zdjąć może nalac jakiegoś WD-40 czy coś co?jak tak kręciłem ręcznie tym bębnem na biegu czyli po parę cm w każda stronę i jak trochę szybciej kręciłem to pełno jakiejś rdzy i innego syfu wylatywalo na podłogę.ręcznego też nie mialem zaciągniętego i też nie dało się zdjąć.

[ Dodano: 29 Maj 2011, 16:01 ]
ok jakoś go zdjalem i już ręczny działa.tylko przód i tył już są cienkie te okładziny co hamują i mam teraz pytanie jak je wymienić?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002