Fiat Brava 1.4 12V-silnik pracuje tragicznie.Proszę poradzić

26 Lis 2014, 23:08

Hej, jestem kobietą, od razu na wstępie zaznaczam ten fakt, ponieważ nie znam się na mechanice i wszelkie specjalistyczne określenia zrozumiem zapewne jak język chiński. Proszę o wyrozumiałość.
Do rzeczy, zwracam się tu do Panów z prośbą o poradę. Co mam zrobić z fiatem brava. Po odpaleniu pracuje bardzo nierówno, bardzo głośno.
Jeden gar mu nie działa. Nie wiem dlaczego.
Jest to słaba seria silników, zdaję sobie sprawę z kiepskiej wyobraźni twórców, bo 12 zaworowy motor sprawia problemy. Wszystko zostało sprawdzone, od świec, po cewkę zapłonową. Żadna z wymienionych rzeczy nie zmieniła tego tłuczenia w silniku. Wszystko "niby" działa okej. Ciśnienie też jest dobre. Nie mogę pojąć o co chodzi z tym silnikiem. Jaja sobie ze mnie robi. Czy trzeba wymienić / rozbierać silnik?
Czy to się opłaca? To jest auto z 98 roku ale jeździł do tej pory fajnie, wysokoobrotowy i w sumie niezawodny. Nagle stał się staruszkiem, któremu brak mocy.
Czy to może być głowica? Dlaczego tak się dzieje?
Bardzo zależy mi na mądrej głowie, na poradzie, bo mi już ręce opadają.
Czy da się wymienić ten dupiasty silnik na inny, byleby nie 12 zaworowy?
Proszę o wsparcie
Dziękuję i serdecznie pozdrawiam
Liliana
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Fiat Brava
Paliwo: Benzyna + LPG

29 Lis 2014, 13:03

O wymianie zapomnij ,bo trzeba by wymieniać go z osprzętem i skrzynią biegów...tak więc ta operacja przekroczy 2 tys zł.
Moim zdaniem najpierw należy sprawdzić ,czy nie ma jakichś przedmuchów na połączeniach przy kolektorze lub sam kolektor nie jest pęknięty. Koniecznie trzeba sprawdzić czy silnik nie przeskoczył na rozrządzie.
Uszczelka pod głowicą o której wspominasz (jako głowica),raczej spowodowałaby nie tak głośne objawy ale dymienie i ubytki oleju lub płynu chłodniczego w szybkim tempie. W zbiorniczku od płyny chłodniczego mogłyby być tłuste plamy lub w oleju w silniku na bagnecie kontrolnym czy pod korkiem ,byłaby sina zawiesina.

Napisz czy to jest jakieś jednostajne dudnienie czy szarpanie ,pukanie,pstrykanie czy inny dźwięk który wzrasta lub nie przy zwiększaniu obrotów silnika. Jak zmieniło się spalanie? Pali tyle co wcześniej?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5729
Zdjęcia: 36
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2014, 21:49

Witamy. Jeśli w przypadku sprawdzenia układu zapłonowego i w wtryskowego oraz ciśnienia sprężania silnik nadal nie pracuje równo koniecznie należy sprawdzić słaby punkt tego silnika którym jest wycierający się wałek rozrządu a właściwie jego krzywki. Silniki 12V montowane w Fiacie miały poważne problemy ze smarowaniem w.w. wałka.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

14 Lut 2015, 17:36

Dziękuję za podpowiedzi.
Minęło trochę czasu i trochę cierpliwości mojej i Mechanika, który podjął się ogarnięcia tego trupa.
Wałek to cały winowajca. Dalej chodzi nierówno ale nie puka. Chodzi już całkiem "po ludzku".
Tym razem pojawił się problem z uszczelką pod głowicą, mam spore ubytki oleju, dolewam co 3 tygodnie ale jeżdżę dużo (zapewne ma to spory wpływ na owy fakt).
Przy odpalaniu dymienie sprawia, że czuję się wręcz niezręcznie wśród osób dookoła, zatem wszystkie znaki na niebie wskazują na tę cholerną uszczelkę.
Bardzo dziękuję za wcześniejsze porady, dużo mi pomogły, lubię rozmawiać z Mechanikiem na jakimś poziomie, wiedzieć co może być przyczyną problemu zanim zdecyduję się na oddanie do serwisu.
Tak na marginesie, Fiata się pozbywam, już nie chcę z nim więcej problemów i nikomu nie polecę tej wersji Bravki
Dziękuje jeszcze raz i pozdrawiam ciepło
Liliana
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Fiat Brava
Paliwo: Benzyna + LPG

16 Lut 2015, 13:42

Ten silnik jak już koledzy posali obarczony jest błędami kostrukcjnymi tyczącymi powodu,przez,który wałki rozrządu czyli krzywki posiadają niedostateczne smarowanie,by temu zapobiec należy wymieniać magistralę olejową co 60tyś km,istnieje też problem z elektroniką sterującą układem wtryskowym,temu bym się przyglądnął.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8267
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Lut 2015, 15:21

Tak jak zostało to wyżej napisane. Silnik źle zaprojektowany przez co po 100 tysiącach kilometrów zaczynają się problemy. Układ olejenia do sprawdzenia
kluska123
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Audi A3 II
Paliwo: Diesel
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak jeździć oszczędnie hybrydą?
    Jest stale rozwijana i zdaniem wielu stanowi złoty środek między bezemisyjną jazdą, a swobodą typową dla aut spalinowych. Technologia hybrydowa od lat jest czymś więcej niż tylko ciekawostką i pozwala oszczędzać kierowcom ...
    Toyota TJ Cruiser, pomysłowy minivan i SUV w jednym
    TJ Cruiser, zaprojektowany z myślą o aktywnym stylu życia, podróżach i sportach outdoorowych, zadebiutował jako koncept ponad 2 lata temu. Teraz japoński magazyn Best Car donosi, że auto ma trafić do sprzedaży. W październiku ...

  • 16 Lut 2015, 19:15

    O kiepskim rozwiązaniu tego modelu silnika dowiedziałam się niestety po fakcie zakupu. Dopiero, gdy zaczęły się potężne problemy zaczęłam sprawdzać specyfikacje i opinie na jego temat. Problem już rozwiązany, nauczkę mam tak solidną, że przy zmianie na inne auto poświęcę duuużo więcej czasu na odpowiednim wyborze. Teraz tez inaczej podchodzę do sprawy przed każdą kolejną naprawą. Obecnie szukam czegoś innego ale nie tu o tym wątek powstał, więc nie chcę zaśmiecać. Mam tylko jedno pytanie - jeśli można. Jakie strony Panowie polecają, nie sponsorowane, jakies niezależne testy, opinie którymi można się poniekąd kierować przy wyborze auta. Mogę być w błędzie, ponieważ zupełnie się na tych sprawach nie znam ale na przykład taki Auto Świat chyba odpada, wszelkie testy są jednak trochę nagięte i opłacane. To tylko moje przypuszczenia, jeśli jestem w błędzie to sorry. Będę wdzięczna za podpowiedzi
    L.
    Liliana
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Auto: Fiat Brava
    Paliwo: Benzyna + LPG

    23 Lut 2015, 23:56

    hej, ja ze swojej strony moge polecić ceramizator, to specjalny preparat regenerujący silnik i wzmacnający jego żywotność. regularnie stosowany zapobiegnie takim problemom na przyszłość. być może zdziała coś nawet6 teraz :)
    mankell
    Nowicjusz
     
    Posty: 37
    Prawo jazdy: 18 01 2009
    Auto: volkswagen golf

    24 Lut 2015, 14:40

    Liliana napisał(a):Jakie strony Panowie polecają, nie sponsorowane

    Chciałbym być oryginalny ale nie będę. jeśli chodzi o wiedzę na temat modeli itp,spalania,awarii i opinii,to
    [link do autocentrum.pl wygasł]
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
     
    Posty: 5729
    Zdjęcia: 36
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna