Fiat Bravo 1,4 12v silnik po nagrzaniu dostaje czkawki

Fiat Bravo 1,4 12v silnik po nagrzaniu dostaje czkawki

13 Maj 2010, 06:45

Witam, mam problem, odpaliłem silnik bez zadnych problemów lecz po przejechaniu paru kilometrów lub po nagrzaniu się na postoju silnik zaczyna miec problem z jakby brakiem odpowiedniej dawki paliwa ,pompka podaje paliwo sprawdzałem, odpalenie za każdym razem jest bez problemowe, czy problem tkwi w jakimś błędem w komputerze? Wymieniłem przewody wn sprawdziłem świece oraz wymieniłem krokowy. Sprawa jest taka że silnik odpala na kopa pracuje dobrze do chwili na grzania silnika potem ma wachania obrotów z 500 do 1500 i tak w kólko ,silnik czasem zgaśnie .Jazdy ciężko kontynuowac bo jak złapie czkawke to robi żabki. Proszę o jakieś rady.
coin
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 13 Maj 2010, 06:43
Miejscowość: herwegen

Re: Fiat Bravo 1,4 12v silnik po nagrzaniu dostaje czkawki

13 Maj 2010, 09:58

Ja w mojej bravie miałem to samo tylko ja miałem silnik 1.6 16v, tylko po 2500 obrotów wszystko ok, kopa miał itp. Ale chcialem zapytać czy dużo ci pali bo mi w tamtym czasie paliła z 14 litrów, z tego co mi mówili mechanicy to problem mógł być z komputerem lub przepływomierzem powietrza ale wtedy juz to olałem i sprzedałem bo nie było mnie stać na taką drogą jazdę...
re_volt
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 39
Rejestracja: 12 Maj 2010, 17:58
Miejscowość: Polska

Re: Fiat Bravo 1,4 12v silnik po nagrzaniu dostaje czkawki

13 Maj 2010, 22:43

Witam!
Mam ten sam problem w moim Bravku :sad: . Dodatkowo zapala się kontrolka sygnalizująca usterkę silnika (w kształcie wtrysku). Także wymieniałem krokowy, czyszczony był wtrysk i przepustnica – nic nie dało. Robiłem diagnozę komputerowa. Wystąpił problem z połączeniem przy zapalonym silniku. Mechanik stwierdził, że to wina komputera i skumulowania jakiś błędów. W dodatku czujnik temperatury silnika wskazuje -34ºC i chyba dlatego występuje dławienie silnika. Możliwe, że to także powód wysokiego spalania. Poradzono mi rozłączyć komputer na noc w celu jego zresetowania. Pomogło, ale na krótko. Silnik padł w trakcie jazdy i nie dał się odpalić. Pomogło szybkie odłączenie i podłączenie wtyku komputera.

Czy mógłby mi ktoś poradzić:
Jak pozbyć się tych błędów? Czy wymienić cały komputer i czy nowy będzie kompatybilny? W Internecie można znaleźć sterowniki za 200-300 zł. Czy warto i czym się kierować?
Trochę się rozpisałem, ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie.

Byłbym wdzięczny za wszystkie rady, za które z góry dziękuję!
Nicko
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 13 Maj 2010, 22:09
Miejscowość: Chełm/Kraków

Re: Fiat Bravo 1,4 12v silnik po nagrzaniu dostaje czkawki

14 Maj 2010, 13:28

To jest dziwne że ja kiedyś nawet pytałem w serwisie i nawet oni umywają ręce od tego i nie wiedzą czym to jest spowodowane :)
re_volt
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 39
Rejestracja: 12 Maj 2010, 17:58
Miejscowość: Polska

Re: Fiat Bravo 1,4 12v silnik po nagrzaniu dostaje czkawki

15 Maj 2010, 07:16

Byłem na komputerze ,wyskoczył błąd czujnika obrotów/czujnik położenia Brak sygnału kod 0203 kupiłem owy czujnik podano mi czujnik położenia walka rozrzadu .po niedzieli wymiana.oby bylo to.
coin
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 13 Maj 2010, 06:43
Miejscowość: herwegen

Re: Fiat Bravo 1,4 12v silnik po nagrzaniu dostaje czkawki

16 Maj 2010, 06:50

Jeśli to nie będzie to, to przyjrzyj się aparatowi zapłonowemu, czy temu co tam masz do sterowania zapłonem. BARDZO często jeśli jest niesprawny to zrzuca winę na czujnik położenia wału korbowego/rorządu o czym mechanicy zapominają. I ta charakterystyczna czkawka i to, że objawy występują tylko po nagrzaniu też bardzo pasuje do tego...
Kenji
Początkujący
 
Posty: 73
Rejestracja: 26 Lut 2010, 19:42
Miejscowość: Łódzkie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI Paceman - pierwsze na świecie Sports Activity Coupé MINI Paceman - pierwsze na świecie Sports Activity Coupé
    MINI prezentuje pierwsze na świecie Sports Activity Coupé w segmencie premium pojazdów małych i kompaktowych; MINI Cooper S Paceman jest siódmym modelem w rodzinie marki i oferuje innowacyjną kombinację ...
    Nowe Audi S3 Sportback - oszczędne, szybkie i komfortowe Nowe Audi S3 Sportback - oszczędne, szybkie i komfortowe
    Moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm, sprint od zera do 100 km/h w pięć sekund – nowe Audi S3 Sportback oferuje najlepsze osiągi w swojej klasie. Charakteryzuje się też wzorcową efektywnością: silnik 2.0 TFSI ...

  • Re: Fiat Bravo 1,4 12v silnik po nagrzaniu dostaje czkawki

    20 Maj 2010, 15:31

    Czujnik okazał się dobry ,lecz był zabrudzony olejem ,wyczyszczony zostal i zamontowany z powrotem. Po nagrzaniu silnik nie czkał ,ale zobaczy sie dopiero jak pojade do pracy w sobotę .

    [ Dodano: Sob Cze 05, 2010 17:33 ]
    A więc sprawa niby banalnie prosta ,lecz działa na 100% wystarczyło wymontowac czujnik polozenia wału nie wałka rozrządu i go wytrzec . Mój bylmokrawy z oleju, lecz olej mi nie cieknie,po prostu z czasem lat zabrudzenie było już na tyle dokuczliwe ze dało znac . A propo silniczek krokowy jak wymieniacie to na tylko orginalny ,bo mój kupiony za 70 zl na allegro okazal się nie trafnym i powoduje błąd do komputera.
    coin
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 13 Maj 2010, 06:43
    Miejscowość: herwegen
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Subaru Impreza STI