Fiat Doblo - Zagadkowa usterka

12 Lut 2019, 15:10

Witam wszystkich.
Mam dość poważny problem z moim autem jakim jest Doblo 1.6 CNG 2006r. I nie bardzo wiem co to może być. Najprościej rzecz ujmując nie jestem w stanie ruszyć ani do przodu ani do tyłu. Po wrzuceniu biegu i próbie ruszenia słychać ogromny stukot a sam silnik tak podskakuje że aż mi się wydech rozszczelnił. Wygląda to trochę tak jakby auto chciało ruszyć ale coś się zrywało... Na szczęście stało się to u mnie pod domem i najpierw problem dotyczył biegu wstecznego... jak już wjechałem na podwórko to posypało się i podczas próby jazdy do przodu.
Aby bardziej zobrazować awarię nagrałem krótki filmik

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


* jak widać ‚walenie’ jest na tyle intensywne że odpadają kołpaki :/
Z góry dziękuję za sugestie odnośnie tej awarii

Pozdrawiam
mcrazy
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 12 1983
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A6 C6 Le Mans
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

12 Lut 2019, 15:13

Właśnie wróciłem od auta i ogólnie to półosie i przeguby wyglądają ok. Osłony całe i suche, luzów też nie ma. Podczas próby ruszania na skręconych kołach nic ‚innego’ się nie dzieje a same półosie wydają się być w tym czasie sztywne. Nagrałem kolejny filmik aby przybliżyć problem.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Pozdrawiam
mcrazy
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 12 1983
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A6 C6 Le Mans
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

12 Lut 2019, 16:25

Podniosłem auto aby przyjrzeć się bliżej tym przegubom. No i szczerze to wyglądają ok... kręcą się bez oporów i bez niepokojących dźwięków. Nie mają też luzów. Ale za to są przypocone olejem który wygląda dość 'świerzo'... oprócz tego osłona z wewnętrznego po stronie pasażera zsunęła się bardzo delikatnie ale znów w środku nic się nie działo... żadnych luzów, ukruszonych części itp...

Kolejne dwa filmiki z przegubami wewnętrznymi... Zewnętrznych nie pokazuje gdyś wyglądają idealnie z czego jeden jest praktycznie nowy...

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Pozdrawiam
mcrazy
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 12 1983
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A6 C6 Le Mans
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

12 Lut 2019, 16:58

Czy dzieje sie to na każdym biegu? Chyba skrzynia skończyła żywot

Sprawdź jeszcze przegub wewnetrzny
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11196
Zdjęcia: 55
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

12 Lut 2019, 17:15

Tak, dzieje się to na każdym biegu. Widać to na filmie poniżej. Zauważyłem teraz , że częstotliwość stuków jest inna na innych biegach... czyżby zatem była to skrzynia ? :/

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

mcrazy
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 12 1983
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A6 C6 Le Mans
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

12 Lut 2019, 17:19

mcrazy napisał(a):Zauważyłem teraz , że częstotliwość stuków jest inna na innych biegach...
to akurat normalne, im wyższy bieg tym szybsze obroty przegubu. Sprawdź jeszcze przegub wewnetrzny od skrzyni czy sie nie rozsypał jeżeli git to cos dalej czyli w skrzyni
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11196
Zdjęcia: 55
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Top 10 najpopularniejszych modeli z pełnym napędem hybrydowym
    Toyota jest najpopularniejszą marką na rynku pełnych hybryd, a jej udział w nim wynosi 83,1% po zarejestrowaniu 11 360 takich samochodów. Drugie miejsce zajmuje marka Lexus z 9,2-procentowym udziałem (1260 egz.), zaś ...
    Kamery wykrywają kierowców którzy używają telefonu w czasie jazdy
    Używanie telefonu komórkowego w czasie prowadzenia samochodu może skończyć się wypadkiem drogowym. Wciąż jednak bardzo wielu kierowców podczas jazdy pisze SMS-y lub rozmawia, trzymając telefon w ręce. Odpowiedzią ...

  • 12 Lut 2019, 17:25

    Nieco wyżej opisywałem jak wyglądają przeguby wewnętrzne + filmiki

    Wyglądają zdrowo... :/
    mcrazy
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Prawo jazdy: 05 12 1983
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Audi A6 C6 Le Mans
    Silnik: 2.0 TDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2010

    12 Lut 2019, 20:27

    mcrazy napisał(a):Nieco wyżej opisywałem jak wyglądają przeguby wewnętrzne + filmiki

    Wyglądają zdrowo... :/
    Prawy wewnętrzny budzi wątpliwości . Po zsunięciu osłony widać jakby półoś była za krótka i tzw kamienie siedzą za płytko. Na jednym z filmów można zauważyć że zespół napędowy w rytm stukań przesuwa się w lewą stronę. Pokaż na filmie jak zachowuje się prawa półoś podczas próby ruszania. Pokaż przegub zewnętrzy jak i wewnętrzny.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3274
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    12 Lut 2019, 20:32

    Ok pokazałeś film, widać na nim że półoś nie rusza ani trochę ale przegubu wewnętrznego nie widać i właśnie to trzeba ustalić, jeżeli przegub też się nie rusza to rozsypała się główna zębatka która przekazuje napęd na półoś
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11196
    Zdjęcia: 55
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
     
    • Warto przeczytać