Fiat Multipla 1,6-dziwne tarcie

16 Lis 2008, 11:00

Witam! Mam problem z moją Multiplą 1,6. Podzczas dodawania gazu po zmianie biegu na wyższy słychac silne tarcie, które ustaje dop po osiągnięciu przesadnie wysokich obrotów na danym biegu. Jeżeli gazu dodaję wyjątkowo ostrożnie to problemu nie ma ale tak się nie da jeżdzic!!! Czy ktoś spotkał się z takim problemem?Pomocy!!!
piotruspan1
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 17 Lis 2008, 18:42

    To jest tarcie,czy pisk?Może sprawdz napięcie paska alternatora itp.
    lisek473
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    20 Lis 2008, 10:14

    Zdecydowanie silne tarcie (podobne do ostrego hamowania na wytartych do zera klockach które są ok.) Nie jest to raczej pisk paska. Dzwięk jest mocno słyszalny od strony kierowcy tzn. sprzęgła i skrzyni a paski są z drugiej. Przy otwartych oknach dzwięk słychac jeszcze bardziej z zewnątrz. Czasami jest to tylko trochę mniej odczuwalne przy zimnym silniku po mrożnej nocy ale tylko chwilę. Sama skrzynia przy pracy na luzie przy niewciśniętym sprzęgle już trochę terkocze, co mija po jego wduszeniu. Samo sprzęgło łapie tak od środka ale nie jestem przekonany żeby to był jego uślizg bo obroty wtedy nie rosną a silnik wyrażnie "przymula"
    piotruspan1
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    20 Lis 2008, 10:27

    Stawiam na uszkodzona tarczę sprzegłową:

    -Okładziny mogą być starte do blachy
    -Obluzowana tarcza przy wielowypuscie wałka sprzegłowego
    Trabant-moj mały świat...
    Hajs
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 128
    Miejscowość: Zamość

    20 Lis 2008, 10:49

    Niewykluczone? Kiedy jadąc na danym biegu puszczam gaz to też coś tam słychac. Jak podniosę auto na lewarku przy włączonym biegu i obracam kołem prawo-lewo w zakresie luzu to słyszę cykanie jakby poluzowanych blaszek.Sprzęgło łapie dośc miękko Ps. jeżeli pojeżdzę jeszcze trochę na takim sprzęgle to oprucz niego mogę uszkodzic coś jeszcze?? Ogromne dzięki za rade!!!
    piotruspan1
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    20 Lis 2008, 20:36

    Skoro sprzegło miekko łapie to na 90% jest luz pomiedzy flansza osadzona na wałku a tarcza.
    Hałas może pochodzić tez od wyrobionego łożyska lub pęknietej sprezyny.
    Tak czy inaczej trzeba wymienic komplet -łożysko, tarcze, docisk.

    Jezdzić sie DA ale czy można...? W każdym momencie może tarcze sciać i samochód nie ruszy z miejsca. A skrzynia bedze narażona na nagłe obciażenia.
    Tak że lepiej nie :)
    Trabant-moj mały świat...
    Hajs
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 128
    Miejscowość: Zamość
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czarna skrzynka w samochodzie będzie obowiązkowa
      Czarna skrzynka, znana także jako rejestrator danych zdarzeń (EDR - Event Data Recorder), to urządzenie instalowane w pojazdach samochodowych, które zbiera i przechowuje dane dotyczące pewnych zdarzeń, takich jak kolizje ...
      MORPHOZ - łączność i sztuczna inteligencja
      Na kierowcę i pasażerów Renault MORPHOZ czeka komfortowe i przestronne wnętrze LIVINGSPACE, przypominające prawdziwy salon. Siedząc wygodnie, każdy w swoim fotelu, kierowca i pasażerowie są dopieszczani przez sztuczną ...

    22 Lis 2008, 13:06

    Ok. No to czeka mnie kolejna akcja ale i tak się cieszę że to najprawdopodobniej sprzęgło, zrobię i będę miał dla siebie a wymieniac lub rozbierac skrzynię to koszmar a i tak gwarancji na sukces nie ma.
    Dzięki za radę.
    piotruspan1
    Nowicjusz
     
    Posty: 5