Fiat Punto 2; 1.2 8V nierówna praca silnika zaraz po starcie

Re: Fiat Punto 2; 1.2 8V nierówna praca silnika zaraz po sta

27 Lut 2009, 11:25

a mi sie swieciła kontrolka cały czas i chodził na 2 cylindrach elektryk mowi ze najprawdopodobniej komputer bo one mialy jakie wadliwe zobaczymy jak sprawdzi to napisze co jest
adamo0077
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 27 Lut 2009, 09:34

Re: Fiat Punto 2; 1.2 8V nierówna praca silnika zaraz po sta

27 Lut 2009, 22:00

na odległośc ciężko cos poradzic ale ja bym poszedł droką cewek z modułem.
shrek19791016
Początkujący
 
Posty: 125
Rejestracja: 16 Sty 2009, 18:43

Re: Fiat Punto 2; 1.2 8V nierówna praca silnika zaraz po sta

28 Gru 2009, 13:06

Witam mam problem ze swoim samochodem, mam fiata punto silnik 1.2. rocznik 1997, po uruchomieniu zimnego silnika coś mi tam stuka a jak się rozgrzeje to już tego nie ma. co mam z tym zrobić? muszę wymieniać silnik?? proszę o odpowiedź
aniolekop19
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 28 Gru 2009, 12:56
Miejscowość: Kielce

Re: Fiat Punto 2; 1.2 8V nierówna praca silnika zaraz po sta

07 Lip 2010, 16:51

Mam ten lub podobnie wyglądający problem.
Świeci mi się żółta lampka błędu silnika, przy uruchamianiu obroty spadają, ale po chwili same wracajądo normy (niekiedy muszę zgasić silnik i ponownie uruchomić, innym razem wystarczy dodać gazu).
Jak narazie wydaje mi się że rozwiązałem częściowo problem!
Wymontowałem korpus przepustnicy i wymyłem benzyną regulator wolnych obrotów (krokowiec), przepustnicę, korpus (nie ruszałem czujnika położenia przepustnicy z obawy przed uszkodzeniem - bo jest brak łatwego dostępu). Podobnie postąpiłem z czujnikiem ciśnienia i temperatury.
Następnie po włączeniu stacyjki i zgaszeniu się lampek kontrolnych ( tych co zawsze gasną przed rozruchem ) wyłączeniu innych elektrycznie zasilanych elementów typu dmuchawa, światła, rozłączyłem akumulator (klema -).
Po około 40-45 min podłączyłem akumulator, odpaliłem strzałę, zgasiłem i ponownie odpaliłem, silnik pracował ( bez dodawania gazu, uruchamiania radia, dmuchawy...)do momętu załączenia się silniczka wiatraczka płynu chłodzącego - trzy krotnie, potem trzy lekkie przygazówki. Byłoby wszystko OK, pali jak dawniej (przed usterką), nie zużywa więcej niż zwykle paliwa, ale jest jeden szkopuł- lampka świeci nadal.
Kolega mówi mi, że widocznie błąd który był przyczyną zapalenia się jej, musiał się już zakodować w sterowniku ( ponoć sam się wykasuje tylko wtedy gdy błąd trwa poniżej 8 sekund) a teraz albo reset w ASO, lub sterownik wymienić.
Ma ktoś może na to radę lub inne sugestie!
Chętnie się czegoś dowiem (nauczę)
Pozdrawiam i dziękuję za rady :roll:

[ Dodano: 12 Lipiec 2010 ]
Przedwczoraj rano przestała świecić pomarańczowa lampka :grin: Od tej pory odpalałem autko około 15 razy i przejechałem ponad 350km. JEST JAK DAWNIEJ
abel
Nowicjusz
 
Posty: 25
Rejestracja: 07 Lip 2010, 15:52
Miejscowość: Polska Dolnośląskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] Cruze 1,8 / Elantra V 1,6 / 3 II 2,0 / Fluence 2,0 [C] Cruze 1,8 / Elantra V 1,6 / 3 II 2,0 / Fluence 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu C - silnik benzynowy o mocy około 140KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2011 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Chevrolet Cruze 1,8 - 141KM - Hyundai ...
    Nagroda Nagroda "Design Trophy" dla Audi A3 i A1 Sportback
    W plebiscycie "Auto Trophy 2013", dwa modele marki Audi bezkonkurencyjnie pokonały rywali. Prawie 31 procent, spośród ponad 24 tysięcy biorących w nim udział czytelników niemieckiego magazynu Auto Zeitung, w ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      passat b5 german style
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda