Fiat Uno 1.4ie 1994r - Silnik gaśnie po wdepnięciu na gaz.

08 Lis 2008, 11:23

Witam, przeszukałem całe forum i nie znalazłem podobnego przypadku, więc założyłem nowy temat. Mam fiata uno, 1.4ie 1994r z przebiegiem 150tys. Jestem trzecim właścicielem, ale drugiego znałem osobiście więc historię samochodu również. Mam teraz do wymiany olej + filtr, rozrząd, uszczelkę pod głowicą, filtr powietrza. Świece + przewody są nowe, filtr paliwa niedawno wymieniany, to samo dotyczy pompki paliwa i przewodów paliwowych. Alternator i rozrusznik w dobrej formie. Akumulator trzyma nawet w duży mróz. W zeszłym tygodniu po przejechaniu około 40km silnik zdusił się w trakcie przyspieszania i nie chciał odpalić. Nie pomogło odpalanie na zaciąg. Po godzinnym postoju pod domem spróbowałem uruchomić silnik i udało się. Nie zauważyłem nic dziwnego. Myślałem, że to może zawilgocona instalacja po przejechaniu dużej kałuży. Jednak następnego dnia odpaliłem auto i po próbie przegazowania silnik dusił się (wcześniej było słychać strzał sprężonego powietrza lub gazów - wydech bynajmniej też jest prawie w całości wymieniony), sytuacja nie ulegała zmianie nawet po rozgrzaniu silnika. Jeśli odpalę go i pozostawię samego sobie, nie ma problemu silnik pracuje w miarę równo, no może pierwsza minuta to delikatne dławienie się. Co może być przyczyną?
m_parker
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 25 Gru 2008, 17:31

    Dopiero w tym tygodniu miałem czas się zająć autem. Wymieniłem aparat zapłonowy (kompletny), filtr paliwa i powietrza. Silnik pracuje idealnie równo na niskich obrotach i na biegu jałowym, tak ładnie jeszcze nie chodził. Problemy z odpalaniem zniknęły. Jednak po dłuższej jeździe, kiedy silnik jest już solidnie rozgrzany dalej są problemy. Kiedy mocniej wcisnę w gaz, silnik dalej się dusi. Kiedy temperatura silnika jest bardzo wysoka, gaśnie nawet na niskich obrotach. Do tego kopci na biało, ale dym nie śmierdzi jakoś specjalnie. Olej jest czysty, płynu chłodniczego nie ubywa.
    Co to może być?

    EDIT: Sorry, że dwa posty jeden pod drugim, ale pierwszego nie mogę edytować.
    m_parker
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    26 Gru 2008, 02:23

    To jest wtrysk?Jeżeli tak,to trzeba zmierzyć czujnik temperatury,jaki ma opór przy ciepłym i zimnym silniku.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Udany silnik 8AR-FTS turbo "200t" - Lexus
      Przez całe dekady Lexus konsekwentnie wyposażał swe samochody w benzynowe silniki wolnossące – od słynącej z wyjątkowej kultury pracy widlastej ósemki w pierwszym flagowym Lexusie LS 400, po pięciolitrowe V8 ...