Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

08 Paź 2012, 19:50

Zrób testa włóż przed chłodnice karton tak żeby nie dmuchało na nią powietrze przejedź troche, jak temperatura wyjedzie na 90 wyjmij karton i znajdź jakąś górkę z której będziesz mógł zjechać na luzie jak temperatura będzie spadać to termostat.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy od: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

08 Paź 2012, 19:56

No to tak robiłem praktycznie tylko nawet nie trzeba było górki bo zagrzałem go na postoju i jak ruszyłem to przy normalnej jeździe zaczęła wskazówka spadać także to takie objawy jak piszesz, no nic pewnie zmienię jeszcze raz i dam znać co i jak, bo płyn raczej na takie coś nie powinien mieć wpływu no nie?
jaro467
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 08 Paź 2012, 19:05
Prawo jazdy od: 02 11 2004
Auto: UnoFire 1.0/Honda Civic 2.0iTD
Silnik: 999cmm / 2.0 iTD
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

08 Paź 2012, 19:59

To masz odpowiedz, termostat nie trzyma i nie żadne skalowania wskaźnika bo na postoju temperature łapie więc wskaźnik jest oki, reduktora raczej nie masz przed chłodnicą żeby mógł sie studzić od pędu powietrza.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy od: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

08 Paź 2012, 20:02

Kupiłeś sam wkład ( choć nie wiem czy jest dostępny ) , czy kompletny z korpusem ? Przed montażem tego nowego rzuciłeś choć okiem czy aby jest zamknięty ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

08 Paź 2012, 20:27

Kupiłem cały z korpusem wiesz bo wiem że jak samą wkładkę się kupi(a są do kupienia) to może być to nie szczelne i tak jak pisałem na oko był dość solidnie zrobiony i nie wydawał się być otwarty. A miał on tam jeszcze taki jakby osobny otworek mały z śrutem który niby go miał przytykać i nie wiem po co to wogóle tam jest kurde?? Gdy termostat znajduję się w pozycji roboczej to jestem przekonany że ta śrucinka nie zatyka tego otworu małego. Nie wiem czy wiecie o czym piszę??
jaro467
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 08 Paź 2012, 19:05
Prawo jazdy od: 02 11 2004
Auto: UnoFire 1.0/Honda Civic 2.0iTD
Silnik: 999cmm / 2.0 iTD
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

08 Paź 2012, 20:46

jaro467 napisał(a): Nie wiem czy wiecie o czym piszę??


Ja wiem ........śrucinka jest po to żeby układ się odpowietrzył . Ją można pominąć w naszych rozważaniach . Te termostaty są dosyć szczelne , mają gumowe uszczelnienia grzybka . Jak zimny jest zamknięty to jest ok.( możesz dmuchnąć w króciec i ocenić jego zamknięcie ). Poza tym możesz sprawdzić jego poprawne działanie . Wymontuj , wsadż do jakiego garnka z wodą i gotuj. Jak woda zacznie się prawie gotować to termostat będzie się otwierać . Gdy to zrobi wcześniej to jest to d.....y
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Škoda Kodiaq SPORTLINE i Škoda Kodiaq Scout Škoda Kodiaq SPORTLINE i Škoda Kodiaq Scout
    Modele KODIAQ SPORTLINE i KODIAQ SCOUT stawiają kolejny krok w ofensywie czeskiej marki w segmencie SUV. ŠKODA KODIAQ SPORTLINE Elegancki i dynamiczny SUV, który szczególnie przypadnie do gustu entuzjastom ...
    Co zrobić gdy zderzenie jest nieuniknione? Co zrobić gdy zderzenie jest nieuniknione?
    Wśród wielu kierowców można spotkać się z opinią, że w przypadku sytuacji awaryjnej – uderzenia w potencjalną przeszkodę (drzewo czy inny samochód), należy uderzyć bokiem auta. Nic bardziej mylnego! ...

  • Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

    08 Paź 2012, 20:52

    No to powiem Ci tak kolego że tak robiłem właśnie z tym starym przed kupnem nowego i tak właśnie się zachowywał że zaraz przed gotowaniem zaczął się otwierać (czyli wychodzi na to że był dobry) a temp była taka jak pisze ok 65stC :(( i dalej w d... jestem, a dociekam tego bo wychodzi na to że silnik jest cały czas niedogrzany i więcej spala - i o to mi właśnie chodzi:(
    jaro467
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 08 Paź 2012, 19:05
    Prawo jazdy od: 02 11 2004
    Auto: UnoFire 1.0/Honda Civic 2.0iTD
    Silnik: 999cmm / 2.0 iTD
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

    08 Paź 2012, 21:02

    nie żadne skalowania wskaźnika bo na postoju temperature łapie więc wskaźnik jest oki

    ja bym powiedział że działanie jest , a jaka ta temperatura jest to dobry termometr wiecej powie :roll:
    a czy chłodnica jest oryginalna z tego modelu ? o ile sobie dobrze przypominam auto wujka- 97r to nie zasłaniała całego otworu w pasie przedn.
    przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
    sympatyk
    Zaawansowany
     
    Posty: 878
    Rejestracja: 08 Cze 2010, 18:09
    Miejscowość: na skraju grodu
    Prawo jazdy od: 15 09 1976
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Freelander e picc. scuderia
    Silnik: Otto 95÷121
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

    08 Paź 2012, 21:17

    I tak też jest, nie zasłania i jest orginał bo auto nie było bite i nic nie było sztukowane, kupiłem je z pewnego źródła i wiem o nim dość dużo także jakieś tam kombinacje nie wchodzą w grę. No nie wiem to pewnie bede sie musiał do aso fiata wybrać kurde i może mi powiedzą co to jest, a może nie będa sami wiedzieć, troche lipa z tym :(
    jaro467
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 08 Paź 2012, 19:05
    Prawo jazdy od: 02 11 2004
    Auto: UnoFire 1.0/Honda Civic 2.0iTD
    Silnik: 999cmm / 2.0 iTD
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

    08 Paź 2012, 21:45

    To powiem Ci kolego że ten stary był zły bo według tego co sprawdzałem właśnie w Tolerance Data w Twoim aucie termostat powinien sie otwierać przy 85=>89 st C, więc stary był beee i nowy najwidoczniej też, takie rzeczy sie zdarzają i naprawde nie masz co kombinować tylko trzeba wymienić termostat bo przyjdą mrozy i będziesz w bladej du... :shock: jak auto w ogóle sie nie będzie grzało:/. A na gwarancje to chyba liczyć nie możesz bo tak już w naszym kraju jest że jak coś zamontujesz to nie możesz zwrócić ale niestety bez tego nie sprawdzisz czy działa poprawnie. Można by było szukać dziury w całym jakby Ci sie auto przegrzewało wtedy można by było gdybać czy układ sie odpowietrzył ale czy pompa wody działa, ale w Twoim przypadku termostat nie działa poprawnie więc trzeba go wymienić, a jak to zrobisz daj znać czy pomogło:)
    przemek217
    Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 611
    Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
    Miejscowość: Limanowa
    Prawo jazdy od: 16 01 2005
    Auto: Audi a6 C5
    Silnik: 1.8 T 150KM AEB
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

    09 Paź 2012, 11:02

    No wiem przemek217 jeszcze dziś sie kawałeczek przejechałem dosłownie i wskazówka ani drgnęła a jak złapałem za wąż od termostatu do chłodnicy to od strony termostatu był taki letni i pewnie to bedzie świoadczyło jego niesprawnośći(no chyba że wąż zagrzał się od jego korpusu). Dzwoniłem też do aso fiata i gość z serwisu o dziwo pogadał ze mna konstruktywnie i wcale nie zapraszał do serwisu tylko mówił tak jak Ty przemek że temp. steruje tylko termostat i nic innego i jezeli tak się dzieje to będzie to jego wina.
    Do sklepu dzwoniłem to oczywiście wymiana na inny nowy nie wchodzi w grę bo używany już był i tylko droga reklamacji zostaje, ale mam jeszcze termostat od uniaka 1.4 i zobaczę może wkładka będzie pasować to podmienię i zobaczę. Narazie dzieki panowie za rady, jak ogarnę temat to dam znać.

    Ps. Gdyby wkładka nie pasowała do tego mojego to mam do sprzedania termostat do una 1.4(sprawny na pewno bo jeździł w uniaku do tygodnia wstecz, ale uniak poszedł na złom i wiadomo:) )

    Sprawdzałem nie pasuje wkładka więc na sprzedaż jest termostat od uno 1.4, jeszcze dziś spuściłem płyn i zalałem wodą bo myślałem ze to może wina płynu ale dalej to samo, a jak oddawałem do sklepu ten niby nowy to gość mówił że to nie będzie termostat tylko co innnego(a wczoraj twierdził że na bank termostat:) -jaja jak arbuzy).
    jaro467
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 08 Paź 2012, 19:05
    Prawo jazdy od: 02 11 2004
    Auto: UnoFire 1.0/Honda Civic 2.0iTD
    Silnik: 999cmm / 2.0 iTD
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

    09 Paź 2012, 15:52

    Ale tam nie ma innej możliwości!!! nie słuchaj gościa, auto chodzi non stop na długim obiegu bo termostat go nie zamyka i nie ma innej możliwości!! jeśli wszystko jest takie jak ma być <chłodnica, węże, pompa> to tylko termostat którego na oko nie sprawdzisz jedynie garczek z wodą i termometrem na palnik i grzać, patrzysz przy jakiej temp będzie sie otwierać i tyle, tak jak pisałem u Ciebie to temp 85=>89 st C. Trzeba było z gościem w sklepie grzać wode na herbatę i przy okazji sprawdzić :naughty:
    przemek217
    Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 611
    Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
    Miejscowość: Limanowa
    Prawo jazdy od: 16 01 2005
    Auto: Audi a6 C5
    Silnik: 1.8 T 150KM AEB
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

    09 Paź 2012, 19:17

    cóz przypominam sobie jak parę lat temu wymieniałem termostat w bravie bo mi się nie podobał , ale kupiony nowy w sklepie - też grzechotał wnetrznościami , a co istotne
    niezamykał do końca dużego obiegu po porównaniach zamontowałem nowy jak lepszy,
    ale co ciekawe temperatura rośnie na wskażniku do około 100 st i po chwili opada do 90

    myśle że termostat kupiony do una ma zakres otwarcia za wczesny właściwy dla ciepłej Italii ,
    my mamy chłodniej i potrzebujemy termostatu z wyższą temp otwarcia ,

    dla potwierdzenia sytuacji dziś zamontowałem zimowy termostat do Frelka, "letni" odpoczywa na półce do wiosny :roll:

    kolego Jaro nie wygłupiaj się z tą wodą w układzie jak nie chcesz wiekszych kłopotów ,
    chyba że na 2 dni
    przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
    sympatyk
    Zaawansowany
     
    Posty: 878
    Rejestracja: 08 Cze 2010, 18:09
    Miejscowość: na skraju grodu
    Prawo jazdy od: 15 09 1976
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Freelander e picc. scuderia
    Silnik: Otto 95÷121
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

    09 Paź 2012, 19:35

    Jaki ,,zimowy termostat"?? co Ty kolego sympatyk opowiadasz?? nie ma czegoś takiego, może być termostat o wyższej temperaturze otwarcia!! ale po coś producent samochodu przewiduje taką a nie inną temperature pracy silnika!! a później jest wielkie zdziwienie że uszczelkę pod głowicą szlak trafił, taką partyzantkę to sobie można w traktorze samorobie odstawić, i nie proponuj tego innym bo i tak to dużo nie da w zimie bo silnik tak samo sie nagrzewa z niezależnie jakim termostatem!!
    A tak dla jasności kolego sympatyk przeczytaj to co pisałem we wcześniejszych postach że w fiacie uno termostat powinien otworzyć sie między 85=>89 st C a to jest normalna nie niska temperatura.
    przemek217
    Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 611
    Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
    Miejscowość: Limanowa
    Prawo jazdy od: 16 01 2005
    Auto: Audi a6 C5
    Silnik: 1.8 T 150KM AEB
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Fiat Uno - problem przy słabo nagrzanym silniku

    09 Paź 2012, 20:54

    kolego Przemek Ty zaczynasz naprawiać , ja juz dawno :mrgreen: , tyle że cięższe roboty
    zlecam młodszym mechanikom , trudno wiek,
    ale czemu musze po nich takich mądrych... poprawiać , :?:
    nie czytasz uważnie o jakim aucie pisałem, nie wiesz dlaczego ,
    poszukaj sobie troche wstecz o problemach HGF silników K serii Rovera we Frelkach , moze też na innych forach
    a zapewniam Cie że z moich modyfikacji- modyfikacji LR we Frelku od 2001r układu chłodzenia wielu chciałoby skorzystać 8)

    w zimie bo silnik tak samo sie nagrzewa z niezależnie jakim termostatem!!

    kolego Moderatorze nie pisz bzdur - nie słyszałeś o selekcji termostatów dla róznych stref klimatycznych - to poczytaj i zrób wycieczkę doświadczalną inny klimat
    przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
    sympatyk
    Zaawansowany
     
    Posty: 878
    Rejestracja: 08 Cze 2010, 18:09
    Miejscowość: na skraju grodu
    Prawo jazdy od: 15 09 1976
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Freelander e picc. scuderia
    Silnik: Otto 95÷121
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      S2020005