Focus 3 czy Megane 3 40 tys. zł

16 Wrz 2021, 14:25

Cześć,
Planuję wymianę mojej mazdy 3 na coś nowszego, z większym bagażnikiem bo rodzina się powiększyła i potrzebuję więcej przestrzeni na bagaże (2+1).
Zrobiłem rozeznanie czego szukać i skłaniam się ku dwom modelom:
- Ford Focus mk3 kombi 1.6 Ecoboost, 1,6Tdci, 2.0 Tdci
- Renault Megane 3 kombi 1.4 Tce, 1.5 Dci, 2.0Dci

Rocznie robie jakieś 20-25 tys przebiegu z czego większość drogami miejskimi i powiatowymi (prędkość max 110km/h). Sporadycznie autostrada.
Oby dwa auta spełniają moje oczekiwania czyli dobre prowadzenie i wygodne zawieszenie. Biorę pod uwagę diesele bo są tańsze w zakupie i mało palą lub turbo benzynki bo wolnossącym silnikom już dziękuję :)

Będę wdzięczny za rady.
siszarp
Nowicjusz
 
Posty: 6

16 Wrz 2021, 14:46

Jeśli focus to diesel. W megane tce spoko, dci też ok choć szczególnie w przypadku 1.5 szukałbym czegoś z udokumentowanymi serwisami olejowymi robionymi częściej niż to zalecał producent. Ew. z relatywnie małym przebiegiem i profilaktyczna wymiana panewce
franccc
Aktywny
 
Posty: 467
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Wrz 2021, 14:50

Czytałem, że 1.5 dci w megane 3 nie ma już problemów z panewkami, zwłaszcza że do 40k kupię jeszcze renówkę po drugim FL.
A co myślisz o 2.0 dci? Sporo osób stawia go ponad silnikami forda jeśli chodzi o kulturę pracy i trwałość.
siszarp
Nowicjusz
 
Posty: 6

16 Wrz 2021, 15:20

1.4 TCe to bardzo dobry silnik który bez problemy dziala na LPG. Wiem, bo sąsiadka ma Scenica z tym silnikiem na LPG a instalacja założona 5 lat temu. Fajny motor pancerny. Meganka III daje rade dużo mniej problemów niż z Megane II. Dużo lepsza elektronika.
LKempinski
Nowicjusz
 
Posty: 36

16 Wrz 2021, 15:34

siszarp napisał(a):A co myślisz o 2.0 dci? Sporo osób stawia go ponad silnikami forda jeśli chodzi o kulturę pracy i trwałość.


Po pierwsze ford w takich rocznikach korzystał z diesli od PSA więc również francuskich bo Peugeota/Citroena. Obydwie konstrukcje są bardzo dobre i na pewno nie powiedziałbym, że którykolwiek jest technicznie "lepszy".
Różnicą jaką na pewno odczujesz pomiędzy 1.9/2.0 dci a tdci to spalanie, dci z oszczędności nie słynie. Sam zrezygnowałem z zakupu laguny z tym silnikiem w automacie bo po researchu okazało się, że 9 w mieszanym wciąga bez pałowania
franccc
Aktywny
 
Posty: 467
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Wrz 2021, 10:06

A co myślicie o Peugeocie 308 II 1.6hdi lub 2.0 hdi? Wersja kombi.
Fajnie wygląda i fajne ceny.
siszarp
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczny miesiąc na drogach - październik
    Jesienią dostosowanie techniki prowadzenia samochodu do zmiennych i często trudnych warunków ma szczególne znaczenie. W ostatnich latach to właśnie w październiku w wypadkach drogowych w Polsce zginęło najwięcej ...
    Czy baterie to słaby punkt samochodów elektrycznych?
    Czemu kierowcy boją się samochodów elektrycznych? Głównie z uwagi na baterie. Obawiają się ich trwałości, ograniczonej pojemności i czasu ładowania. Choć problemy te bez wątpienia są realne, z biegiem rozwoju ...

  • 17 Wrz 2021, 11:10

    Technicznie ok a przy okazji o mniej opatrzony niż megane a przede wszystkim focus
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 467
    Przebieg/rok: >50tys. km

    17 Wrz 2021, 11:35

    No tylko doczytałem, że są problemy z elektryką i tylną belką :/ Kiedyś już przerabiałem podobne temat w francuskim wozie i nie chciałbym powtórki - Chodzi o szwankującą elektrykę.
    siszarp
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    17 Wrz 2021, 11:40

    Problemy z belką? LOL. Ja u siebie wymieniałem belkę po 220kkm, regenerowana jakieś 750-900 zł, faktycznie dramat. To nic że jeden wtrysk kosztuje tyle co belka (albo i więcej). Ty się martw dwumasą, DPF i innymi rzeczami, a nie belką w aucie które jest zwykłym kompaktem.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7160
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    17 Wrz 2021, 12:42

    A czym w ogóle są "problemy z belką"? Każde auto francuskie na belce ma z nią "problemy", c5 na hydro też ma z nim "problemy". Ale jak już się komuś wywalą gumy na standardowych wahaczach to już nie są problemy tylko normalne zużycie :mrgreen:
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 467
    Przebieg/rok: >50tys. km

    17 Wrz 2021, 13:19

    Problemy takie, że tak belka jest głośna i denerwuje podczas jazdy - "Ten typ tak ma".
    siszarp
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    17 Wrz 2021, 13:53

    Przejedź się tym autem i nie czytaj farmazonów
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 467
    Przebieg/rok: >50tys. km

    17 Wrz 2021, 17:41

    Belka głośna, dobre. Co tam ma hałasować?
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7160
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    17 Wrz 2021, 17:48

    Rozumiem, że każdy z was tym autem jeździł lub serwisuje takie samochody, że się tak wyśmiewacie? Ja się nie znam, dlatego zadaję pytanie i piszę co przeczytałem na grupach na fb i forum peugeota.
    siszarp
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    17 Wrz 2021, 18:07

    Nie istnieje żaden powód wynikający z budowy zawieszenia z belką, który miałby powodować większy hałas niż tradycyjne wahacze
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 467
    Przebieg/rok: >50tys. km