Ford escort brak mocy ?

04 Sie 2007, 00:05

Witam mam mały problem w moim fordzie escorcie ... Zdazyło mi sie dzis to pierwszy raz ... ale az kikukortnie, mianowicie wyjeżdzałem z parkingu i gdy wrzucilem 2 i pokonywalem zakres samochód zacząl dziwnei ciagnac mimo iz nie mailem nogi na sprzegle i wciskalem gaz i zgasł po poknaniu zakretu, nastepnia zatankowalem i po wyjechaniu ze stacji benzynowej jakies 200 m jadac na prostej drodze chcialem wrzucic 3 i znowu odczucie jakby samochod tracil moc a przy wrzuceniu 4 gaśnie.... stało sie tak 3 razy. nastepnie postanowilem troche przepalic samochod (wcisnąlem sprzeglo i dodawalem gazu )... poźniej jechalem okolo 10 kilometrow i nic sie nie dzialo... czy ktos wie jaka moze byc tego przyczyna?? i czemu takie cos sie zdarzylo?? mam nadzieje że się nie powtórzy ... proszę o pomoc z góry dziękuje !
baklan88
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • 04 Sie 2007, 00:37

    Hm, może by tak trochę więcej na temat silnika, na czym jeździsz? I na jakich stacjach tankujesz, bo to czasem też swoje robi...
    Ale ja to bym sprawdził świece, kable WN i filterek powietrza... Tak dla początku...
    DFireCrow
     

    04 Sie 2007, 10:27

    jezdze na Pb95 i zazwyczaj tankuje na Jet a wczoraj zatankowalem na neste :/ i moze to był mój błąd... ?
    baklan88
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    04 Sie 2007, 10:39

    Hm, nie powinno być żadnych większych problemów związanych ze zmianą paliwa, jeśli chodzi o Forda... Konkretnie źle zrozumiałeś moje pytanie, ale widzę że tankujesz raczej na bardziej znanych stacjach niż na stacji w "Pcimiu Dolnym". Chodziło mi o pojemność silnika, ale co tam... Ogółem Fordy mają wytrzymałe silniki jeśli chodzi o paliwo, i tu pozwolę sobie zacytować media brytyjskie (oczywiście nie dosłownie, a w wolnym tłumaczeniu). Kilka miesięcy temu cała wschodnia Anglia została zalana dostawami skażonej benzyny. Skażonej czym? Silikonem, który jest dodawany do Diesla, co ma zapobiegać jego pienieniu się w silniku. I tak oto ten silikon został przez przypadek dodany do benzyny, co zaczęło powodować utraty mocy i zatrzymywanie silników benzynowych. Jedyne odporne na to paliwo samochody to były Fordy i VW. Wszelkie inne padały jak muchy, a Fordy jeździły bez oporów. Wiem to z własnego doświadczenia, gdyż mam Mondeo i tankowałem w tym czasie naprawdę dużo. Tak więc teraz pytanie, czy sprawdzałeś to co Ci podpowiedziałem w pierwszym poście? Kiedy ostatni raz były wymieniane, lub ile kilometrów temu?
    DFireCrow
     

    04 Sie 2007, 10:48

    To napewno nie sprawa jakości paliwa.Do sprawdzenia jest układ paliwowy(nie napisałeś czy to diesel czy benzyna,dlatego ograniczyłem się do słów "układ paliwowy).Mam na mysli przedewszystkim filtr paliwa(zabrudzony,zniszczony),przewody paliwowe(może być gdzieś dziurka i układ zasysa powietrze - niekoniecznie paliwo musi kapać na ziemie.Najlepiej jakby były założone przeźroczyste przewody paliwowe,wówczas byłoby widać,czy w benzynie jest powietrze).Następnie do sprawdzenia pozostaje cisnienie paliwa w układzie.No i oczywiście świece,przewody WN,rozdzielacz.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Sie 2007, 11:17

    musze chyba wymienic filtr powietrza bo nie wiem kiedy byl wymieniany a kupilem ten samochod 5 mes temu i wymienilem tylko filtr paliwa i oleju oraz olej oczywiscie. nie mam zielonego pojecia w jaki sposob moge sprawdzic swiece , bo kable WN sprawdze dzis wieczorem. jak moge sprawdzic swiece? silnik jest 1.6 na benzyne Pb95...
    baklan88
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Bugatti Chiron - super samochód
      Bugatti Chiron to super samochód produkowany przez niemiecką markę Bugatti. Jest to następca modelu Veyron i jednocześnie jedno z najszybszych i najbardziej luksusowych samochodów na świecie. Chiron został zaprojektowany ...
      Jakie silniki wybierają Europejczycy?
      Analitycy sygnalizują, że październik 2017 r. był momentem przełomowym pod względem wybieranego przez kierowców rodzaju paliwa. W ciągu tego miesiąca zarejestrowano ponad 619 tys. pojazdów z silnikami benzynowymi, ...

    04 Sie 2007, 13:02

    wymienilem juz filtr powietrza, przewody WN sprawdze wieczorem, a jak moge sprawdzic swiece?? proszę o pomoc i jakies instrukcje z góry dziękuje :)
    baklan88
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    04 Sie 2007, 17:29

    :shock: baklan88: Prostą metodą sprawdzenia świec jest kolejno zdejmowanie kabla WN ze świecy, ale podczas pracującego silnika. Przed tą czynnością dobrze jest - na wyłączonym silniku - kabel zdjąć, bo po dłuższym niezdejmowaniu końcówka "siedzi" raczej dość mocno. Zdejmowanie trzeba wykonywać z wyczuciem, aby nie wyrwać kabla ze styku, który jest nasadzany na końcówkę świecy. Po takim wstępnym zdejmowaniu pora na zdejmowanie kolejno kabla ze świecy, gdy silnik pracuje. Zdjęcie kabla powinno spowodować nieznaczne zakłócenie pracy silnika, chyba, że dana świeca jest "na ukończeniu" - wówczas to zakłócenie będzie występowało bardziej. Jeśli nie jesteś pewny, ile tysięcy kilometrów świece pracowały, to dużo lepszym będzie wydanie kilku dyszek na komplet nowych świec. Opisane wyżej można traktować właściwie, jako półśrodek. :lol:
    ... miłujcie swoich nieprzyjaciół...
    czerepach
    Aktywny
     
    Posty: 299
    Miejscowość: Mosina

    04 Sie 2007, 18:26

    Prostym sprawdzeniem świecy jest poprostu jej odkręcenie i sprawdzenie jak wygląda od strony elektrody:
    http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
    Metoda opisana przez kolege powyżej nie jest za ciekawa,ponieważ może cię lekko popieścić kilka tysięcy volt,a to naprawdę nie przyjemna sprawa.Druga rzecz bardzo łatwo w ten sposób uszkodzić cewkę zapłonową.Jak jeden cylinder nie pracuje to świeca po wykręceniu jest mokra(jest poprostu zalewana,ponieważ brak iskry powoduje jej nie zapalenie).
    A co do filtra - jek jest bardzo brudny to trzeba wymienić,ale żeby był znaczny spadek mocy,to musi on być bardzo zabrudzony.Ale w twoim przypadku,założę się,że po wymianie filtra,nie ma żadnej poprawy.
    Kable WN najlepiej sprawdzać jak jest ciemno - uruchomić silnik i obserwować,czy nie przeskakują po kablach niebieskie podłużne iskierki.Jak nie,to można uznać,że są jeszcze ok.Jeżeli nie zauważyłeś nic takiego,to napewno wymiana tych przewodów też nic nie pomogła.
    Stawiam na układ paliwowy lub zapłonowy(czasowy brak iskry lub paliwa).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000