FORD FOCUS 1.8 TDDI MK1 2003 PROBLEM Z LICZNIKAMI ! POMÓŻCIE

24 Mar 2013, 21:33

Witam. Mam pewien problem z moim Focusem. Otóż w pewnym momencie podczas jazdy wskazówka obrotmierza oraz prędkości spadła i pojawiła się kontrola "silniczka" który alarmuje o błędzie ( na początku niewiadomo jakim ). Problem jesto o tyle specificzny ponieważ za chwilę powarca do pierwotnego stanu i tak w kółko. Zdarza się czasami że przez parę dni nic się nie dzieje a czasam że parę dni to trwa i wskazówki leżą podczas jazdy (obrotomierz,prędkość,temperatura - tylko paliwo jest na swojej pozycji ). Dodatkowo kontrola "silniczka" gaśnie i pojawia się. Tak jakby błąd był i go nie było. Nie zawsze ale czasami do zapalonej kontrolki "silniczka" dochodzi kontrola "wykrzynik" i też gaśnie i się pojawia. Słyszałem o poradach takich jak "sprawdź czujnik prędkości, sprawdź akumulator". Akumulator jest ok bo sprawdzałem pod prostownikiem, co do czujnika prędkości to nie. Pamiętam sytuację jak wracałem z Krakowa nową autostradą i miałem jakieś 140,150 km/h i obroty na poziomie 3 tyś. Problem wtedy zaniknął więc na chłopski rozum może to mieć związek z akumulatorem ? Nagle dostał mega ładowanie i przestał świrować. Dodam że nie podłączałem go jeszcze pod komputer ale zamierzam to zrobić w najbliższych dniach. U mojego Ojca w Renault Thalia ta sama kontrolka "silniczka" pojawiła się dlatego że ostro wyprzedzał a miał wycięty katalizator i sonda źle zdiagnozowała emisję spalin ale po resecie już ma ok. Proszę o pomoc. Moz w waszych Focusach pojawił się podobny problem. Chciałbym mniej więcej dojść co to może być zamiast płacić roboczy godziny elektromechanikowi zanim do tego dojdzie. Auto jeździ tak jak jeździło, bez zmian. Problem to tylko te wskazówki. W linku film który nagrałem.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

robruch84
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 22 09 1984
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford Focus MK1
Silnik: 1800
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • 25 Mar 2013, 18:55

    Magiczna rzecz ale powiem ci tak - ja miałem to samo i znalazłem rozwiązanie - dokładniej chodzi o masę - u mnie pod maską jest przewód masowy i dlatego podczas jazdy opadały mi zegary ( cały licznik zrobił kaput a auto jechało dalej) - może na początek sprawdź masę ( może jakiś przewód sparciały) - możliwe, że przez to pojawia się kontrolka silnika.
    Jeśli to nie pomoże podłącz go pod komp i sprawdź błędy.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    25 Mar 2013, 19:22

    Mój przedmówca może mieć racje i od masy nalezało by zacząć, ale jednak został bym przy temacie czujników, może czujnik prędkości wału ? kontrolka silniczka rozumiem check sie świeci tak ?
    CośTamWiem
    Początkujący
     
    Posty: 93
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Zipp Vapor >50
    Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2012

    25 Mar 2013, 20:20

    Raz świeci a raz nie. Pojawi się sam silniczek a czasami silniczek,wykrzynik i świece żarowe. Mój szwagier teraz nim wracał i nic się nie pojawiło. Zero. Dopiero pod koniec jazdy zaczeło "świrować" więc może macie rację że coś z masą jest nie tak. Gdyby był stały błąd to byłby cały czas. Zerknę w najbliższym czasie pod maskę i poszukam. Dam Wam znać czy się udało. Jak tak to będę żałował że nie jesteśmy z tego samego miasta bo byśmy wypili flaszkę :-)
    robruch84
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 22 09 1984
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Ford Focus MK1
    Silnik: 1800
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    13 Kwi 2013, 09:52

    Panowie już wszystko wiem. Okazało się że mój mechanik magik znalazł przyczynę w płycie licznika. Wymienił z innego Focusa i jest ok. Ale słyszałem tak czy siak że wariujące zegary symbolizują np. takie usterki jak wadliwa pompa wtryskowa więc różnie bywa.
    robruch84
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 22 09 1984
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Ford Focus MK1
    Silnik: 1800
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    07 Maj 2013, 22:09

    Hello Robert.

    Mozesz spytac swojego magika co dokladnie sprawdzil i wymienil w liczniku ? mam identyczny problem.

    pozdro.
    Domelos
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Prawo jazdy: 01 01 2000
    Auto: Ford Focus Mk1
    Silnik: 1.8 TDCI 100KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody z cyfrowymi lusterkami bocznymi
    Cyfrowe lusterka boczne – gadżet, czy realne ułatwienie dla kierowców? Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć samemu, po przejażdżce samochodem z takim rozwiązaniem. Jakie modele dostępne w polskich salonach już ...
    [D] C5 2,0HDi / Mondeo 2,0TDCi / Insignia 2,0CDTi / Laguna 2,0dCi
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu D - silnik diesla o mocy ok. 140KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2008r. Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C5 II 2,0HDi - 140KM - Ford Mondeo mk4 ...

  • 06 Gru 2013, 20:59

    witam, ja poradziłem sobie z tą usterką wymieniając sam czujnik prędkości oto jak to zrobiłem.

    [Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    enfrin1
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 18 12 1967
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: focus
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    10 Gru 2013, 22:32

    Chciałem wejść i napisać, że masa albo układ scalony pod tablicą zegarów. Widzę że nie zdążyłem.

    Domelos napisał(a):Hello Robert.

    Mozesz spytac swojego magika co dokladnie sprawdzil i wymienil w liczniku ? mam identyczny problem.

    pozdro.


    Prawdopodobnie wymienił całe zegary z układem scalonym (taki duży zielony chip). Można to sprawdzić. Wystarczy (zobaczyć) za pomocą woltomierza czy dochodzi prawidłowy (jakikolwiek i czy się zmienia) sygnał dot. obrotów silnika przy zabawie gazem. Jednak o wiele łatwiej jest zrobić "podmiankę" na próbę. Ta pierwsza metoda może być problematyczna ale dla chcącego nic trudnego :wink:.

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    17 Gru 2013, 15:49

    To byłoby najbardziej sensowne,tym bardziej jeżeli to układ scalony,wiec w grę wchodzi jedynie wymiana całych zegarów,ciekawe tylko ile kosztowała taka operacja.
    SklepMartec
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Auto: Audi a3
    Silnik: 1.9 140KM
    Paliwo: Diesel

    20 Sie 2014, 18:27

    Witaj, czy u Ciebie tak szalal zegar w foczce ?

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    amikolart555
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 09 02 1976
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Ford Focus
    Silnik: 1,8 TDCI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    20 Sie 2014, 18:28

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    czyli mam szukac zegarow, prawda?
    amikolart555
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 09 02 1976
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Ford Focus
    Silnik: 1,8 TDCI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002