Ford Focus Mk1 FL - jaki silnik?

11 Maj 2014, 15:09

Witam, zdecydowałem się na wybór swojego pierwszego samochodu, jakim będzie Ford Focus Mk1 hatback (3d lub 5d) po liftingu (lata 2002-2004). Z tego co czytałem, to model ten ma dobre właściwości jezdne i dobrze zabezpieczony jest bezawaryjny.
Pytanie teraz do Was forumowiczów: jaki silnik powinienem wybrać w tym samochodzie? Potrzebuję auta w miarę ekonomicznego, ale i dynamicznego. Na oku mam 1.6 benz 100KM i 1.8 diesel 115KM. Mój ojciec miał kiedyś Focusa z 1.6 benzyną i chwalił, poza spalaniem które w mieście wynosiło 9 litrów. Z kolei o dieslach słyszałem że są wrażliwe na złe paliwo i dość awaryjne, a większość jest po flocie. Poleca się TDDI zamiast TDCI, ale TDDI w aucie po lifcie ciężko znaleźć.

Który z tych motorków powinienem wybrać aby stosunek ekonomia/dynamika/bezawaryjność był wyrównany? Czy to prawda że nie ma praktycznie żadnego silnika który można zagazować aby był bezawaryjny?
pso666
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 03 04 2014
Auto: nie mam

11 Maj 2014, 15:45

co wybrac ? mysle ze disla sie nie kupuje bo drogie czesci ale to twoj wybor najlepszym rozwiazaniem jest benzyna 1,8 lub 2.0 zawsze mozna zalozyc gaz...
vxz
Początkujący
 
Posty: 197
Auto: focus
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Maj 2014, 15:49

vxz napisał(a):1,8 lub 2.0 zawsze mozna zalozyc gaz.

Obok diesla, 1.8 i 2.0 to najgorsza mozliwość - pali jak smok, i nie znosi dobrze gazu :?


Gazu do fordowskich Zetec'ów w życiu! sporo elementów jest z niskiej jakości tworzyw po czym się szybko zużywają na gazie (np kolektor).
Kupno forda focusa i oszczedność? To absurd. Najsłabszy 1.4 spala średno nieco ponad 8l/100km a 1.6 około 9l.
Diesle TDDI i TDCI to porażka. Awaryjne i drogie w utrzymaniu.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

11 Maj 2014, 15:52

TDDI wypada troche lepiej niż TDCI.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Maj 2014, 15:56

Barol napisał(a):TDDI wypada troche lepiej niż TDCI.

no powiedzmy trochę, bo przede wzystkim na starej pompie a nie common rail'u który jest wrazliwy na zmiany jakości paliwa
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

11 Maj 2014, 15:57

No nie zapeszajmy ale moj smiga dobrze !!! 2.0 + gaz
vxz
Początkujący
 
Posty: 197
Auto: focus
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Maj 2014, 16:00

Nie mówię że kazdy zagazowany Zetec ma sie zepsuć od razu, agonia silnika następuje z biegiem czasu. Predzej czy później Twojego Focusa z LPG w/w usterki nie ominą. W przypadku Forda - prędzej.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

11 Maj 2014, 16:06

Zgadza sie ze kazde auto kiedys gaz zniszczy ... ale to nie prawda ze ten czy tamten nie lubi podstawa to dobry gazownik i instalacja.
vxz
Początkujący
 
Posty: 197
Auto: focus
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Maj 2014, 16:09

Niestety ale prawda.
Są takie rzeczy na świecie, które są wręcz dla siebie stworzone. Odtwarzacz mp3 i słuchawki, telefon komórkowy i ładowarka sieciowa czy silnik Diesla i olej napędowy to kilka z mnóstwa przykładów.
Są też takie rzeczy jak ogień i woda czy PiS i PO, które nigdy nie będą chętne do współpracy. Do tej grupy zaliczyć też trzeba wspomnianego w tytule Focusa z silnikiem Zetec i instalację LPG.

W fordowskich silnikach z typu Zetec montowanych w Focusach jest plastikowy kolektor ssący oraz ceramiczne gniazda zaworowe. Plastikowy kolektor nie jest jeszcze wielkim problemem (wystarczy zamontować sekwencyjny wtrysk gazu) ale delikatna głowica, bardzo czuła na wyższą temperaturę spalania mieszanki gazowo – powietrznej jest powodem, dla której nie powinno się montować gazu do Zeteców. Co prawda są zakłady, które montują do tych silników tzw. lubryfikatory czyli proste urządzenie podające do układu dolotowego specjalny olej zwilżający zawory i gniazda zaworowe. I podobno ten wynalazek ma zniwelować ujemne skutki pracy na gazie, ale zawsze to jednak ryzyko.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

11 Maj 2014, 16:16

Oczywiscie masz racje ja tam pare lat temu kupiłem focusa i zagazowałem i jest ok mam nadzieje ze jeszcze bedzie smigał :)
vxz
Początkujący
 
Posty: 197
Auto: focus
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

11 Maj 2014, 16:23

Jak Focus to TDDI. Kumpel miał 1.8 i nie narzekał na spalanie, a autko dobrze chodziło, 1.6 też jechałem, osiągi gorsze od 1.8 a spalanie wychodziło ok 8l wg. komputera. 1.8 TDDI to bardzo dobra jednostka o ile nie jest zaniedbana, niestety jest trochę tych zaniedbanych egzemplarzy bo na flocie te auta śmigały, TDCI tylko i wyłącznie gdy znasz właściciela i masz pełną historię serwisową. Ogólnie autko jest fajne ale trzeba zabezpieczyć przed rdzą po kupnie, nie szukać okazji po 6-7k oraz być czujnym czy auto nie pochodzi z floty.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Maj 2014, 16:46

A gdyby brać focusa TDCI z polskiego salonu, z pełną historią, nie po flocie?

No i czy z benzyną 1.6 bez gazu jest tak tragicznie ze spalaniem?
pso666
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 03 04 2014
Auto: nie mam

11 Maj 2014, 18:59

Warunkowo można ale wtedy tylko Verve lać..
1.6 w Focusie tragedii nie ma, w Golfie 12 łyknie nawet
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Maj 2014, 19:10

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, @kon146 szczególnie bo to już kolejny raz :)

Jeszcze takie pytanie: Zostać przy tej opcji Mk1 czy dołożyć i szukać już Mk2, być może z dieslem 1.6 109KM ?
pso666
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 03 04 2014
Auto: nie mam

11 Maj 2014, 19:16

Zostan przy Mk1 bo diesle z Mk2 to głównie po flocie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra