Ford Mondeo Mk IV

14 Lut 2017, 22:52

Witam zastanawiam się nad zakupem z Niemiec Forda mondeo mk IV. Silnik jaki mnie interesuje to 2.0 diesel 140KM
Rok autka 2007+ Przebieg koło 150.000 km.
Jeżdżę głównie poza miastem. Chcialbym wiedzieć czy ten silnik dobry wybór czy raczej szukać czegoś innego jesli tak to czego.
Pozdrawiam
ufokin
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 1
Auto: nie mam

14 Lut 2017, 23:45

ufokin napisał(a): zastanawiam się nad zakupem z Niemiec Forda mondeo mk IV. Silnik jaki mnie interesuje to 2.0 diesel 140KM
Rok autka 2007+ Przebieg koło 150.000 km
powodzenia :ok:
Jeśli pominiemy oferty typu Hassan Abdullach al Kalahari, to średni przebieg takiego wozu będzie średnio x3... ew cena z kosmosu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lut 2017, 20:22

Co masz na myśli mówiąc cena z kosmosu?
ufokin
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 1
Auto: nie mam

15 Lut 2017, 20:49

Pewnie chodzi o cenę zakupu, jak od osoby prywatnej to na dobry egzemplarz przygotuj ok. 6500 EUR, a jak z jakiegoś niemieckiego komisu to dorzuć jeszcze 1000-1500 EUR:
[link do mobile.de wygasł]
Do tego wyjazd, koszty sprowadzenia (tablice, paliwo), zarejestrowania - czyli ze 2000-3000zł jeszcze.

To skąd się biorą ceny na otomoto? ... no właśnie :naughty:
tomekdk
 

15 Lut 2017, 20:51

Planowałem przeznaczyć na zakup +\- 7.000 EUR stad moje pytanie co znaczy cena z kosmosu.
ufokin
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 1
Auto: nie mam

15 Lut 2017, 21:05

To może inaczej - Twoje podejście jest zdrowe ... a w porównaniu do polskiego rynku, to cena z kosmosu ;)
tomekdk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda z przyczepą - o czym trzeba pamiętać?
    Wakacje to dla wielu osób okres podróży, inni na czas urlopu planują remont czy przeprowadzkę. Często przydatna w takich sytuacjach może okazać się przyczepa. Prowadzenie auta z przyczepą to jednak często niełatwe ...

15 Lut 2017, 21:07

A co do silnika to dobry wybór? Bo najbardziej na tym mi zależy by byc pewnym
ufokin
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 1
Auto: nie mam

15 Lut 2017, 21:28

Wiesz, diesel ze 150000km przebiegu ... to niczego nie możesz być pewien.
A śmieszna sprawa jest taka, że teoretycznie, gdyby 10-letnie auto miało przejechane 250000km ... to jest większe prawdopodobieństwo, że latał autostradami, niż 10-latek, który ma 150000km, a to, w jaki sposób ktoś użytkował diesla, to druga najważniejsza sprawa (pierwsza to oczywiście, czy silnik bez jakichś wad).
Ale to w sumie nigdy nie wiadomo ... dlatego to jednak trochę kupowanie kota w worku, a jednak są podzespoły (dwumas, turbina, wtryski), które od tego, w jaki sposób ktoś użytkował, i jak użytkował, są bardzo zależne.
A stanu - kondycji - wtryskiwaczy, turbiny ... za bardzo nie sprawdzisz, jeśli nie będzie jakichś niepokojących oznak ... może to oznaczać, że jest wszystko ok, ale też nie wiadomo, czy ... jeszcze jest ok, ale za chwilę ...

Dlatego gdyby tak wiedzieć, że ktoś dojeżdżał np. 2km rowerem, a samochód użytkował głównie na długich trasach i w taki sposób nakulał te +-150000km - to można praktycznie "brać w ciemno" ... a tak ...
- ja się zawsze sprzedających ... z zaskoczenia ... pytam w jaki sposób użytkowali auto, na jakich trasach :D

A ile km robisz rocznie? Te "nowsze" benzyny nie są jakieś tragiczne, diesel też swoje spali przy odpowiedniej wadze auta i prędkości, różnica to pewnie ze 2,5-3,5l/100km.
tomekdk
 

15 Lut 2017, 21:30

ufokin napisał(a):Co masz na myśli mówiąc cena z kosmosu?
pozwolę sobie wyjaśnić.
Pisząc "cena z kosmosu" miałem na myśli to, że trzymając się Twoich (głupich) wymagań na temat max przebiegu i rocznika musisz albo dołożyć kasy, albo zrezygnować z niektórych wymagań (w tym przypadku przebieg). Niemcy to taki kraj, gdzie ludzie kupują diesle na długie trasy, nie do turlania się po bułki, a dojazdy do pracy rzędu 100-200km w jedną stronę nie urągają do miana epickiej podróży, jak ma to miejsce w Polsce :ok: tam 50k km/rok nie jest niczym szczególnym dla przeciętnego zjadacza chleba, a więc rachunek 10 x 50k nasuwa spekulacje, że taki wóz ma raczej koło 500k.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lut 2017, 21:45

W 2009 sprowadziłem 11-letnią Astrę II z przebiegiem 44000km :naughty:
A moja ciotka z Niemiec robi 9000km/rok :)
Nie dieslem ... ale pewnie są i tacy, którzy kupują diesla, bo mniej pali ... nie ma co się trzymać 1 regułki, bo Niemcy ... 80 milionów Niemców ... ma pewnie różne preferencje i zachowania ;)
mike napisał(a):a więc rachunek 10 x 50k nasuwa spekulacje, że taki wóz ma raczej koło 500k.

- mike ... jak widać po ogłoszeniach, są też takie, które mają po ok. 150k :)
tomekdk
 

15 Lut 2017, 21:52

Roczny przebieg cieżko mi wyliczyć moze cos około 12.000 rocznie. Benzyny nie biorę pod uwagę niestety . A co do tego co mowisz to wszystkiego jestem świadom
ufokin
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 1
Auto: nie mam

15 Lut 2017, 21:56

Naprawdę 12000km rocznie?
Dlaczego nie bierzesz benzyny pod uwagę?
tomekdk
 

15 Lut 2017, 22:04

Sam do końca nie jestem pewny bo pracuje w niemczech a auto w polsce wiec cieżko mi wyliczyć możliwe ze bedzie to dwa razy więcej . Diesel dlatego ze bedzie tankowane na firmę
ufokin
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 1
Auto: nie mam