Ford Mustang 4.0 v6 - czy warto ?

05 Paź 2016, 14:10

Witam
To mój pierwszy post na forum. Od 2 lat posiadam passata b5.5 2.8 v6. Auto jeździ na gazie. Od roku odkładam pieniądze na zakup auta, a dokładniej stanga v6 5 generacji. Interesuje mnie wersja z silnikiem v6 4.0 o mocy 210 KM. I w tym miejscu mam do was parę pytań ?
- Czy utrzymanie tego samochodu będzie bardzo drogie ? ( Z tego co się orientuje ceny części są optymalne)
- Czy da radę jakoś wykręcić z tego silnika więcej mocy ?
Mustangami pasjonuje się już parę lat ale dalej nie uzyskałem jednoznacznej na pytania zawarte w temacie.

P.S. Rocznik auta jaki mnie interesuje 2007-2009 a budżet to około. 55 000 zł + plus ewentualne ubezpieczenia i rejestracje.

Z góry dzięki za pomoc :)
cormac111
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 02 2000
Auto: Volkswagen
Silnik: 2.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Paź 2016, 15:21

Nie wiadomo czego oczekujesz od auta więc trudno coś jednoznacznie powiedzieć.
Co do wersji to jest kategoria toczydła i trzeba zgłębić jak jest z techniką czy czasami nie został okrojona... (zawias, hebel itp.).

Co do tuningów to tylko kompressor lub turbo chociaż średnio z opłacalnością.

Jak ma być autko na niedzielę to czemu nie poszukasz V8ki w manualu?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7109
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Paź 2016, 16:06

To własnie nie ma być toczydło na niedziele tylko auto do użytku codziennego. Dlatego wybór padł na v6, napewno będzie się tym lepiej jeździło po drogach publicznych. V8 z zapsaem ok. 300 km mechanicznych będzie miało problemy z zakrętami i ogólnie z trakcją. Co prawda planuje założyć LPG ale i tak 18-20/100, spalanie v8, to dla mnie zbyt dużo. Wiem także że v6 w mustangu po 2005 roku to dobry i niezawodny silnik. Pytanie tylko jak z kosztami utrzymania takiego motoru w użytku codziennym ?
cormac111
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 02 2000
Auto: Volkswagen
Silnik: 2.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Paź 2016, 21:11

cormac111 napisał(a): Dlatego wybór padł na v6, napewno będzie się tym lepiej jeździło po drogach publicznych. V8 z zapsaem ok. 300 km mechanicznych będzie miało problemy z zakrętami i ogólnie z trakcją

Jeżeli miałbym być szczery to w najlepszym wypadku będzie tak samo jak w V8 a problemów w zakrętach nie będzie już nie mówiąc o trakcji.
Ogólnie dziwna teoria tym bardziej że V8ka będzie miała lepszy hebel i często dodatkowe wyposażenie chociażby ABS...
cormac111 napisał(a):Co prawda planuje założyć LPG ale i tak 18-20/100, spalanie v8, to dla mnie zbyt dużo

Nie wiem ile spali mustang dokładnie ale na wielkie różnice v6 vs v8 nie masz co liczyć...
cormac111 napisał(a):Wiem także że v6 w mustangu po 2005 roku to dobry i niezawodny silnik. Pytanie tylko jak z kosztami utrzymania takiego motoru w użytku codziennym ?

Tu masz rację... jest to dobry silnik a utrzymanie nie powinno robić problemu zresztą tak samo jak V8ki.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7109
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Paź 2016, 21:35

szybki napisał(a):Ogólnie dziwna teoria tym bardziej że V8ka będzie miała lepszy hebel i często dodatkowe wyposażenie chociażby ABS...
czeski błąd, nie miałeś na myśli ESP? No żeby było tak biednie i brak ABS w takim aucie w tych latach? :o
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13152
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Paź 2016, 21:51

mike napisał(a):czeski błąd, nie miałeś na myśli ESP? No żeby było tak biednie i brak ABS w takim aucie w tych latach? :o


W ameriku były różne różności... i mustang bez abs nie jest tu wyjątkiem... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7109
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Francuskie dotacje na wymianę aut
    Francuski rząd wprowadził w 2020 roku dotację na zezłomowanie starego auta i zakup mniej emisyjnego samochodu. Premia wynosi 3000 euro na auto spalinowe lub hybrydowe o emisji CO2 poniżej 137 g/km oraz 5000 euro na pojazd ...
    Jak bezpiecznie przewozić psy?
    Wyjeżdżając, właściciele psów bardzo chętnie zabierają ze sobą swoje czworonogi, jednak nie zawsze zapewniają im bezpieczną podróż. Tymczasem źle przewożony pies stanowi zagrożenie nie tylko dla siebie, ale ...

  • 05 Paź 2016, 22:03

    Po co ABS w Mustangu? To ma jeździć i palić kapcia, nie hamować :D
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6861
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    05 Paź 2016, 22:34

    Czyli zawieszenie z dyliżansu to wierzchołek Titanikowego pogromcy :mrgreen:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13152
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    06 Paź 2016, 17:30

    A jakie by były koszty utrzymania V8 4.6 305 KM ? Oczywiście wejdzie podtlenek LPG :lol: . Nie chodzi mi o spalanie tylko serwis samochodu. I mam jeszcze jedno pytanie. Swoimi czasy słyszałem plotki jako iż zawieszenie ( w szczególności tylne ) w mustangach jest bardzo kiepskie. Prawda to ?
    cormac111
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 18 02 2000
    Auto: Volkswagen
    Silnik: 2.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    07 Paź 2016, 15:10

    cormac111 napisał(a):A jakie by były koszty utrzymania V8 4.6 305 KM ?

    Serwisowałem forda V8kę 5,4 i jakoś problemów nie było ani z kosztami ani z dostępnością gratów (serwisowych) oczywiście nie dostaniesz wszystkiego od ręki w każdej hurtowni no ale bidy nie ma.
    Musisz się dowiedzieć szczegółów takich jak np: rozrząd na ile starcza albo jaka jest jego procedura wymiany... Tu bym się skontaktował z firmą która rzeźbi przy takich autach (jest ich sporo).
    cormac111 napisał(a): iż zawieszenie ( w szczególności tylne ) w mustangach jest bardzo kiepskie. Prawda to ?

    Zawieszenie do spokojnego turlania i do startu spod świateł wystarczy problem zrobi się jak będziesz chciał użyć auta mocniej albo dokładniej czyli winkle/łosie itp. :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7109
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
     
    • Warto przeczytać