Francus dla Konserwatorów :)

05 Maj 2021, 08:05

Lasagne, tak wiem :) Problemem jest to właśnie jednak sam diesel, a w sumie podejście rządzących do niego. Wprowadzają strefy wolne od diesla zarówno w moim jak i innych większych miastach i że względu na pracę boję się obudzić z autem, którym nie dowiozę siebie i towaru do pracy bo będę mieć zakaz wjazdu.
88Dzibril88
Nowicjusz
 
Posty: 31

05 Maj 2021, 11:39

Wszystko fajnie, strefy czystego transportu, ale:
- nie wiadomo kiedy (i czy w ogóle)
- nie wiadomo w jakiej formie, bo w kraju, gdzie dość dużo ulic w centrach miast to arterie szerokie niczym w ZSRR, bo parada wojskowa musi się jakoś pomieścić w Dzień Zwycięstwa :wink: a po takich drogach raczej nie zabronią/ograniczą jazdy dieslami, bo są zbyt ważne dla transportu
- zakładając, że coś takiego powstanie, jako "spec" będziesz mógł zapewne liczyć na specjalne pozwolenia, wydawane przez miasto. Zresztą podobnie jest chyba nadal, bo przecież nie wszędzie można wjechać legalnie bez kwita :wink:

Moja rada - nie zamykaj się na diesle, bo przy podanych przez Ciebie kryteriach warunek benzyna+ LPG będzie niemal nie do spełnienia.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13786
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Maj 2021, 11:54

Dzięki Mike. Przed chwilą właśnie oglądałem na YT parę świeżych filmów jeszcze z tego roku na temat tego jak to ma wszystko wyglądać i może faktycznie nie taki diabeł straszny jak go malują?
Pojawiają się więc 2 nowe pytania:
- Czy przy zmianie paliwa na diesel powyższa konfiguracja jest możliwa do spełnienia i co wtedy byście doradzali?

- Czy są jakieś dodatkowe środki do diesla, które można samemu dodawać do paliwa co jakiś czas, aby takie auto nie zdechło w mieście na małych trasach ( 70% jazdy). Przepraszam jeżeli pytanie jest głupie, ale nigdy diesla nie posiadałem.

A! I nam sam koniec. Znalazłem takiego potworka jak Peugeot 3008 w Hybrydzie z Dieslem i napędem 4x4. Co prawda przekracza on budżet o ok 4-5 tyś. i rocznik starszy, ale może.... Macie jakieś doświadczenie z takim potworkiem?
88Dzibril88
Nowicjusz
 
Posty: 31

05 Maj 2021, 12:15

Jeżeli wygląd Cię nie odstraszy, to funkcjonalnie dużo lepszym autem od Dustera jest Lodgy.
Co do tych Peugeotów, to trzeba pojechać i sprawdzić, wtedy będziesz wiedział, czego można oczekiwać w tym roczniku i budżecie.
Wrzuć sobie parę filtrów na OtoMoto, typu-pierwszy właściciel, bezwypadkowy i tym podobne, to zobaczysz ile takie zadbane auta kosztują- mi wyskoczyły 3 szt, a benzyniak jeden, za 46 tys (3008).
Więc to co widzisz w ogłoszeniach za 35 tys to najprawdopodobniej auta mocno problematyczne- jedynie podpicowane do sprzedaży.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III ,Lancera IX i Vitary 1,6
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3165
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Courier 2020
Silnik: 2.0 150KM 1.5D 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019

05 Maj 2021, 12:36

Tak, szukam pod pierwszy właściciel bezwypadkowa, sprawna, serwisowana w ASO i muszę przyznać, że ceny są faktycznie około bardziej w stronę 40k przy czym zaczynam coraz bardziej iść w kierunku diesla... albo hybdrydy z dieslem
88Dzibril88
Nowicjusz
 
Posty: 31

05 Maj 2021, 13:14

88Dzibril88
Nowicjusz
 
Posty: 31
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zaglądamy do warsztatu - renowacja klasycznej Toyoty 2000GT w RPA
    Na początku marca 20201 roku Toyota South Africa ogłosiła, że rozpoczęła renowację jednego z niewielu zachowanych egzemplarzy największego skarbu wśród historycznych modeli marki – sportowego coupe 2000GT. Po ...
    Koncepcyjny Opel ADAM ROCKS - miejski mini crossover
    Opel ADAM, który oferuje 61 000 wariantów wyposażenia nadwozia i prawie 82 000 opcji wyposażenia wnętrza oraz supernowoczesny system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, jest nie tylko prawdziwym mistrzem personalizacji, ...

  • 05 Maj 2021, 14:49

    88Dzibril88 napisał(a):przy czym zaczynam coraz bardziej iść w kierunku diesla... albo hybdrydy z dieslem

    Diesla odradzam, nie ze względu na strefy, tylko na ruch miejski w Krakowie. W ruchu miejskim najbezpieczniejszy jednak jest prosty benzyniak na pośrednim wtrysku.
    Może ASX by spasował. Albo, jeśli preferujesz francuzy C4 Aircross :lol:
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III ,Lancera IX i Vitary 1,6
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3165
    Zdjęcia: 14
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Outlander 2019, Courier 2020
    Silnik: 2.0 150KM 1.5D 100KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2019

    05 Maj 2021, 16:37

    88Dzibril88 napisał(a):Czy są jakieś dodatkowe środki do diesla, które można samemu dodawać do paliwa co jakiś czas, aby takie auto nie zdechło w mieście na małych trasach ( 70% jazdy)
    obecnie nie bardzo opłaca się stosować dodatki do paliw, bo są na tyle dobre i zaawansowane technologcznie, że jest to zbyteczne. Lepiej szukać aut z tzw mokrym filtrem cząstek stałych (Citroen, Peugeot, Ford miały na pewno, ale nie jestem pewien czy w pewnym momencie nie przeszli na suchy + Adbue). Jesteś w o tyle dobrej sytuacji, że mieszkasz w Krakowie, więc możesz wyskoczyć na obwodnicę przegonić takiego deselka raz na jakiś czas (bo faktycznie 70% w mieście to trochę problem).
    88Dzibril88 napisał(a): Znalazłem takiego potworka jak Peugeot 3008 w Hybrydzie z Dieslem i napędem 4x4
    podobnie jak bliźniaczy "ideowo" 508 RXH ten samochód nie ma większych problemów (system hybrydowy można sprawdzić w czasie jazdy próbnej przed zakupem), ale z tego co pamiętam, to ten napęd 4x4 jest dość iluzoryczny - jeśli wyładuje się akumulator, to zostajesz z napędem tylko przedniej osi.
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13786
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    05 Maj 2021, 16:50

    Dzięki Mike! Zostajemy więc na podium z 3 samochodami 1. Peugeot 3008 chyba w hybrydzie (może wtedy nawet ominę trochę przepisy jakby chcieli znowu do stref wracać czystego powietrza o ile się załapie w ustawie) 2. Renault Kokeos w benzynie/gazie tyle że starszy niż zakładałem (macie jakieś wieści na jego temat?) 3. Albo totalnie mi odwali i kupię przyczepkę, bagażnik dachowy i zakupie Pandę Cross z 2015/16 (macie jakieś opinie o tym potworku? Bo na papierze oprócz przestrzeni wygląda nieźle)
    88Dzibril88
    Nowicjusz
     
    Posty: 31

    05 Maj 2021, 16:56

    Jak dla mnie połączenie turbodiesel + hybryda to w ogóle durny pomysł. Może nie że strony producenta, który skasował większe siano przy sprzedaży ale z perspektywy dlugoletniego użytkownika. Ciekaw jestem jak długo utrzymuje swoje właściwości olej będąc co chwila zatrzymywanym w układzie chłodzenia turbo gdzie jest kilka razy wyższa temperatura niż w misce. A interwał pewnie 30k
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6633
    Przebieg/rok: >50tys. km

    05 Maj 2021, 17:04

    Jak ocena starszego koleosa na benzynę/gaz lub Pandy Cross 2015/16 w benzynie? Mówimy tutaj o czymś takim: https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-pand ... DKzNW.html lub takim https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-pand ... DJESJ.html w przypadku Pandy Cross lub takim https://www.otomoto.pl/oferta/renault-k ... DGn9y.html w przypadku Koleosa.
    88Dzibril88
    Nowicjusz
     
    Posty: 31

    06 Maj 2021, 05:37

    Pandy jakoś nie widzę przy Twoich zastosowaniach. Do tego chyba niezbyt udany silnik dwu-cylindrowy. Panda to typowy mieszczuch.
    Po za tym, czy naprawdę potrzebny Ci jest napęd 4x4 :?:
    W normalnym użytkowaniu to tylko zwiększone koszty utrzymania-paliwo, serwis.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III ,Lancera IX i Vitary 1,6
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3165
    Zdjęcia: 14
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Outlander 2019, Courier 2020
    Silnik: 2.0 150KM 1.5D 100KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2019

    06 Maj 2021, 07:28

    88Dzibril88 napisał(a):ocena starszego koleosa na benzynę/gaz lub Pandy Cross 2015/16 w benzynie? Mówimy tutaj o czymś takim: https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-pand ... DKzNW.html lub takim https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-pand ... DJESJ.html w przypadku Pandy Cross lub takim https://www.otomoto.pl/oferta/renault-k ... DGn9y.html w przypadku Koleosa

    Szukasz auta do miasta w cenie np.aurisa hybrydy gdzie te pandy nawet nie stały obok niego. W takich kwotach używana panda hmmm to bardziej jak reklama "desperados" :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7715
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    06 Maj 2021, 07:39

    Niestety, ale tak jak pisałem na początku w wieku miejscach związanych z pracą do których jeździmy nie ma normalnej drogi. Dodajmy do tego trochę deszczu i ... Łatwo się zakopać, a w takich miejscach o pomoc też nie łatwo. Zdaje sobie sprawę z dodatkowych kosztów takiego elementu się w tym przypadku jest bardziej elementem ratującym skórę niż bajerem.
    88Dzibril88
    Nowicjusz
     
    Posty: 31

    06 Maj 2021, 07:51

    Przepraszam że to brzmi jak fanaberie kogoś kto nie może się zdecydować czego chce. Nie bez powodu w tytule dodałem że chodzi o auto dla konserwatorów bo to naprawdę powoduje specyficzne warunki. Potrzebne jest auto nie za duże a pojemne, że zwiększonym prześwitem i najlepiej napędem 4x4, a z drugiej strony takie które będzie się super czuło w mieście gdzie będzie spędzało 70% czasu. Można zwariować. Bardzo jestem wdzięczny za dotychczasowe odpowiedzi.
    88Dzibril88
    Nowicjusz
     
    Posty: 31