Gaz dla Ford Escort 1,3L rocznik '97, warto?

Gaz dla Ford Escort 1,3L rocznik '97, warto?

28 Cze 2008, 12:37

Witam wszystkich,

mam nadzieję, że nie zakładam dubla. Po przeglądnięciu forum nie zauważyłem takiego tematu. Także odważyłem się założyć nowy temat.

Pytanie takie jak w temacie. Czy warto założyć gaz do Escorta 1,3L rocznik 97?
Orientowałem się trochę i koszt w moim przypadku wyniósłby 1700 PLN. Z racji, że jest to jednopunktowy wtrysk. Samochód ma przejechane 130 000km. Na benzynie spala od 5,5l/100km do 6,7l/100km w zimie. Ale generalnie jak teraz nim jeżdżę to około 6l/100km wychodzi średnia. Nie szaleję, dlatego takie niskie spalanie. Rocznie robię około 12000, czyli instalacja zwróciłaby mi się po około 1,5 roku przy założeniu, że cena gazu się nie zmieni.
Moje obawy:
a) jak się te silniki w tych samochodach sprawują po zagazowaniu?
b) mając do dyspozycji tylko 60KM jak wiele straci dynamiki (już teraz ma jej niewiele przy ciężarze ponad 1000kg)?
c) jakie doświadczenia mają użytkownicy tych modeli samochodów po zagazowaniu?

Jak rozmawiałem z gościem z firmy co gaz zakłada to przedstawił to w samych superlatywach. Jedyną wadą jaką podał to temparatura wyższa o 200 st. C w komorze spalania, co wiąże się ze zmianą oleju. Gaz przedstawił też jako zbawienny na silnik w sensie, że go oczyszcza i olej nie łączy się z gazem przez to cały czas jest czysty. Trochę to dziwne, bo skoro takie zalety ma ten gaz to czemu wszyscy na tym nie jeżdżą i jest tyle przeciwników co zwolenników oraz różnych odmiennych opini?
Może ktoś mógłby mi pomóc.

Z góry dziękuję!
sculptor
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 28 Cze 2008, 12:16

Re: Gaz dla Ford Escort 1,3L rocznik '97, warto?

29 Cze 2008, 11:49

Powiem Ci że do silnika 1.3 CL w Escorcie nie warto zakładać gaz. Szwagier założył to pali mu ok 9 litrów no i do tego gorzej mułowatym samochodem nie jechałem. Katastrofa nim wyprzedzać. gorzej niż wolnoobrotowym silnikiem w Polonezie Caro. Tak więc gazu nie polecam. Po kilkunastu tysiącach przejechanych kilometrów na gazie licz się z wymianą np. głowicy
Jest ryzyko, jest zabawa...
Smakoszek
Aktywny
 
Posty: 480
Rejestracja: 19 Lut 2008, 12:35
Miejscowość: WPN

Re: Gaz dla Ford Escort 1,3L rocznik '97, warto?

09 Lip 2008, 20:10

Dzięki za radę. Narazie się wstrzymałem. Szkoda tylko, że tak mało osób może tą opinie potwierdzić lub jej zaprzeczyć. Coś chyba escorty nie są lubiane... :-)
Pozdrawiam wszystkich!
sculptor
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 28 Cze 2008, 12:16

Re: Gaz dla Ford Escort 1,3L rocznik '97, warto?

09 Lip 2008, 22:53

Gość z firmy miał racje ponieważ gaz podczas parowania nie odprowadza nadmiaru temperatury tak jak benzyna i stąd wyższa temperatura w komorze spalania przy zasilaniu gazem i to jest klucz do tego dlaczego w silnikach z zasilaniem LPG np. głowica bardziej dostaje mówiąc brzydko w dupe i szybciej się zużywa. Sytuacja inaczej (lepiej) wygląda po zamontowaniu instalacji najnowszej IV generacji gazu w fazie ciekłej, co jest znacznie droższym interesem, ale to tak na marginesie.
Co do Forda, myślę, że przy pojemności 1.3 nie jest tak bardzo konieczny montaż instalacji gazowej, tym bardziej że tak jak piszesz spalanie nie przekracza 6l. No ale ludzie montują gaz nawet w matizie czy w CC więc nie jest powiedziane żebyś i Ty nie zamontował, wiadomo jazda jeszcze tańsza.
Nie wiem czy w tym silniku nie masz przypadkiem plastikowego kolektora, co było by niekorzystne ponieważ przy złej regulacji gazu może dochodzić do wybuchów w kolektorze i rozrywania tegoż wrażliwego elementu.
I jeszcze kwestia mocy. Spadek mocy (jeśli nie odrazu to w niedługim czasie) jest normalką przy instalacji mieszalnikowej. Obecne seryjne 60 KM jak wiadomo w tym aucie nie jest rewelacją. Podczas jazdy na LPG koników tych będzie jeszcze mniej i w dodatku przy uszczuplonej dawce to strach będzie takim autem wyprzedzać.
Pozdrawiam.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Rejestracja: 17 Maj 2006, 19:51
Miejscowość: Małopolska

Re: Gaz dla Ford Escort 1,3L rocznik '97, warto?

06 Sie 2008, 12:32

Witam
Mam escorcika z silnikiem 1.3 na gazie.
Pierwotnie samochód miał plastikowy kolektor. Tak jak ktoś tutaj pisał że nie poleca przy takim kolektorze instalacji gazowej to popieram, bo szybko będziesz zmuszony do wymiany, tak jak ja to miałem. Po prostu gaz czasami przy przebiciach na instalacji lubi robić lekkie wybuchy już w kolektorze. Co prawda były zamontowane klapki które powodowały zmniejszenie ciśnienia przy eksplozji ale i tak mi pękł. Po zamianie na jakiś kolektor rzemieślniczy (wygląda jak full Power tunign hehhe) oczywiście nie ma żadnych problemów. To nie prawda że jest bardziej mułowaty, to zależy czy masz dobrze ustawiony. Wiadome jest mało zauważalny spadek mocy, ale generalnie nie jest to jakoś uciążliwe ( oprócz tego że generalnie ten silnik jest za słaby do tej masy i niestety jak tam kolega pisał trzeba się natrudzić żeby cokolwiek wyrzedzić ale to zapewne wiesz)
Ja preferuje spokojną jazdę, nie jestem jakimś maniakiem wyprzedzania wiec nie narzekam na gaz. A przy tankowaniu cieszy mnie bo płace dwa razy mniej niż inni. Ale jak sam zauważyłeś na benzynie pali mniej i to już musisz obie przeliczyć.
Ostatnio leciałem z Krakowa do Warszawy, na trasie wyszło mu spalanie jakieś 7.3 litra (jazda ekonomiczna, bez szaleństw i hamowania w ostatniej chwili). W mieście wziął mi nawet ponad 10 l.
Spalanie podałeś że masz 5,5 l zapewne to jest spalanie w trasie, bo nie sadze żeby miał takie niskie w mieście wiec zróbmy porównanie.
Liczmy że na gazie spali 8 litrów a na benzynie 5.5.
8 x 2.30zł = 18,4 zł za przejechanie 100 km na gazie
5.5 x 4.60zł = 25,3 zł za 100 na benzynie
Więc za przejechanie 12 000 km na gazie zapłacisz 2208 zł a na benzynie 3036 zł.
Tak więc za rok przy takiej ilości kilometrów zaoszczędzisz 828 zł.
Do tego dolicz sobie jeszcze że przy gazie musisz dbać o instalacje elektryczną szczególnie o świec i przewody WN, no i pewnie kiedyś będziesz musiał wymienić kolektor. Wymiana oleju też częściej, ja zmieniam co 10 000. Więc możesz raz na rok zmieniać.

Teraz to już sam oceń czy Ci się to opłaca. W obliczenia prowadziłem na nie korzyść gazu ( bo jak pisałem mi w trasie wziął 7.3 i nie wydaje mi się żeby na benzynie palił tylko 5.5), choć sam jestem zadowolony z tego że mam na gaz. Szczególnie jak płace na stacji. Na mocy dużych strat nie odczuwam, a z punktu A do B i tak dojadę.
Pozdrawiam
Mam nadzieję że jakoś pomogłem.
escort 1.3 LPG '97
brzozek
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Sie 2008, 12:05
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy model Hyundai Santa Fe Nowy model Hyundai Santa Fe
    Całkowicie Nowy Hyundai Santa Fe reprezentujący segment D-SUV trafił właśnie do polskich salonów. Nowa generacja tego eleganckiego samochodu oznacza dla Klienta odważny design, maksymalny komfort, wysoką jakość wykonania ...
    Wymiana żarówki W5W podświetlenia rejestracji - Honda Civic VIII (UFO) [porady] Wymiana żarówki W5W podświetlenia rejestracji - Honda Civic VIII (UFO) [porady]
    Jak wymienić żarówki W5W podświetlenia rejestracji w samochodzie Honda Civic VIII (UFO) 1.8 i-VTEC? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie poniżej w załączonym filmiku w którym pokazujemy jak to zrobić. Wymiana ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Subaru Impreza STI
      MINI Clubman Bond Street, tył