Golf 4 1,8T dylemat

Golf 4 1,8T dylemat

29 Kwi 2015, 19:56

Witam,
Nie wiem czy dobry dział, ale ...zastanawiam się nad czymś takim mam Golfa IV 1,8T, o ile auto fajnie jeździ o tyle wkurza mnie sporo rzeczy, m.in skrzynia czy tez ogólnie zmiana biegów, co chwilę coś się przeciera w przewodach nie dawno miałem problemy z kierunkowskazami, teraz przy najechaniu na nierówność załącza się klakson. Dodatkowo zawieszenie, niby jest ok, auto przechodziło przegląd rejestracyjny, nie było żadnych uwag a mimo to wybiera fatalnie nierówności. I stąd mój dylemat czy dalej brnąć w to i naprawiać czy poszukać innego, bo silniki dobre, osiągi niezłe, ale dużo różnych szczegółów które są fatalne.
Czy myślicie że da radę znaleźć coś ciekawego w podobnym stylu?
Czy sprzedać i kupić coś innego? a może po prostu ponaprawiać?
Paczkowski
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 1984
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Golf 4 1,8T dylemat

29 Kwi 2015, 20:01

elektryka to normalny problem VW, a z zawiasem nie ma co się dziwić, bo golf to zwykły kompakt, a te mega komfortowe na nierówności nie są (mały rozstaw osi, którego Golf nie słyną jeśli chodzi o rewelacyjny wynik i miejsce w środku)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15156
Zdjęcia: 453
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: Golf 4 1,8T dylemat

29 Kwi 2015, 20:43

No właśnie ale elektryka to tam pół biedy, ale zawieszenie przy takim silniku i aucie to jest komedia, najazd przy 80 km/h na nierówność to jest łomot i tłuczenie jakbym jakimś MK2 jechał 30 letnim.
Trudno takim autem się bujać 50 km/h bo będzie dziurka i wszystko się zatrzęsie.
Tak samo skrzynia, nie wiem spróbuje wyregulować linki ale może po prostu skrzynia pada teraz nie wie czy warto szukać używanych bo naprawa chyba nieopłacalna..
I tak myślę czy warto podjechać np do komisu obejrzec inny, ewentualnie wymienić? Nawet kosztem tego że będzie inny silnik np 1,9 tdi albo szukać 1,8T czy raczej każdy egzemplarz może być w takim stanie?

Po prostu nie wiem czy da radę tak ogarnąć zawieszenie żeby całość mocno trzymała i tak nie trzaskała na każdej dziurce, bo to tak wygląda dosłownie.
Ale na stacji kontroli zero..to nie tak że wszystko do wymiany, dlatego nie wiem jak tutaj działać.

Bo o co mi chodzi..50 km od mojego miasta u handlarza stoi identyczny - inny kolor lakieru ale ogólnie wersja i rocznik ten sam, 3 ulice ode mnie stoi z 2004 wersja USA GTI 1,8T z tyłu nawet z tablicą kwadratową ale kosztuje prawie 16 tys..i teraz nie wiem czy te mk4 takie są, szczególnie te mocniejsze bo ludzie ich nie oszczędzali czy każdy będzie w podobnym stanie plus/minus? czy warto w ogóle jakieś zamiany robić?..
Ostatnio edytowany przez Paczkowski, 29 Kwi 2015, 20:49, edytowano w sumie 1 raz
Paczkowski
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 1984
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Golf 4 1,8T dylemat

29 Kwi 2015, 20:48

Z jednej strony troche szkoda wkładać kasy a z drugiej przynajmniej będziesz wiedział co masz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 36987
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Golf 4 1,8T dylemat

29 Kwi 2015, 21:26

dzida napisał(a):elektryka to normalny problem VW


Takie coś może napisać tylko taki antyVAGowiec jak Ty :ok:

Prawda jest taka, że w tym wypadku pechowy jest posiadany przez autora egzemplarz, a nie sam model, bo:
- zawieszenie w Golfie IV - o ile nie wybite - bardzo dobrze tłumi nierówności i jest bardzo trwałe (na polskich drogach spokojne wytrzymuje 150 tys. km), nie daje za to przyjemności z jazdy,
- elektryka w bezwypadkowych egzemplarzach jest bardzo stabilna, a opinie jak wyżej dotyczą wyłącznie naprawianych chałupniczo ulepów, które w Polsce niestety przeważają.
Skrzynia biegów to faktycznie bolączka tego auta (ścinanie nitów), ale dotyczy zdaje się jedynie roczników 98-99.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2760
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: Golf 4 1,8T dylemat

29 Kwi 2015, 21:31

łysy30 napisał(a):Takie coś może napisać tylko taki antyVAGowiec jak Ty :ok:

spoko, szkoda tylko, że znajomi elektrycy (studiowałem elektrotechnikę więc mam) mają z nich zarobek także to nie kwestia tego co kto lubi i takie coś może napisać fan VW :ok:
Elektryka się starzeje w co niektórzy nie potrafią uwierzyć! Tutaj kwestia zapewne marnej jakości izolacji przewodów, która przebija. Znalezienie jest czasochłonne i sobie elektryk policzy ;)
elektryka w VW jest stabilna jak jej nie ma dużo a jak są centralne zamki, klimatroniki, szyby to już się pojawiają problemy :mrgreen: Często błahe powody nawet w zadbanych autach ale denerwujące bardzo.

PS. ostatnio kolega płakał, że mu elektryczne szyby nie działają w Maździe 323f, a winny był... bezpiecznik :D Oczywiście nie znaleźlismy źródła spalenia więc problem uważam za nierozwiązany :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15156
Zdjęcia: 453
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięć rzeczy, o których powinien pamiętać kierowca jesienią Pięć rzeczy, o których powinien pamiętać kierowca jesienią
    W zeszłym roku właśnie w październiku miało miejsce najwięcej wypadków drogowych oraz zginęło w nich najwięcej osób. Wraz z nadejściem jesieni pogarszają się warunki atmosferyczne, a więc i drogowe. W jaki ...
    Hyundai NEXO - samochód nowej generacji zasilany ogniwami wodorowymi Hyundai NEXO - samochód nowej generacji zasilany ogniwami wodorowymi
    Podczas targów elektroniki konsumenckiej CES 2018 w Las Vegas Hyundai zaprezentował całkowicie nowy model NEXO zasilany ogniwami paliwowymi. NEXO jest technologiczną wizytówką w rozbudowanym portfolio ekologicznych ...

  • Re: Golf 4 1,8T dylemat

    29 Kwi 2015, 21:45

    Czy każdy kto broni VW musi być tutaj od razu nazwany jego "fanem"? Miałem, więc wiem - w odróżnieniu od Ciebie - i razi mnie po oczach kiedy widzę, że ktoś pisze nie mające nic wspólnego z prawdą głupoty :wink:
    Tak jak pisałem wcześniej -90% jeżdżących po naszych drogach Golfów to ulepy, a ulepy mają to do siebie, że dzieją się z nimi różne rzeczy.

    dzida napisał(a):Elektryka się starzeje w co niektórzy nie potrafią uwierzyć!


    Zgadza się, ale przecież nie tylko w VW! Inne auta z czasem młodnieją? :D
    Fajnie by było zobaczyć kiedyś jak piszesz chociaż jedną pozytywną rzecz nt. jakiegoś VAG-a :wink:
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2760
    Zdjęcia: 2
    Prawo jazdy: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Golf 4 1,8T dylemat

    29 Kwi 2015, 21:52

    dzida napisał(a):elektryka w VW jest stabilna jak jej nie ma dużo a jak są centralne zamki,

    Zgadzam się z tobą dzida w Polówce mamy teraz właśnie jakiś problem z centralnym i chyba będzie trzeba odstawić go do elektryka wkrótce i zobaczy się co to było ale to raczej normalka że świruje w końcu auto ma 13 lat a od początku nic nie było ruszane przy elektryce.
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4868
    Auto: VW POLO 6R
    Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: Golf 4 1,8T dylemat

    29 Kwi 2015, 21:57

    Mnie irytuje, że jak się psuje VW to się go nazywa ulepem, a jak się psuje auto na F czy koreańskie to się pisze "a czego się spodziewałeś" albo "wcale się nie dziwię" co sam praktykowałeś więc zrozum takie samo moje nastawienie :ok:

    łysy30 napisał(a):Fajnie by było zobaczyć kiedyś jak piszesz chociaż jedną pozytywną rzecz nt. jakiegoś VAG-a :wink:

    pisałem, a nawet polecałem trzeba tylko szukać ale co zrobić, że większość moich wypowiedzi o każdej marce jest zlepem wad aby uświadomić potencjalnego klienta na co się szykować i akceptować :)

    łysy30 napisał(a):Inne auta z czasem młodnieją?

    to już kwestia zastosowanych materiałów w elektryce (np izolacji), trwałości podzespołów (np. alternatory gdzie Fiat leży czy regulatory napięcia) oraz ilości obwodów. Np. Passat b6 ma 13, a mazda 6 około 8, dlatego się tak nie psuje. Jest też historia np. Peugeota 307 przed fl i 407 z niedopracowaną multipleksowa instalacją elektryczną i też ich nie polecałem mimo, że ten pierwszy jest na forum wrzucany często.

    Krzychu napisał(a):Zgadzam się z tobą dzida w Polówce mamy teraz właśnie jakiś problem z centralnym i chyba będzie trzeba odstawić go do elektryka wkrótce

    najpierw sprawdź wszelkie połączenia elektryczne jak masz czas, bo mogły zaśniedzieć i za darmową robotę wybulisz 100-150zł co sam bym zainkasował :mrgreen: Jak to nie pomoże to google, a potem elektryk :D
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15156
    Zdjęcia: 453
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: Golf 4 1,8T dylemat

    29 Kwi 2015, 22:07

    Co do zawieszenia, sprawdź czy nie masz w nim jakiegoś pseudo *gwintu*, bo objawy, o których mówisz na to by wskazywały.
    Co do klaksonu, to najprawdopodobniej winna jest wtyczka(klakson masz pod lewą kratką w przednim zderzaku).
    W Golfie nawet jak elektryka szwankuje, to jest na tyle prosta, ze nawet średnio zaawansowana osoba w temacie poradzi sobie z tym.
    Co do skrzyni biegów, z tego co wiem wadliwe były te w silnikach 1.4, 1.6 i 1.9 SDI i określonych oznaczeniach, których niestety w tym momencie nie pamiętam(na forum Golfa na pewno są takie informacje)
    Widać, ze egzemplarz autora tematu nie miał łatwego życia do tej pory i teraz to się odbija.
    pkc
    Zaawansowany
     
    Posty: 716
    Prawo jazdy: 10 08 2004
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E36 Audi A4 B8
    Silnik: 328i 2.0TFSI

    Re: Golf 4 1,8T dylemat

    29 Kwi 2015, 22:13

    pkc napisał(a):W Golfie nawet jak elektryka szwankuje, to jest na tyle prosta, ze nawet średnio zaawansowana osoba w temacie poradzi sobie z tym.

    tu się zgadzam, dlatego kasa dobra za prostą robótkę, a w google często znaleźć można rozwiązanie :ok: Grunt to trochę umiejętności majsterkowania :)
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15156
    Zdjęcia: 453
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: Golf 4 1,8T dylemat

    29 Kwi 2015, 22:15

    dzida napisał(a):Mnie irytuje, że jak się psuje VW to się go nazywa ulepem, a jak się psuje auto na F czy koreańskie to się pisze "a czego się spodziewałeś" albo "wcale się nie dziwię" co sam praktykowałeś więc zrozum takie samo moje nastawienie


    Nie przypominam sobie, żebym krytykował jakiegoś koreańca za awaryjność - zawsze podkreślam, że to trwałe auta, tyle, że kiepsko się prowadzące. Co innego jakieś 307-ki czy 407-ki - przed nimi przestrzegam, bo widzę co głównie zalega na placu u mojego zaprzyjaźnionego mechanika. Jeśli Golf IV sypie się tak jak egzemplarz należący do autora to zwyczajnie musi być ulepem albo jest skrajnie wyeksploatowany i zaniedbany - gdyby było to nietrwałe auto to nie jeździłby nim co trzeci Polak. Ludzie - nie tylko tutaj - szukają zazwyczaj najtrwalszych, najtańszych aut w utrzymaniu i to od dłuższego czasu jeden z ich naturalnych wyborów.

    dzida napisał(a):pisałem, a nawet polecałem trzeba tylko szukać


    "Jest dobry, ale inne są równie dobre albo i lepsze", "to dobry silnik, ale.." :D
    Zawsze jakieś "ale". Nie musisz lubić tych aut, Twoja sprawa, ale nie przypisuj VAG-om wad, których albo nie mają albo mają w takim samym stopniu jak inne auta.
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2760
    Zdjęcia: 2
    Prawo jazdy: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Golf 4 1,8T dylemat

    29 Kwi 2015, 22:18

    A to nie prawda że są auta dobre na równi z Golfem? :? Astra, Focus, Elantra np?
    Koniu
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 18317
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Golf 4 1,8T dylemat

    29 Kwi 2015, 22:20

    Następny :D
    Prawda, ale jeśli ktoś Ciebie zapyta o Focusa odpiszesz "Tak, jest dobry", a jak o Golfa "Tak, jest dobry, ale są też inne auta..." - tu jest ta subtelna różnica :wink:
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2760
    Zdjęcia: 2
    Prawo jazdy: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Golf 4 1,8T dylemat

    29 Kwi 2015, 22:22

    łysy30 napisał(a):Zawsze jakieś "ale".

    nie ma aut idealnych więc w każdym będzie "ale" w jednym rdza w innym elektryka, zawias, lakier, prowadzenie, komfort i to już kwestia co akceptuje szukający, dlatego wypisuję wady :ok:
    Nie przypominam abym pisał o jakimś aucie bez żadnego "ale" ;) Nawet o Lexusie, którego szukam :)
    "Tak, jest dobry, ale są też inne auta..."

    nie wiem jak Ty ale ja lubię mieć alternatywę co szczególnie trudno jest pojąć osobom upartym na Golfie stąd takie opisy ;) To już wina kupujących w PL :mrgreen:
    Ostatnio edytowany przez dzida, 29 Kwi 2015, 22:28, edytowano w sumie 1 raz
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15156
    Zdjęcia: 453
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010