Golf GTI turbo ocena ogłoszeń

12 Lis 2017, 10:38

Kafarr napisał(a):czy to tylko wizualne zmiany że auto bardziej "usiądzie"?

Będzie sztywniejszy ale za przechylanie na zakrętach odpowiada właśnie stabilizator
Niestety rozkładu masy nie zmienisz, przednie koła nie dość, że napędzają to skręcają, a tył tylko za nimi podąża.

galakty napisał(a):Zmień napęd na 4x4 jeśli chcesz wyeliminować podsterowność, a nie sprężyny.

nie do końca, bo np. Audi quattro dalej bardziej ryją przodem niż tyłem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Lis 2017, 14:47

Czyli bardziej coś takiego prędzej?
[link do oferty na Allegro wygasł]

wg producenta:
Sportowe stabilizatory EIBACH są zamiennikami seryjnych drążków. Wymiana stabilizatorów skutkuje poprawą właściwości zawieszenia poprzez zmniejszenie przechyłu pojazdu na zakrętach. Prowadzi to do poprawy precyzji prowadzenia i stateczności pojazdu.


czyli coś tam dają.

W VW/Audi nie ma zdaje się stałego napędu 4x4, więc dołączany napęd który powoduje straty mocy, to raczej głupota.


Jeszcze są takie tuleje:
[link do oferty na Allegro wygasł]


NA forum seata ktoś do Cupry cały kit Eibacha władował i twierdzi że jest mega poprawa i że auto pięknie się trzyma, wg mnie gdyby to była kwestia siadania auta to by ludzie kupowali chińskie gwinty za 200 zł a nie takie zestawy.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

12 Lis 2017, 15:57

Możesz wszystko zrobić pytanie po co, sam stwierdziłeś że to jest auto dobre na prostą i tego się trzymajmy miej pokorę i rozum a będziesz Pan zadowolony.
Każdy próbował Cię jedynie przekonać do czegoś innego bo są auta nie wątpliwie lepsze jednakże jeśli Ci się podoba to kupuj i tyle :)
Mateq
Początkujący
 
Posty: 212
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Lexus is 250
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Lis 2017, 16:20

No skoro jest podsterowny to myślę że częściowo jest szansa na likwidacje tego.
Bo np Golf R nowy salonowy ma 300 koni, 4x4 dołączane ale podejrzewam że ma różne bajery w stosunku do seryjnego Golfa żeby chociaż trochę poprawić właściwości jezdne,
A co do reszty aut, jak dla mnie są inne opcje a czy lepsze? zależy czy ktoś potrzebuje latać bokiem na boisku czy jechać na wprost ale zgasić wielu kierowców w pozornie mocnych autach.

Bo takie GTI może nie poradzi sobie z E46 M3, z jakimś Evo, 370Z czy Volvo S60R szczególnie pomodzonym ale większość aut nie ma szans z uwagi na turbo i to że można go rozkręcić.
Pójdzie w górę moment szczególnie w środkowych partiach i to się od razu czuje i jest zabawa.
Więc dla mnie do czego innego jest każdy typ auta, są miłośnicy youngtimerów, są drifciarze i to właśnie dla nich dedykowane są np BMW, a są tacy co lubią 1/4 mili czy rolowanie czy po prostu szybka jazda ekspresówki, autostrady itd.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

12 Lis 2017, 19:10

dzida napisał(a):nie do końca, bo np. Audi quattro dalej bardziej ryją przodem niż tyłem


Ale ja mówiłem o prawdziwym 4x4 a nie jakimś pseudo napędzie, gdzie przód ciągnie bardziej niż tył :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2017, 19:31

Kafarr napisał(a):NA forum seata ktoś do Cupry cały kit Eibacha władował i twierdzi że jest mega poprawa i że auto pięknie się trzyma, wg mnie gdyby to była kwestia siadania auta to by ludzie kupowali chińskie gwinty za 200 zł a nie takie zestawy.

Ogólnie zawias daje bardzo dużo ale... Twoje propozycje są dobre w kategorii amator. Zresztą sam mam w wariatunciu B6ki po przeróbkach i jest ok. Oczywiście jest ok bo auto jest stworzone do tego żeby było ok.
Sądzę że w golfie dużo zmienisz względem serii ale na profi jazdę bym nie liczył bo wtedy b6ki za 3k są budżetem profi na jedno koło i to z dolnej półki :D
Kafarr napisał(a):W VW/Audi nie ma zdaje się stałego napędu 4x4, więc dołączany napęd który powoduje straty mocy, to raczej głupota.

Dokładnie jest na odwrót... stały napęd powoduje duże straty ale daje max dobre prowadzenie. Wszystkie haldexy są dołączane i daje to więcej ekonomi ale do profi korzystania z tych udogodnień się średnio nadają. Pierwsze haldexy były max lipą teraz jest już ok.(podobno) Mówię tu o warunkach zwykłych drogowych.
Zwróć uwagę że np: nissan gt-r killuje prawie wszystkie auta z kreski bo ma napędy załączane.
Ogólnie temat szeroki i głęboki a jak byśmy dołożyli np awd ze szperami to dopiero można wyciąć fajną ewolucję drogową.

A wracając do golfa to nie wiem czym bym szedł w takie zakuwanie auta w poli/stabilizatory/amory/sprężyny bo wyżej tyłka nie podskoczysz a możesz przegiąć i jazda będzie upierdliwa. A w dodatku masz napęd FWD więc tyłek jest bardzo nisko :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasy Smart Kid Belt
    Szukam informacji na temat pasów smart kid belt, co o nich sądzicie? Czy w przypadku starszaków mogą się sprawdzić. Czy te pasy chronią przed nurkowaniem dziecka podczas wypadku?

12 Lis 2017, 19:39

Jak dla mnie to bez sensu. Utraci tylko komfort a nie zyska nic wymiernego... Nie poprawiałbym fabryki, chyba że właduje drugie tyle za co kupił i ma gościa co mu wystroi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2017, 21:57

No to ok to w takim razie czym się różni z tych dawnych czasów Golf IV 1,8T albo Audi A3 vs Audi TT FWD albo Leon cupra 1?

Skoro to wszystko auta przednionapędowe, te same silniki?
Ja byłem pewien że pomimo fwd mocniejsze sportowe odmiany mają co innego w kołach włożone zawias itd

No ale fakt jest taki że nie jestem wstanie znaleźć nic 4x4 w tym budżecie, świeżego, rozwojowego z turbo.
Więc zostają kompakty z turbo i fwd.

A jeśli zmiana podzespołów nic nie daje no to się okaże że w VW/Audi jedyne sportowe to S4 B5 albo może Audi R8 :)
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

13 Lis 2017, 22:10

Kafarr napisał(a):No to ok to w takim razie czym się różni z tych dawnych czasów Golf IV 1,8T albo Audi A3 vs Audi TT FWD albo Leon cupra 1?

Teoretycznie niczym ale potem okaże się że są konstrukcyjne zmiany "detali" i juz masz inną jazdę i inne prowadzenie.
To tak jak rs4 b5 vs s4 b5 :ok:
Kafarr napisał(a):A jeśli zmiana podzespołów nic nie daje no to się okaże że w VW/Audi jedyne sportowe to S4 B5 albo może Audi R8 :)

To nie jest tak że nic nie daje ale trzeba wiedzieć co zmieniać i w jakim celu, oczywiście nie wspominam o bazie czyli o samym aucie.

Więc na Twoim miejscu nie przejmowałbym się seryjnym golfem gti tylko troszku pojeździł i sobie podszlifował tak pod siebie zawias/parametry.
Sądzę że komplet b6ek z linka to świat i ludzie dla amatora bo i tak na profi nie masz szans.

p.s.

Jak chcesz mieć wyznacznik prowadzenia takiej jedności kierownika z autem bez systemów to poproś kogoś o przewiezienie evo9 najlepiej już troszku podrobionym wtedy zobaczysz co może zwykły sedan :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Lis 2017, 22:32

Kafarr napisał(a):Jechałem 140 km/h zwolniłem do 110-120 i ładnie wszedł w zakręt
gratulacje, a jak ostry był ten zakręt? :ok:

Ogólnie rzecz ujmując sprawiasz wrażenie, jakbyś nie rozumiał jednej rzeczy, którą próbujemy Ci wytłumaczyć od dłuższego czasu. Nie chodziło nam o to, że Golf GTI czy auto o podobnej mocy (ok 200 KM) i napędzie na przód od razu będzie do kitu i wypadniesz na pierwszym zakręcie, tylko w temacie była jeszcze mowa o podniesieniu fabrycznej mocy, a co za tym idzie - przednie koła będą musiały ogarniać napędzanie auta i nadawanie mu kierunku, a to wraz z mocą jest trudniejsze. Oczywiście da się zrobić mocne FWD które skręca (Foka RS), ale tam wymienili trochę więcej niż tulejki :)
Kafarr napisał(a):Poza tym po co mi BMW? mogę kupić Omegę z 96 roku z 2,5 V6, będzie się ładnie trzymał w zakrętach
mistrz :lol:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14034
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Lis 2017, 23:34

Wszystko ok tylko podnoszenie mocy w Golfie przy silniku 2,0 tfsi to nie jest nic wyjątkowego, wiele osób tak robi, obawiam się ze co drugi auto przyjeżdzające do firmy na strojenie to coś z VW/Audi z tymi silnikami.
Ponadto FWD i taka moc i problem tak? a Leon 2 Cupra R? 280 koni? a Audi S3 265? tam niby jest 4x4 ale dołączane.
Dla mnie większą frajdę da pogonienie na autostradzie niemieckiej Mustanga, Camaro czy M6 niż to że w sobotni wieczór wejdę ciaśniej nie wiem w centrum Poznania, Warszawy czy Krakowa.

Może to głupie ale dla mnie to jak się auto prowadzi i porównania z torów są właśnie dobre do Top Gear albo TVN Turbo a na co dzień amatorzy są podjarani mocą i każde ustawki czy porównania to moc i prosta.

To tak jakby powiedzieć że tylko głupiec chodzi w sobote do klubu, prawdziwy melomam słucha płyt Czajkowskiego na słuchawkach i się tym delektuje, dla mnie to jest takie porównanie.

Oczywiście jeśli byłoby auto świetnie prowadzące się z turbo itd to bym brał w ciemno w tym budżecie a że nie ma wybieram to co mi sprawi frajdę, to czego szukam.

Bo jeśli miałbym iść w dobre prowadzenie i coś mega ambitnego to chyba E46 M3 to raczej wątpie o zakupie tego auta do 30 tys.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

14 Lis 2017, 09:49

Nie porównuj GTI do Cupry czy RS, błagam :)

Nadal mało wiesz, coś tam Tobie świta w głowie, ale generalnie to pustka straszna. Za dużo się programów śmiesznych naoglądałeś i to widać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Lis 2017, 14:20

galakty napisał(a):Nie porównuj GTI do Cupry czy RS, błagam


No faktycznie nie ma sensu porównywać bo te auta z innych firm są Seat..Audi :)
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

14 Lis 2017, 17:11

GTI = golf z mocniejszym silnikiem i innymi kawałkami plastiku
RS?Cupra = przebudowane wersje "golfów gti", z innymi zawiasami, napędami, hamulcami

BTW to jeśli chcesz kupić golfa i ładować kasę w zawieszenie to niewiele brakuje do budżetu na jakieś s3
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lis 2017, 18:39

Kafarr napisał(a):Dla mnie większą frajdę da pogonienie na autostradzie niemieckiej Mustanga, Camaro czy M6 niż to że w sobotni wieczór wejdę ciaśniej nie wiem w centrum Poznania, Warszawy czy Krakowa.

I tu się wyjaśnia wszystko :ok:
W/g mnie debata nad zawieszeniem o tyle nie ma sensu że z niego nie skorzystasz zgodnie z możliwościami. Zapodaj sobie golfa gti zostań na seryjnym zawiasie z ewentualnie drobnymi zmianami i zrób podstawowe mody turbo czyli dolocik z ICkiem i wydech z DP pojedź na strojenie i wsjo. Jak będzie Ci mało dowiedz się o turbo hybrydę i o wytrzymałość motoru przed kuciem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe