Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

29 Lis 2015, 20:51

Witam,
poszukuje dość mocnego auta z okolice 2004-2006 z silnikiem o max pojemności 2,0 litra. Najlepiej turbo.
Moc może być na początek 200-220 koni ale obowiązkowo z mozliwością podniesienia, najlepiej 5 drzwi chociaż wyjątkowo 3 też będzie ok.

Zastanawiam się nad Golfem V GTI 2,0 TSI lub Audi TT 1,8T 225 KM.

Od razu mówię że nie boję się silników 2,0 TSI bo sporo czytałem o GTI VW i tragedii nie ma, poza tym podobnie jeździ extra ciągnie od dołu jak diesel.
TT 1,8Turbo z kolei klasyka, silnik extra tylko gdzie ja taki znajde? 5 egzemplarzy na krzyż, wg mnie kiepsko.

Początkowo brałem tez pod uwagę Renault Megane RS 2,0T 225 KM lub Focusa ST 2,5
Tylko że Megane nijak mi się podoba, przypomina Multiplę :D Focus fajny tzn w środku tez biednie ale ogólnie nie jest źle ale silnik 2,5 i ogólnie auto chyba trudno dostępne w takich wersjach?..


Co byście doradzili w takim przypadku najlepsza opcja to Audi TT ale gdzie takiego znaleźć?
Cayenne
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 29 Lis 2015, 20:45
Auto: Stilo
Paliwo: Benzyna

Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

29 Lis 2015, 20:56

Budżet?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2422
Rejestracja: 08 Lis 2013, 18:22
Auto: Nie mam

Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

29 Lis 2015, 20:57

TT okey tylko że to auto bardziej kobiece golf v 2.0 tsi odpuść bo ci się będzie psuć. Lepiej jak co to audi s3 1.8 turbo 225 km i na nim mody robić.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4815
Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 900 39 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

29 Lis 2015, 21:03

Dlaczego ograniczasz się tylko do 2,0l rozpatrując auta 200KM +?
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

29 Lis 2015, 21:37

budżet to tak 30-35 tys max..
Co do Audi S3 to w grę wchodzi tylko I generacja, czyli lata 99-2003 bodajże, a do tego wersja 225 KM to rzadkość u nas..połowa to składaki tak jak golf iv czy audi a3 8l..ciężko znaleźć coś fajnego tak jak TT..same starocie i w kiepskim stanie. Chyba zę za granicą..

A co do pojemności..boję się tego że samochód z 3 litrowym silnikiem będzie mocno wyeksploatowany i ciężki w zakupie bo bardzo rzadki..o ile 1,8T czy 2,0 TSI w grupie VW czy nawet 2,5 u Forda to w miarę tradycyjne ale mocne auta o tyle 5 litrów np w mercedesie to nie jest normalne auto na co dzień i znaleźć taki a potem utrzymać jest problematyczne..
To jest coś jak Golf R32..też takiego nie chce..poza tym z dużym silnikiem auto musiało by miec od razu dużą moc bo rzadko kiedy przy jakimś mega litrażu jest jeszcze turbo.
No jakoś nie podchodza mi takie auta co mają po 3-4 czy 5 litrów silniki.

Czyli mk5 GTI odpada? to chyba tylko Focus coś mi się wydaje bo te 2,5 nie jest złe..trochę w środku kiepski ale daje radę..no chyba ze faktycznie zakupie Audi S3..
Cayenne
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 29 Lis 2015, 20:45
Auto: Stilo
Paliwo: Benzyna

Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

29 Lis 2015, 21:41

Cayenne napisał(a):A co do pojemności..boję się tego że samochód z 3 litrowym silnikiem będzie mocno wyeksploatowany

to nie zależy od pojemności ;)
jedyne minusy to akcyza w przypadku sprowadzania i OC

ja bym szukał FOrda ST z pancernym silnikiem Volvo o pięknym dźwięku :ok:
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana filtra kabinowego - Honda Civic VIII (UFO) 1.8 i-VTEC [porady] Wymiana filtra kabinowego - Honda Civic VIII (UFO) 1.8 i-VTEC [porady]
    Jak wymienić filtr kabinowy w samochodzie Honda Civic VIII (UFO) 1.8 i-VTEC 140KM modelu produkowanym w latach 2006 - 2011? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie poniżej w załączonym filmiku w który pokazujemy jak to ...
    Renault Berlinette Alpine A110 i trochę historii w sporcie Renault Berlinette Alpine A110 i trochę historii w sporcie
    Berlinette A110 zaprezentował Jean Rédélé na salonie samochodowym w Paryżu w 1962 roku. Samochód wzorowany na modelu Alpine A108 zyskał na stylu i stał się bardziej rasowy za sprawą bardziej płaskiej ...

  • Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

    30 Lis 2015, 12:40

    Cayenne napisał(a):A co do pojemności..boję się tego że samochód z 3 litrowym silnikiem będzie mocno wyeksploatowany i ciężki w zakupie bo bardzo rzadki..o ile 1,8T czy 2,0 TSI w grupie VW czy nawet 2,5 u Forda to w miarę tradycyjne ale mocne auta o tyle 5 litrów np w mercedesie to nie jest normalne auto na co dzień i znaleźć taki a potem utrzymać jest problematyczne..


    Poczytaj jakie problemy masz z 2.0 TSI w Volkswagenie i stwierdzisz, że V8 to pikuś.

    http://connectedcar.auto-swiat.pl/porad ... kow/339snz
    Ossy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4005
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

    30 Lis 2015, 14:00

    Trochę poczytałem o tych silnikach TSI a bardziej o Golfie V GTI i tak zdania są podzielone, w sieci mnóstwo osób poleca i zachwala, na forach jak ktoś ma/lub miał też uważa że tragedii nie ma, z kolei właśnie są takie artykuły jak ten gdzie wszystko raczej na "NIE" ja jestem neturalny ale jedno mnie irytuje, że np Focus ST jest kiepsko osiągalny.
    Niby jest ich trochę ale trudno jechać 400 km do Gdańska po auto..a się okaże że to trup.
    Wolałbym w swoim rejonie - jak tak patrzę najwięcej golfów i jest dylemat co robić..inna sprawa że kłopoty z montażem LPG w silnikach FSI/TSI dla mnie to też duży minus..
    No ale nic będę szukał i zobaczę co się znajdzie w dobrym stanie..

    Na razie Focus ST i ew. Golf V GTI..
    Cayenne
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 29 Lis 2015, 20:45
    Auto: Stilo
    Paliwo: Benzyna

    Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

    30 Lis 2015, 14:41

    Honda Civic VII 2.0 albo Type-R
    Toyota Corolla E12 TS zwykły albo z kompresorem 8)
    Mazda 3 2.0 ale tutaj chyba będzie mało mocy niż podałeś
    Peugeot 307
    [link wygasł]
    Kieł
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2422
    Rejestracja: 08 Lis 2013, 18:22
    Auto: Nie mam

    Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

    30 Lis 2015, 14:48

    Tylko że w Civicu ciężko będzie z podnoszeniem mocy.
    Żeby podnieść moc do 220-230 km trzeba wydać z 10 k :)
    sanvean23
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 561
    Rejestracja: 28 Sty 2014, 19:41
    Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
    Silnik: 1.2 16V | 1.8

    Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

    30 Lis 2015, 15:06

    Może autora zadowolą fabryczne koniki?

    Myślę,że jak autor poważne myśli nad podnoszeniem mocy to liczy się z kosztami jakie za tym idą i nie będzie się bawił w chińszczyznę czy tanią robotę, tyczy się to każdej marki.
    Kieł
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2422
    Rejestracja: 08 Lis 2013, 18:22
    Auto: Nie mam

    Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

    30 Lis 2015, 15:22

    Kieł napisał(a):Może autora zadowolą fabryczne koniki?

    Myślę,że jak autor poważne myśli nad podnoszeniem mocy to liczy się z kosztami jakie za tym idą i nie będzie się bawił w chińszczyznę czy tanią robotę, tyczy się to każdej marki.


    Tylko pamiętaj o kilku kwestiach że dorobienie mocy w aucie z seryjnym turbo można liczyć w godzinach i nie ma większej ingerencji w osprzęt a dokładanie turbo do n/a to już poważniejsza zabawa a biorąc pod uwagę "super" warsztaty tuningowe to lepiej sobie odpuścić temat.

    Co do samych aut to wersje turbo będą dawały więcej zabawy z tego względu żę mają lepszego Nm i jego dostępność... jest to mocno odczuwalne.

    A jeżeli chodzi o porównanie to CTR jest skierowany do innego użytkowania a Foka ST do innego i tak jak Civic bedzie lepszy w walce o sekundy na torze tak ST bedzie fajniejszy na drodze a po zrobieniu modów (ICek, dolot, wydech i strojenie) bedzie już gitarowo.
    Corollka TS jako miłosnik JDM mogę spokojnie odstrzelić nie opłaca się chyba że z kompresorem ale dostępność zerowa.

    Brałbym ST i nie patrzył na to że trzeba jechać na drugi koniec polski bo to przy takim aucie nie ma znaczenia.
    A z tfsi różnie bywa szczególnie z korbami po dołożeniu Nm który jest ważny a nawet ważniejszy od sławnych kuniów. :mrgreen:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4587
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

    30 Lis 2015, 17:41

    Zdecydowanie ST zamiast GTI ze względu na silnik, więcej nie porównuje bo nie ma sensu. Chyba że znajdziesz zwykłe 3.2 v6 to można się zastanowić ale jakiś czas temu nie było żadnego takiego na otomoto. :/
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Golf V Gti czy Audi TT 1,8t?

    30 Lis 2015, 17:46

    Koniu napisał(a):Chyba że znajdziesz zwykłe 3.2 v6 to można się zastanowić ale jakiś czas temu nie było żadnego takiego na otomoto.

    Teraz są ze 3 sztuki na sprzedaż ale czy warte uwagi to nie wiem (chodzi o V generacje). :|
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      GTP Light
      MINI Clubman Bond Street, tył