Golf VI. (Nie)banalny wybór.

04 Lis 2021, 00:52

Żeby tylko rozrząd był jedynym problemem tego motoru... Choć z 2 strony można polecić silniczek, autor przekona się na własnym przykładzie ile takie przyjemności kosztują. :yes:
Gość114260
 

04 Lis 2021, 10:08

Przy takich przebiegach to ja bym serio wolał diesla niż tego TSI...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7478
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Lis 2021, 17:51

galakty napisał(a):Diesel w mieście jedyne co mu będzie przeszkadzać to wypalanie DPF, ale jak raz w miesiącu robisz 700 km w trasie, to ja bym się nie zastanawiał. Czemu? Bo kupisz go dobrych kilka tysięcy taniej, więc zostanie poduszka na serwis, a cały czas palisz mniej więc pogłębiasz różnicę.


z tym TANIEJ to nie wiem ....

też szukam tego golfa 1.6 tdi 105km ,wczesniej brałem pod uwagę golfa ale 1.6 mpi i jak tak przeglądam oferty to wcale nie widze zeby te diesle były kilka tysięcy tańsze ,ceny takie same a może nawet diesla ciut wyższe... wiadomo ze jak popatrzysz na trupa benzyne vs dobry model diesla to bedzie taniej.... ale to działa też w 2 strone


#edit

golfa 6 1.6 ale 90km warto rozpatrywać? czy 105km raczej minimum?
haycon
Nowicjusz
 
Posty: 28

04 Lis 2021, 18:21

na otomoto masz "7 stron" diesli do 25k a benzyniaków 1.6 "półtorej strony"
do tego diesle to w większości 2010-12 a benzyniaki 2008-09
zresztą na golfie świat się nie kończy i im szybciej sobie to uświadomicie tym szybciej kupicie jakieś fajne auto :mrgreen:

haycon napisał(a):golfa 6 1.6 ale 90km warto rozpatrywać? czy 105km raczej minimum?


Miałem kiedyś firmową fabię kombi 1.6/90 to w miarę dawało to radę. W golfie będzie trochę gorzej ze względu na masę ale jeśli nie masz zamiaru szaleć na autostradach to do codziennego toczenia się wystarczy. Zresztą między 90 a 105 różnic technicznych więc tylko program, który zawsze można zmienić (ludzie robią z tego ~130). Wydaje mi się tylko, że przy 90 była skrzynia 5 a przy 105 już 6
franccc
Zaawansowany
 
Posty: 807
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Lis 2021, 18:40

haycon napisał(a):golfa 6 1.6 ale 90km warto rozpatrywać? czy 105km raczej minimum?

Wystarczy zrobić chip, osobiście szukałbym 110 w wersji 2,0 TDI z tego to i 200 idzie zrobić
a sam golf bardzo fajny model, poprawiona genialnie wersja mk5 wciąż nowoczesne i z fajnym wyposażeniem.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lis 2021, 18:54

90 KM to by było sens brać jakby nie miała dwumasy i DPF, a ta o ile się orientuję ma więc koszty zbliżone co większy silnik, a mocy jednak mniej.

Dawać radę daje, bo to nowoczesny diesel ze zmienną geometrią, odpycha się przyjemnie względem benzynowej 1.6. Jakbyś znalazł bardzo zadbany egzemplarz to można się pokusić + chip.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7478
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Volkswagen Polo 1,2 TSI o mocy 110 KM
    Pod maską opisywanej wersji Volkswagena Polo znajduje się silnik o pojemności 1,2 litra generujący moc 110 KM. Co w tym modelu znajdziemy na liście wyposażenia nie wymagającego dopłaty? Jest kilka takich rzeczy o których ...

  • 04 Lis 2021, 18:56

    haycon napisał(a):golfa 6 1.6 ale 90km warto rozpatrywać? czy 105km raczej minimum?

    Obojętne, sprzedaż tego samego silnika w różnych wersjach to popularny zabieg. Możesz podjechać na jakiś chip, nie dość, że spadnie spalanie, bo fabrycznie są mocno podlane, to wyjdzie z ~140km i ~310nm.
    Gość114260
     

    04 Lis 2021, 23:45

    quel napisał(a):nie dość, że spadnie spalanie,


    po chipie spada spalanie? myslalem ze wzrasta skoro mocy więcej?

    ile chip kosztuje np przy takim 1.6 105
    haycon
    Nowicjusz
     
    Posty: 28

    05 Lis 2021, 00:29

    Spada bo nie oszukujmy się seryjne mapy często są słabe, zduszone silniki oraz bogata mieszanka w celach bezpieczeństwa to norma.

    W takich przeciętnych silnikach 700-1000 zł. Na pewno trzeba jechać do popularnych tunerów, żeby zrobili to dobrze. Korzystałem z usług ecumod oraz cinsoft i jestem zadowolony.
    Gość114260
     

    13 Lis 2021, 14:18

    say napisał(a):Bezpieczniej dla zwykłego kowalskiego wybrać 1.6mpi (dużo pali benzyny, pewnie tez oleju), czy 1.4 fsi ale w wersji 122km (na nieszczęsnym czy szczęsnym łańcuchu)?
    1.6 MPI o ile nie ma miliona km na blacie to nie bierze oleju (mam 2 auta z tym silnikiem) lancuch w TSI jest tak samo czescia eksploatacyjna jak i pasek w MPI, jest jednak drozszy

    Co wybrac? jesli nie masz sportowych aspiracji to 1.6 MPI w zupelnosci wystarczy zarowno do miasta jak i na trase, regularnie jezdze tym w trasie i jakos nie mam problemow w wyprzedzaniem tirow jak niektorzy sugeruja.
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1295
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    14 Lis 2021, 20:18

    Ja nie potrafię zrozumieć dlaczego ludzi tak ciągnie do dziadostwa,jest tyle marek,które oferują solidne auta.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8159
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Z prawdy :)

    15 Lis 2021, 10:04

    Bo to jest Golf - niemieckie, dobre auto :D
    U mnie w pracy sami fanboye marki VW i uważają że nie istnieją lepsze auta... I w ogóle wielu takich znam.

    Co do wątku to osobiście też już więcej nie kupię wolnossącej benzyny. Ani to ciche, ani dynamiki dobrej nie ma, dużo pali. Jedziesz autostradą i przy 140 km/h masz 4 tyś obr. to idzie na łeb dostać... No chyba że na skrzyni masz dłuższe przełożenia/ 6 biegów, no ale zaś wtedy dynamika jeszcze słabsza... Jak chcesz LPG to 3 kafle musisz dołożyć...
    Ja z takimi silnikami też miałem problemy, więc po swoich doświadczeniach nie zgodzę się ze stwierdzeniem że mpi są bezproblemowe.
    Bierz turbo czy klekota czy benzynę, to już kwestia preferencji, byle nie jakieś modele z potwierdzoną przez ogół społeczeństwa wadliwością.
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 193
    Prawo jazdy: 09 10 2009
    Auto: Ford Mondeo mk4
    Silnik: EB 1.6 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    15 Lis 2021, 10:41

    Cynerion napisał(a):Co do wątku to osobiście też już więcej nie kupię wolnossącej benzyny. Ani to ciche, ani dynamiki dobrej nie ma, dużo pali.


    MAŁA wolnossąca benzyna. Jakieś 3.0 lub większe już tych problemów nie ma (poza spalaniem) :naughty:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7478
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    15 Lis 2021, 13:23

    galakty napisał(a):MAŁA wolnossąca benzyna. Jakieś 3.0 lub większe już tych problemów nie ma (poza spalaniem)


    No wolnossące 3.0 lub więcej to już osiągi ma nienaganne.
    Ale takich już też nie produkują i znaleźć coś dobrego jest ciężko :)
    Może coś z USA jak ktoś ma obcykane dojścia.
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 193
    Prawo jazdy: 09 10 2009
    Auto: Ford Mondeo mk4
    Silnik: EB 1.6 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    15 Lis 2021, 15:25

    i mówisz o w tym w temacie o Golfie? Jaja sobie robisz? kogo reklamujesz?
    LKempinski
    Początkujący
     
    Posty: 63