Hatchback/Sedan 25/30 tys

Hatchback/Sedan 25/30 tys

14 Lut 2020, 21:11

Witajcie,
jakoś za pół roku / rok będę myślał o wymianie swojego Saaba 9-3 na coś nowszego i oby mniej awaryjnego.
Mój budżet to około +/- 30 tys ażeby się ze wszystkim zmieścić.
Czego szukam? Ano nie wiem. Do pracy mam 20 km prostą drogą a tak to jeżdżę głównie w mieście - diesel zatem chyba odpada, co?
W Saabie mam 175KM dlatego też żeby przynajmniej te 125 było... oczywiście kosztem mniejszego spalania (LPG również rozważam).
Jestem 23 latkiem, dlatego też wygląd czy wyposażenie ma znaczenie.
Moją uwagę przykuło Audi A3 8P rocznik ok 2010/11.
Fajny jest tez golf VI czy jakiś Tiguan.
Jakieś propozycje? W które silniki Waga celować?
Może jakieś BMW 1 czy 3?
Patgrygiel
Nowicjusz
 
Posty: 7

Re: Hatchback/Sedan 25/30 tys

15 Lut 2020, 08:27

Patgrygiel napisał(a):W które silniki Waga celować?


Żadne w tych rocznikach :happy:. W miarę bezproblemowy i jedyny do jakiego montaż LPG sie opłaca jest 1.6/102. A tu już sobie sam odpowiedz czy chcesz zapłacić 30k za a3 z silnikiem, który był ładowany już w 1995r

Zerknij sobie na astrę 1. 4t, Fiata bravo
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5005
Przebieg/rok: >50tys. km

Re: Hatchback/Sedan 25/30 tys

15 Lut 2020, 11:47

Czyli wszelakie Golfy i Audice odpadają - tak myślałem, fatalne opinie o tych motorach.

Fiat... Fiat raczej nie mój gust, choć Astra J 1.4T wygląda już całkiem fajnie, choć ten środek totalnie oplowski... ale ujdzie! Można to bezproblemowo zagazować? Naprawdę sporo jeżdzę po tym mieście....
A Insignia?
Patgrygiel
Nowicjusz
 
Posty: 7

Re: Hatchback/Sedan 25/30 tys

15 Lut 2020, 12:04

LPG do astry założysz bez najmniejszych problemów.

Insignia imo to takie auto "do niczego". Z zewnątrz wielkie a w środku tego nie widać. Jakość wykonania nie powala, prowadzi się słabo jak na auto tej klasy. Na początku było też trochę problemów elektrycznych. Do tego dochodzi swego rodzaju problem z doborem silnika, wolnossące 1.8/140 jest za słabe, 2.0T potrafi generować koszty a do tego swoje pali. Optymalne jest 1.6T ale nie jest tanie a do tego to nadal insignia :mrgreen:
Jeśli chodzi o auta podobnej wielkości o wiele lepszym wyjściem jest mondeo mk4, citroen c5 (tutaj tylko 2.0) albo trochę mniejsza laguna mk3. Możesz też zerknąć na volvo s40
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5005
Przebieg/rok: >50tys. km

Re: Hatchback/Sedan 25/30 tys

15 Lut 2020, 12:18

Astra jest w porządku, ale tylko w porzadku - jak to OPEL. Czułbym trochę ból płacąc 30 tys z OPLA ale chciałbym też poczuć jak to jest bezproblemowo jeździć samochodem - mój Mini Cooper czy Saab ciągle stoją u mechanika...

Insignia mnie akurat cholernie jara, nie wiem dlaczego ale nieoznakowana policja czarną Isią zawsze mi się podobała...

Mazda 3 w wersji 150 konnej, dwulitrowej beznyny też wygląda całkiem... Czy to dobre samochody? O Maździe słyszałem jedynie tyle, że nowe są zaje a stare rdzewieją... da się tam wrzucić gaz?
Patgrygiel
Nowicjusz
 
Posty: 7

Re: Hatchback/Sedan 25/30 tys

15 Lut 2020, 12:51

Patgrygiel napisał(a): mój Mini Cooper czy Saab ciągle stoją u mechanika

Tylko na pocieszenie dodam iż trudno w dzisiejszych czasach gorzej trafić niż miniaka made in bmw a co do saaba to miej z tyłu głowy że to troche opel a opel to też insignia :D

P.s.

Niech zagdne w miniaku masz któryś z 1,6 ? :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6659
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczna mikrodrzemka - jak zachować czujność podczas podróży? Niebezpieczna mikrodrzemka - jak zachować czujność podczas podróży?
    Zderzenie z przeszkodą czy kolizje z innymi uczestnikami ruchu to tylko niektóre z konsekwencji, jakimi może skończyć się nawet najmniejsza utrata czujności podczas jazdy, spowodowana często zmęczeniem. W trosce o ...
    Czy warto inwestować w ubezpieczenie AC? Czy warto inwestować w ubezpieczenie AC?
    Wielu kierowców wychodzi z założenia, że obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zupełności im wystarczy. Polisa OC jest zatem w wielu przypadkach jedynym zabezpieczeniem dla kierowcy oraz jego pojazdu. ...

  • Re: Hatchback/Sedan 25/30 tys

    15 Lut 2020, 12:57

    Próbuję pojąć logikę jaką się kierujesz ale chyba mam za mało rozwiniętą percepcję. Masz Coopera i 9-3,narzekasz, że się psują. W sumie nic dziwnego bo mini jest śmietnikiem co powszechnie wiadomo a saab ma swoje typowe rozwiązania, które często swóje kosztują. Na te auta pieniędzy Ci "nie było szkoda" choć po 10 minutowym researchu zrezygnowałbyś z zakupu co najmniej mini.
    Astra, która jest mega udanym modelem jest be "bo to opel i jak można płacić 30k za opla" ale za to insignia, również opel ale już że swoimi problemami byłby ok "bo mi się podoba". Napisałeś o bmw. Jeśli ktoś napisze, że to dobry wybór będziesz czuł się lepiej płacąc 30k za takie E90 i mając z tyłu glowy informację, że wrzucenie w ten model w ciągu roku kwoty bliskiej równowartości ceny zakupu nie jest niczym niespotykanym?

    Zastanów się czy rzeczywiście chcesz kupic coś bezproblemowego czy coś, co Ci się podoba nie biorąc pod uwagę kosztów/problemów podczas eksploatacji.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5005
    Przebieg/rok: >50tys. km

    Re: Hatchback/Sedan 25/30 tys

    15 Lut 2020, 14:39

    @szybki
    Tak, dokładnie... 1,6


    Chciałbym znaleźć na to złoty środek, o ktory będzie ciężko.
    Czytam, oglądam... sprawa chyba rozegra się Mazda 3 II 2.0b 150KM vs Astra J 1.4 turbo.

    Astra tańsza, mniejsze spalanie, można wrzuci lpg, można lekko podciągnąć
    Mazda ładniejsza, wydaje się solidniejsza...

    Co myślicie?
    Patgrygiel
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    Opel Astra J 1.4T VS Mazda 3 II 2.0B

    19 Lut 2020, 00:48

    Witajcie,
    niedługo będę chciał wymienić swojego Saaba 9-3 na coś nowszego i mniej kłopotliwego.
    Póki co wynalazłem dwie najrozważniejsze opcje: Opel Astra J 1.4T VS Mazda 3 II 2.0B.
    Co przemawia za oplem? Na pewno w tej samej cenie (ok 30-33 tys) znajdę 2/3 lata młodszą wersję aniżeli Mazda, Opelek na pewno mniej pali, ten silnik da się zagazować, części eksploatacyjne zapewne tańsze... tylko takie trochę bez polotu to...
    Mazda to na pewno wytrzymalsza konstrukcja, sam ten silnik jest raczej bezawaryjny (żadnej turbiny) itp ale i pali pewnie z 2 litry więcej... a jeżdzę sporo, choć głownie są to trasy miejskie. Pewnie i wyposażona jest lepiej niż Opel a i stylistycznie chyba bardziej mi odpowiada...

    Cóż tutaj wybrać? A może po prostu nowszego i tańszego w utrzymaniu Opla?
    A może jeszcze jakaś inna propozycja? Szukam raczej niedużego samochodu, koniecznie 5 drzwi, minimum te 140 koni...
    Co myślicie o AAAauto? Jakieś doświadczenia? Omijać szerokim łukiem? Mają sporo ofert tych samochodów od pierwszych właścicieli, z polski...
    Ostatnio edytowany przez mike, 19 Lut 2020, 19:14, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Masz już jeden wątek, możesz spokojnie go kontynuować
    Patgrygiel
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    Re: Opel Astra J 1.4T VS Mazda 3 II 2.0B

    19 Lut 2020, 10:27

    AAAauto bym omijał szerokim łukiem. Bardzo nastawieni na ilość a nie jakość. Z resztą opinie na niezależnych forach mówią same za siebie. Nie twierdze, że nie da się tam kupić dobrego auta ale jest ich tam na pewno nie wiele.

    W moim subiektywnym odczuciu odnośnie tej dwójki to za mazdą nie przemawia nic. Stara konstrukcja 2.0, która pali jak smok a nie jedzie wcale. Blacha to aż słychać jak chrupie. Ceny troche wysokie jak na to co auta oferuja jak w sumie większości japońców :D

    Opel będzie młodszy, żwawszy i oszczędniejszy (na paliwie).
    e0hater
    Początkujący
     
    Posty: 90
    Prawo jazdy: 31 10 2010
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 I-VTEC
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Opel Astra J 1.4T VS Mazda 3 II 2.0B

    19 Lut 2020, 11:28

    Astra to rozsądniejszy wybór, zwłaszcza że tanio dołożysz LPG. Popatrz jeszcze na Civica VIII 1.8, Fiata Bravo1.4T, Forda Focusa MK3 1.6 125KM. Trochę większy - może Seat Exeo 1.8T lub Volvo S40/V50?
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6370
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Opel Astra J 1.4T VS Mazda 3 II 2.0B

    19 Lut 2020, 11:31

    nie można kontynuować poprzedniego tematu tylko klepać to samo kolejny raz?
    Ostatnio edytowany przez mike, 19 Lut 2020, 19:15, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Można ;)
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5005
    Przebieg/rok: >50tys. km

    Re: Hatchback/Sedan 25/30 tys

    19 Lut 2020, 17:52

    A co sądzicie o samochodzie w nieco innym
    Charakterze w postaci Renault Laguny 3 (kombi) w wersji 2.0T 170/205KM?
    Auto z tego co czytam dobrze współpracuje z LPG a jaki byłby koszt takiej instalacji?
    Czy to faktycznie nie jest już tylko i wyłącznie królowa lawet jak to piszą? Jest się czego obawiać w wersji z automatem czy oszczędzić sobie dodatkowych kłopotów?
    Patgrygiel
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    Re: Hatchback/Sedan 25/30 tys

    19 Lut 2020, 18:02

    Automat spoko.
    LPG jak do zwykłego 4 cyl silnika na tradycyjnym wtrysku 2600-3000 na w miarę przyzwoitych częściach
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5005
    Przebieg/rok: >50tys. km

    Re: Hatchback/Sedan 25/30 tys

    19 Lut 2020, 18:07

    A więc wybieram chyba Lagunę i właśnie w nią będę celował - nagłośnienie bose, nawigacja, skory alcantara No i dwie rurki wydechowe, które wyglądają bardzo ładnie ;)
    Patgrygiel
    Nowicjusz
     
    Posty: 7