Holenderska instalacja gazowa necam mega

04 Maj 2011, 22:05

Drodzy forumowicze mam problem z sekwencyjną holenderską instalacją gazową marki Necam typ Mega zamontowaną w VW T4 2,5 '91 automat.
Problem polega na tym iż są kłopoty z przełączeniem zasilania na gaz jeśli już do tego dojdzie to instalacja zachowuje się w miarę poprawnie przy niezbyt drastycznej zmianie obrotów silnika jeśli takowa nastąpi brakuje autu mocy dusi się a czasem bezobjawowo przełącza na benzynę. Mechanik stwierdził że tak już z tymi holendrami i najlepiej wymienić całą instalację na bardziej pospolitą sekwencję , gdyż nie wielu mechaników decyduje się na remont holendra a jeśli już to efekty tych napraw są dość krótkotrwałe. Co o tym sądzicie czy w razie wymiany można zakładać do tego silnika tańszą instalację czy faktycznie musi być sekwencja a może da się to jakoś naprawić. Proszę o pomoc.
zippi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: vxcv

05 Maj 2011, 08:48

Moja wiedza pozwala poprzeć tezę mechanika,holenderskie instalki należą do najlepszych na świecie(np.Prins),niestety ,problem jest z dostępem do zakładów zajmujących się obsługą takich instalacji(problem np.z oprogramowaniem).Proste instalacje zakłada się tylko do silników gaźnikowych,wtedy nie ma problemów z nimi.Ja wymieniłbym instalację.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Maj 2011, 09:34

A filtr gazu i parownik kiedy wymieniales?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

05 Maj 2011, 12:40

PhantomASA1 napisał(a):Moja wiedza pozwala poprzeć tezę mechanika,holenderskie instalki należą do najlepszych na świecie(np.Prins),niestety ,problem jest z dostępem do zakładów zajmujących się obsługą takich instalacji(problem np.z oprogramowaniem).

Ja mam holenderską instalację, ale nie wiem jaka to marka. Jak wrócę z pracy to zobaczę. Nie mam narazie żadnych problemów z nią, a mam ten samochód ponad rok. Od kilku dni na postoju obroty mi lekko spadają, a przy wysokich CZASAMI samochód zaczyna się dziwnie zachowywać -wyłącznie na gazie. Podejrzewam, że muszę wymienić już filtr gazu. Zrobię to na początku przyszłego tygodnia. Jak uporam się z tą usterką to napiszę co było przyczyną.
PhantomASA1, ale to racja, że mechanicy nie chcą za bardzo mieć do czynienia z tą instalacją. Byłem u paru, żeby zobaczyli, dlaczego po przełączeniu na gaz wskaźnik jest cały czas na rezerwie [to ten sam co do paliwa, taki bajer :) ] ale oni odsyłali mnie do elektrylka, a ten mówił, żebym udał się do 'specjalisty od gazu' :). Ostatnio znalazłem dobrego mechanika i liczę na to, że od razu przy wymianie filtra zobaczy i zrobi mi ten wskaźnik, bo to naprawdę niezła wygoda. Tak to muszę jeździć na wyczucie :wink: .
Lukasz90
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Żyrardów

05 Maj 2011, 12:46

Pierwszy problem, to myślę, z kupnem zestawu regeneracyjnego,gdzie to kupić?! Tak to prawda,czasami wymiana filtru gazu usuwa problemy,od tego się zaczyna.Jeśli jest instalka do silnika gaźnikowego,to jakoś można sobie radzić,jeśli jednak bardziej zaawansowana,to pojawia się problem z Holendrami.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Maj 2011, 16:36

Tak przy okazji, na alledrogo sa takie aukcje:

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]
(Obie od 2 roznych uzytkownikow i obaj maja rowniez inne rzeczy do tych instalacji wiec problemu z czesciami nie ma zadnego bym powiedzial.)

Swoja droga, nowa Sekwencja BRC to jakeis 2600zl... nie wiem czy to by ci sie oplacalo dla 20 letniego auta, chyba lepiej cos z ta ktora masz pokombinowac(poszukac gazownika ktory nie bedzie sie bal tego naprawic/wyregulowac)... znaczy oplacac sie moze i oplaci nowa wstawic, jak chcesz nim dalej jezdzic, tylko chodzi mi o fakt, ze masz juz w nim instalacje, a zalozyc nowa, to kazdy glupi potrafi... a kazdy gazownik bedzie chcial ci nowa wcisnac, bo zarabia na tym w cale nie malo.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Kosmetyki samochodowe - niezbędnik każdego kierowcy
    Dbanie o samochód to nie tylko kwestia troski o jego stan techniczny. Kosmetyka auta jest równie ważna i wpływa nie tylko na samą jego prezencję, ale pozwala też na przedłużenie jego żywotności. Każdemu, nawet ...

05 Maj 2011, 17:55

Jeśli są zestawy naprawcze,to mniejszy problem,czasami przyczyną kłopotów bywają np.też wtryskiwacze.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Maj 2011, 18:27

hmmm dzisiaj na benzynie obroty na postoju mi spadły i obrotomierż był dziwny. chyba oprócz filtra gazu wymienie świece w tym samym czasie.
Lukasz90
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Żyrardów

06 Maj 2011, 10:25

Dzięki za odpowiedzi.
Zestaw regeneracyjny zamontowałem rok temu, czyli membrany i uszczelki w parowniku plus filtr gazu. Spróbuję jeszcze wymienić świece i przewody może to coś da.
Masz rację Czimi taki już problem ze starymi autami sprzedać nie warto zezłomować szkoda bo jeszcze pojeździ a inwestować połowę wartości pojazdu...też niemoralne :smile:
spróbuje naprawić i zobaczymy co będzie.
zippi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: vxcv

06 Maj 2011, 11:13

Filt gazu sie jakos co 15k km wymienia nawet, wiec jak rok temu wymieniales, to wymien go w 1szej kolejnosc.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Maj 2011, 17:19

Nie napisales kolego skad jestes ale moge Ci podpowiedziec ze w Lublinie sie zajmuja tylko Holendrami kiedys mialem volvo z holendrem i tez mialem podobny problem jak ty ciezko bylo przelaczyc na gaz i samoczynnie wskakiwal na benzyne itd zrobili mi super bylem bardzo zadowolony wiec jak masz niedaleko do Lublina to lec
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska

18 Maj 2011, 21:27

Udało się naprawić, okazało się że prawdopodobnie podczas wymiany rozrządu mechanik odpiął wtyczkę łączącą przewody z parownika do rozdzielacza jakoś tak. po wpięciu wszystko działa poprawnie, miałem farta 2k do przodu pozdrawiam i życzę szczęścia ze swoimi instalacjami.
zippi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: vxcv