Honda civic v gen- szarpie przy nabieraniu prędkości

05 Lut 2014, 13:34

Jako że jestem nowym użytkownikiem, chciałbym wszystkich serdecznie przywitać

Ostatnio mam problem z moją hondą. nie znalazłem podobnego tematu na forum dlatego zakładam nowy i z góry przepraszam jeżęli w złym dziale.

A teraz do rzeczy. Jestem posiadaczem hondy civic v gen hatchback z silnikiem D13b2 benzyna/gaz. Problem jest taki że, przy gwałtownym naciśnięciu gazu samochód strasznie szarpie nabierając prędkości zarówno na gazie jak i na benzynie oraz odczuwalny jest spadek mocy. Dzieje się tak od kilku dni i zdążyłem zaobserwować że, gdy zaczyna szarpać zapala się dioda rezerwy gazu na przełączniku. Czasami wszystko jest ok np. odpaliłem silnik na benzynie przez pare kilometrów było dobrze tak więc przełączyłem na gaz i tu znowu szarpanie postanowiłem olać oszczędność i przełączyć na benzynę i tu znowu problem z szarpaniem.
Szarpanie wygląda tak że, gdy delikatnie naciskam pedał (powoli przyśpieszam) samochód nie szarpie a gdy chcę szybko nabrać prędkości naciskając bardziej na pedał zaczyna szarpać tak jakby się dławił. Podobnie jak przy przełączaniu z benzyny na gaz gdy niewypalona została całkowicie benzyna z gaźnika- szarpie, szarpie i powoli zaczyna się zbierać tak jak powinien z tym ze teraz szarpanie nie ustępuje do momentu wejścia na wyższe obroty wtedy zbiera się ładnie.

ma tak od zeszłego tygodnia od momentu gdy odpalałem autko na akumulatorze szwagra, ponieważ mój całkowicie padł najprawdopodobniej z powodu zapalonej lampki w kabinie (stał tydzień) na odpalonym silniku podłączyłem swój akumulator i podłączyłem dwa kabelki które były ściśnięte klemą do plusa (nie wiem od czego te kabelki, od niedawna mam tą hondzie) trochę iskrzyły i coś błysneło w kabinie. Najprościej w świecie olałem to. Następnego dnia jadąc do pracy przez 15km jechał bez problemów jak zawsze a później jadąc na gazie zaczął sam wchodzić na wyższe obroty na biegu jałowym i nie przestawał. wracając było ok. następnego dnia to samo i doszło szarpanie i tak jest do teraz z tym że już nie wchodzi na wyższe obroty tylko szarpie.

I tu jest moje pytanie co może być powodem takich zachowań? Czy jest taka możliwość że przełącznik wariuje? pytam ponieważ raz zaskoczy raz nie, diody czasami same gasną chociaż nie zmieniam położenia przełącznika i czasami jak przełączam błyskają wszystkie 3 diody podczas wciskania (instalacja I generacji lovato)

Jeżeli ktoś wie o co tu chodzi bardzo proszę o pomoc
wojtek19922
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 27 09 1992
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: honda civic v gen
Silnik: D13b2 75 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • 06 Lut 2014, 10:24

    Zawsze zaczynaj od sprawdzenia przewodów zapłonowych.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8466
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    07 Lut 2014, 07:55

    Przewody i świece są nowe wiec to nie to
    wojtek19922
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 27 09 1992
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: honda civic v gen
    Silnik: D13b2 75 km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    07 Lut 2014, 14:03

    Sonda lambda
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8466
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    07 Lut 2014, 18:19

    Na pewno? nie chce wymieniać pół silnika. Jest to możliwe ze przy uszkodzonej sondzie raz jest dobrze a raz nie?
    wojtek19922
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 27 09 1992
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: honda civic v gen
    Silnik: D13b2 75 km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    07 Lut 2014, 18:27

    Jest to możliwe,tak miałem,podłączenie pod kompa pokazało,że sonda raz działa,raz nie.Naturalnie wiele rzeczy przyczynia się do takich objawów,odepnij sondę,wtedy przekonasz się czy jest sprawna.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8466
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kalkulator średniej prędkości
      Prędkość taką można obliczyć dzieląc wskazania licznika przejechanych kilometrów przez czas pokonania tej drogi. W ruchu jednostajnym prędkość chwilowa, z jaką porusza się ciało, jest równa prędkości średniej. ...
      Zmiany w przepisach
      Od dnia 5 grudnia 2020, w życie wchodzą zmiany w przepisach dotyczących kierowców i właścicieli samochodów. - Tablice rejestracyjne / miejsce na pieczątkę podczas OBT / Prawo Jazdy / rejestracja pojazdu.

    07 Lut 2014, 18:56

    A po czym poznam czy jest uszkodzona?
    wojtek19922
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 27 09 1992
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: honda civic v gen
    Silnik: D13b2 75 km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    07 Lut 2014, 19:24

    mam jeszcze takie pytanie. Przeczytałem gdzieś na forum o resetowaniu komputera "ecu" robi się to w taki sposób ze, odłącza się minus od aku albo wyjmuje się bezpiecznik od zegarka, radia i ecu. A ja majstrowalem z tym akumulatorem i ostatnio po tamtej sytuacji musiałem wymienić ten właśnie bezpiecznik ponieważ był spalony. Było też napisane ze, trzeba na nowo "nauczyć" komputer. jest opisane co i jak to zrobić a ja tak nie zrobiłem tylko odrazu pojechałem. I tu moje pytanie czy to moze byc tez powodem szarpania?
    wojtek19922
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 27 09 1992
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: honda civic v gen
    Silnik: D13b2 75 km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    07 Lut 2014, 20:07

    Oczywiście ,że tak.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8466
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    08 Lut 2014, 07:21

    To jest nadzieja. Dzisiaj po pracy wymienię przełącznik od gazu ponieważ go kupiłem i zaprogramuje ten komputer. Napisze wieczorem czy pomogło

    Znasz się może na tym? bo roznie piszą na różnych forach.
    wojtek19922
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 27 09 1992
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: honda civic v gen
    Silnik: D13b2 75 km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    08 Lut 2014, 20:36

    Czy się znam na tym? Elektronika to nie jest moja mocna strona,od kuchni naturalnie,ale mniej więcej wiem jakie mogą być skutki resetowania kompa przez odłączenie akumulatora.Są takie auta,odpalasz potem i jedziesz,są takie,że odpalasz i laweta do ASO czyli nie odpalasz,ale są takie,że przez jakiś czas układ będzie się ,,uczył,, wtedy silnikiem będzie szarpać właśnie,będzie przerywał podczas jazdy by potem zacząć działać poprawnie.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8466
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    09 Lut 2014, 11:19

    Nie wymieniaj sondy miałem ten sam model kupiłem ja z urwanymi kablami od sondy trzymała sie tylko na jednym żółtym auto normalnie chodziło tylko tyle ze paliła z 10 litrów a tak nie było żadnych innych problemów
    kamilos011
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Miejscowość: Biała Podlaska
    Prawo jazdy: 10 07 2010
    Auto: Bmw E38
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Rok produkcji: 2001

    10 Lut 2014, 06:45

    To w takim razie co to moze być?

    Jeszcze nie wymieniłem przełącznika i reseta ecu z powodu braku czasu, postaram się zrobić to jak najszybciej
    wojtek19922
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 27 09 1992
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: honda civic v gen
    Silnik: D13b2 75 km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    11 Lut 2014, 07:48

    No wiec tak reset kompa ustabilizował mi obroty na biegu jałowym ale dalej szarpie. Przełącznika nie wymieniłem ponieważ nie ma kostki tylko rozchodzą się kable cały samochód kupie sobie wagi i podlacze w wolnym czasie.
    Opadają mi juz rece
    wojtek19922
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 27 09 1992
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: honda civic v gen
    Silnik: D13b2 75 km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    11 Lut 2014, 11:31

    spróbuj odłączyć gaz całkowicie (elektrycznie) może po prostu ten uszkodzony przełącznik robi Ci mieszankę benzyny i gazu i się dusi bo ma za dużo paliwa.
    kamilos011
    Początkujący
     
    Posty: 101
    Miejscowość: Biała Podlaska
    Prawo jazdy: 10 07 2010
    Auto: Bmw E38
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Rok produkcji: 2001