REKLAMA
Jako że jestem nowym użytkownikiem, chciałbym wszystkich serdecznie przywitać
Ostatnio mam problem z moją hondą. nie znalazłem podobnego tematu na forum dlatego zakładam nowy i z góry przepraszam jeżęli w złym dziale.
A teraz do rzeczy. Jestem posiadaczem hondy civic v gen hatchback z silnikiem D13b2 benzyna/gaz. Problem jest taki że, przy gwałtownym naciśnięciu gazu samochód strasznie szarpie nabierając prędkości zarówno na gazie jak i na benzynie oraz odczuwalny jest spadek mocy. Dzieje się tak od kilku dni i zdążyłem zaobserwować że, gdy zaczyna szarpać zapala się dioda rezerwy gazu na przełączniku. Czasami wszystko jest ok np. odpaliłem silnik na benzynie przez pare kilometrów było dobrze tak więc przełączyłem na gaz i tu znowu szarpanie postanowiłem olać oszczędność i przełączyć na benzynę i tu znowu problem z szarpaniem.
Szarpanie wygląda tak że, gdy delikatnie naciskam pedał (powoli przyśpieszam) samochód nie szarpie a gdy chcę szybko nabrać prędkości naciskając bardziej na pedał zaczyna szarpać tak jakby się dławił. Podobnie jak przy przełączaniu z benzyny na gaz gdy niewypalona została całkowicie benzyna z gaźnika- szarpie, szarpie i powoli zaczyna się zbierać tak jak powinien z tym ze teraz szarpanie nie ustępuje do momentu wejścia na wyższe obroty wtedy zbiera się ładnie.
ma tak od zeszłego tygodnia od momentu gdy odpalałem autko na akumulatorze szwagra, ponieważ mój całkowicie padł najprawdopodobniej z powodu zapalonej lampki w kabinie (stał tydzień) na odpalonym silniku podłączyłem swój akumulator i podłączyłem dwa kabelki które były ściśnięte klemą do plusa (nie wiem od czego te kabelki, od niedawna mam tą hondzie) trochę iskrzyły i coś błysneło w kabinie. Najprościej w świecie olałem to. Następnego dnia jadąc do pracy przez 15km jechał bez problemów jak zawsze a później jadąc na gazie zaczął sam wchodzić na wyższe obroty na biegu jałowym i nie przestawał. wracając było ok. następnego dnia to samo i doszło szarpanie i tak jest do teraz z tym że już nie wchodzi na wyższe obroty tylko szarpie.
I tu jest moje pytanie co może być powodem takich zachowań? Czy jest taka możliwość że przełącznik wariuje? pytam ponieważ raz zaskoczy raz nie, diody czasami same gasną chociaż nie zmieniam położenia przełącznika i czasami jak przełączam błyskają wszystkie 3 diody podczas wciskania (instalacja I generacji lovato)
Jeżeli ktoś wie o co tu chodzi bardzo proszę o pomoc